Třetí díl série Red Faction se nezadržitelně blíží. Hype opět slibuje zázraky a revoluci. Opatrný selský rozum již těmto řečem odmítá věřit. Naštěstí nás vývojáři z Volition obdařili demoverzí, tak se na ni podívejme. Demo Red Faction překvapivě nabízí tři velmi rozdílné části. Oproti nedávné jednotvárné demoverzi Riddicka jde o solidní ochutnávku herních možností. V úvodu jste vrženi do klasické akční části s úkolem ukrást obřího chodícího robota. Díky pohledu třetí osoby a možnosti krytí připomíná akce na nohou trochu Gears of War. Ale takových kvalit bohužel zdaleka nedosahuje. Ovládání není tolik intuitivní a příjemné. Doufejme, že si na něj půjde, po delším hraní, lépe zvyknout. A animace hlavního hrdiny působí příliš prkenně. I když bojování není špatné, jde spíše o průměr až lehčí podprůměr.

Asi málokdo odolá hned na začátku vyzkoušet destrukční model. Jeho zpracování se s velkou pravděpodobností stane předmětem dlouhých diskusí. Podle mého názoru je perfektní. Ale k realismu, po kterém také hodně hráčů touží, má velice daleko. Fyzikální model je podřízen zábavě a je silně přehnaný. Se svým kladivem se bez problémů, na pár úderů, probouráte kteroukoliv zdí. Odhozený nepřítel klidně přeláme železnou konstrukci. A při pohledu na vybuchující vozidla, by i bratři Wrightové pukli závistí. Zbourat lze opravdu vše. Jen s výjimkou terénu. Takže kopcem si bohužel tunel neprokopete. Je jen škoda, že první úkol demoverze je časově omezený. Což komplikuje možnost vyzkoušet si důkladně možnosti demolice bez neustálých restartů.

1
Fyzikální model se podřízuje zábavě a je silně přehnaný.

Při akci mě nejvíce zklamala umělá demence protivníků. Ti se skutečně chovají prapodivně a jejich pathfinding by zasloužil přepracovat. Není výjimkou narazit na protivníka, který utíká zaseknutý o zeď nebo strmý sráz kopce. Občas potkáte i blázna, který se kryje za špatnou stranou překážky a vystavuje se tak krásně na odstřel. Nemluvě o náhodném přebíhání po prostorách, kam zrovna míříte.

Při opakovaném hraní mě naopak velmi potěšila volnost. Vzhledem k totální destrukci jste prakticky omezeni pouze strmými srázy hor. A i mezi tím vede k cíli několik cest. Red Faction se nehraje ani trochu jako lineární tunel. Maximální volností mi spíše připomněla Far Cry 2, kdy také přináší hráči velký prostor k improvizacím a experimentům. Za tato vlastnost zasluhují vývojáři vztyčený prst. Konkrétně palec.

3
Co dělají takové infrastruktury na Marsu? Zbořit nebo zničit!

Splněním prvního úkolu dostanete možnost řídit velkého robota. Jde o nádhernou ukázku zpracování destrukce. Při cestě k cíli mise vůbec nemusíte brát v úvahu místní budovy a konstrukce. Vším lze přímo projít a rozsypat na hromadu sutin. V průběhu tohoto chuligánství je vidět, že budovy nejsou složeny z velkých panelů, jak tomu často bývá. Vše se láme a boří pouze v místě nárazu. Pokud projdete větší budovou, vytvoříte díru pouze tam, kudy jste prošli.

Při řádění s robotem, jsem bohužel pociťoval drobné potíže s ovládáním. Robot umí jít pouze do čtyř směrů a zatáčí pomocí ovládání pohledu kamery. Pokud nasměrujete joystick šikmo, robot nedělá nic. Často jsem zbytečně zůstávat zaseknut, když jsem se ze zvyku snažil pohybovat šikmo vzhledem k pozici kamery. Zde bych do plné verze velmi rád vidět nějaké vylepšení.

Reklama