Česká pobočka EA pořádala v sobotu 8.10.2011 herní akci s názvem EA Gameshow 2011. "Nultý ročník" se konal v klubu SaSaZu v prostorách Pražské tržnice, kde probíhal celé odpoledne a za vstup se neplatilo (jen povinná dřívější registrace přes web). A byl sakra dobrý! Hrálo se, pilo se, prezentovalo se, koukalo se na trailery a po celou dobu byla v klubu skvělá atmosféra.

Byly přítomny následující hry: NHL 12 (konzole), FIFA 12 (konzole), Mass Effect 3 (konzole), Battlefield 3 (PC, konzole), Need for Speed The Run (konzole), The Sims 3: Domácí Mazlíčci (PC), Star Wars: The Old Republic (nehratelné, pouze videa). Každá hra se vyskytovala zhruba na 5-10 stojanech nebo počítačích. Konkrétně z nejlákavějšího Mass Effect 3 šlo otestovat z E3 známou misi o eskortu Kroganky (dojmy).

Člověk si tak mohl vyzkoušet Battlefield 3 jak na super výkonném PC s velkým monitorem, tak na PlayStation 3. Každý si tak mohl udělat jasnou představu o tom, jak se to na které platformě hýbe a jak to vypadá. A jestli se dá říct o nějaké hře, že byla na EA Gameshow nonstop v obležení a stály se na ni fronty, byl to právě Battlefield 3 na PC. Kdo by si nechtěl zkusit Caspian Border, která vypadá tak, jako v tom slavném E3 traileru? Na druhou stranu, jeho atraktivitu trochu srazil fakt, že o víkendu si ho každý mohl zkusit každý účastník bety z domova.

Například ve veřejných halách na Gamescomu bývá krátké časové omezení, než zřízenci hráče od stojanu vyhodí, ale tady to v tomto směru bylo celkem v pohodě - lidé se střídali sami od sebe, např. když u NFS zajeli ty dva dostupné závody v poušti a na sněhu. Trochu delší čekání nastalo jen u BF3, což spíš zapříčinila délka MP zápasů. Nevšiml jsem si, že by kluci z EA v tričkách nějak výrazně čas hlídali a někoho by vyhazovali, spíš pomáhali a vysvětlovali. Co se týče občerstvení, účastníci si mohli normálně dojít na bar SaSaZu a tam si něco koupit. Raut zdarma nebo něco takového nebylo.

Svůj koutek mělo i Star Wars: The Old Republic, ovšem pouze ve formě dvou monitorů, na kterých běžely trailery. Jak pak EA vysvětlili, hratelná verze SWTOR na akci "nebyla technicky možná". Na plátně se daly občas zahlédnout i trailery na poměrně blízké hry, které na Gameshow bohužel nebyly - například Kingdoms of Amalur: Reckoning, nebo SSX. Také trochu škoda, že z BF3 se nedal zkusit hratelný singleplayer (mise Gilotina byla předvedena jen na pódiu), pouze mulťák se dvěmi mapami z bety.

Prezentace přišly na řadu až později. Pódia se ujal Tukan, který dal postupně slovo Faridovi a Slavovi z EA Czech, kteří se vrhli na samotné prezentace a hraní. Pro mě osobně bylo příjemné vidět prezentaci, ve které byl i graf předobjednávek a ne jen suchá herní fakta, která návštěvníci Gameshow 2011 jistě znali. V pozdější fázi pak přišlo druhé kolo prezentací, což byly jen zjednodušené ("streamlined") verze úvodních prezentací, pro nově příchozí hráče.

V prezentacích se porovnaly třeba předchozí tři/čtyři NFS hry, jak moc jim narůstaly předobjednávky. Pak EA vždy ukázali graf té aktuální hry a vysvětlili, proč je zrovna tady takový nárůst prodejů, že to byl třeba Gamescom, vydání traileru nebo info z E3. Všechny hry, co se na akci prezentovaly (ME3, BF3 a NFS), prý mají výrazně více předobjednávek než předchozí díly. Jinak na prezentaci kromě těch grafů nezaznělo nic, co by hardcore hráči nevěděli, byl to jen stručný souhrn základních informací.

Pamětihodný okamžik akce

Když se na plátně objevil trailer na Star Wars: The Old Republic, najednou většina sálu ztichla, několik lidí dokonce přestalo hrát a všichni jen koukali. Našlapané herní trailery na velkém plátně s velkým zvukem byly lahůdkou. Jen škoda, že z Battlefieldu tam běžel trailer 99 Problems a ne Caspian Border. Ten by tam byl víc než epický.

Trochu mě překvapilo i složení návštěvníků. Spousta hardcore hráčů se dala očekávat, ale bylo přítomno i docela dost holek (i dost pěkných), které jsem snad častěji viděl u Battlefieldu 3 a Need for Speed: The Run, než u The Sims 3. Tam jsem právě často zahlédl nějaké kluky a pak i Frantu Fuku. Počet účastníků nedokážu odhadnout, ale i pár dnů před konáním se kupodivu ještě dalo přihlásit (a dostat jako dárek např. BioWare body), dopředu se odhadovala max.kapacita několika stovek lidí. Zpočátku klub úplně plný nebyl, ale rychle pak se rychle zaplnil a kolem prezentací mezi 14:00-18:00 v něm bylo lidí tolik, že už ani neměli kde stát, tak si posedali na boční schody.

Samozřejmě že nic není dokonalé a i nultý ročník EA Gameshow měl pár technických neduhů. Vtipné bylo časté vypadávání pojistek zrovna v pravé polovině sálu, kde byl Battlefield 3 a Mass Effect 3. Zase se tím ale stojany hned uvolnily a šlo si je tak po rychlém nahození lehce zabrat. Problémy s pojistkama byly ale jenom chvíli, během prezentací a po nich jsem je už nezaregistroval.

Občas pozlobilo i praskání a pípání zvuku během mluvení na pódiu a sem tam trhané trailery během prezentací, ale takové porodní bolesti k nultému ročníku velké herní akce asi patří. A hlavně to nebylo nic hrozného. Průšvihy technického rázu se dějí i na E3. Naštěstí se s tím pánové poprali skvěle a po podivně rušeném zvuku u traileru na Mass Effect 3 to Farid okomentoval: "Měl jsi Mikoláši taky pocit, že ti Reapeři už zaútočili?"

Po herním programu pak nezaútočili Reapeři, ale jakési hip-hop trio (Mike Trafik, James Cole, LA4), které jsem si nechal s klidným svědomím ujít. Celkově nelze nehodnotit Gameshow 2011 pozitivně. Parádní akce, skvělé hry, zábavné a poučné prezentace, dobře vybrané prostředí, skvělá atmosféra... Doufám, že EA Czech příští rok uspořádají Gameshow 2012 a že bude ještě lepší.

Toto je rozšířená verze reportáže, která byla původně napsána pro blog autora OverWatch.cz.

Reklama

O autorovi