If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Digitální distribuce Get Games

Zakladatel EG hovoří o konkurenci pro Steam.

Koncem listopadu byl spuštěn nový digitální distribuční systém Get Games and Go!, společný podnik Eurogameru a firmy Mastertronic. Což je společnost, která již hry na internetu nějakou dobu prodává a zajišťuje technické řešení. Zakladatel a ředitel celoevropské sítě Eurogamer Rupert Loman o vlastní konkurenci pro Steam poskytl zajímavý rozhovor.

Proč se vlastně Eurogamer rozhodl projekt Get Games and Go! spustit?

Chtěli jsme zákazníkům a tvůrcům obsahu nabídnout zajímavou alternativu k zavedeným distribučním službám. Našim uživatelům chceme přinést širokou paletu produktů za konkurenceschopné ceny. Od zcela nových her, po nezávislé a starší klasické tituly, až po bezplatné hříčky. Pro vývojáře a distributory zase máme cestu, jak jejich produkty velmi snadno oslovit miliony hráčů, a to na základě atraktivních podmínek. Jako bonus navíc mohu uvést přítomnost Eurogameru již v jedenácti evropských zemích skrze samostatné lokální pobočky, což pro ně znamená opravdu globální možnosti.

Co Get Games přinese čtenářům herního magazínu Eurogamer?

Vždy jsme se chtěli věnovat všem věcem, které hráči potřebují. Od psaných novinek, recenzí a dojmů, přes videa, komunitní služby až třeba po pořádání akcí typu EG Expo. Nyní jim k tomu nabídneme ještě možnost velmi snadného přístupu k plným hrám z toho samého místa. Navíc nám to dává příležitost širší spolupráce s tvůrci, kteří mohou své hry poskytnout více než šesti milionům unikátních návštěvníků našich stránek, kteří nás každý měsíc sledují. Je důležité vědět, že ačkoliv je Eurogamer do projektu zapojen, Get Games and Go! je jiná společnost, zcela zaměřená výhradně na digitální distribuci, a to včetně vlastních zaměstnanců.

Nový distribuční systém GetGamesGo.com.

Jakou cenovou politiku můžeme od Get Games očekávat?

Chceme být samozřejmě co nejvíce konkurenceschopní, takže doufám, že nastolený trend, kdy jsou hry k dispozici online ve stejnou dobu a za shodnou, nebo nižší cenu, jako v kamenných obchodech, bude pokračovat. Začínáme s titulem Serious Sam HD za 9,99 britských liber (asi 286 Kč) a chceme připravovat i další speciální akce, které jak doufám, zatřesou s herním trhem.

Jak na službu Get Games reagují herní distributoři?

Již máme podepsané smlouvy s většinou velkých distributorů a stejně tak i s nezávislými tvůrci her. Všichni oceňují, že Eurogamer má síť herních webů v deseti evropských jazycích, přičemž již brzy nabídneme Get Games and Go! všem našim čtenářům v různých zemích Evropy, včetně České republiky.

Myslíš si, že obsah na Eurogameru bude mít nějaký vliv na objem prodeje v Get Games?

Jednou z nejlepších věcí, které služba Get Games nabídne, je redakční obsah a žijící komunita kolem her. Je proto naším cílem, nepůsobit jen jako další online obchod s hrami. Jelikož Eurogamer vlastní velkou databázi tisíců her, screenshotů, videí a dalšího obsahu, dělá to vše mnohem snazší, než by tomu bylo bez něj. Je ovšem třeba zdůraznit, že textový obsah Get Games bude jinak zcela oddělený od nezávislých článků na Eurogameru, byť na něm budou pracovat ti samí lidé.

Kdo tedy za Get Games and Go! stojí?

Je to společný podnik Eurogamer Network a Andyho Payna z firmy Mastertronic. Andy je velice zkušený v oblasti obchodu a distribuce, a do party jsme přizvali ještě Graema Strutherse, který nám pomáhá s výběrem obsahu a spoluprací s vývojáři.

Myslíš si, že je teď na nový distribuční systém ten správný čas?

Trh je připraven. Prakticky všichni v současnosti mají své plány s digitální distribucí, takže je relativně snadné prodávat obsah od tvůrců, kteří hledají všechny cesty jak zvýšit svůj profit.

Jaké máte s Get Games and Go! plány růstu do budoucna?

Věříme, že se staneme jednou ze tří klíčových online distribučních služeb na trhu. Naším cílem je rozjet efektivní podnikání, jež nabídne službu mající smysl jak pro tvůrce obsahu, tak stejně i pro jejich distributory a zákazníky. A to ve větším měřítku, než které je v současné době u klasického kamenného prodeje i online distribuce zvykem.

Jaký očekáváš vývoj na poli digitální i klasické distribuce v příštích letech?

Obě se budou dále vyvíjet a obě budou mít i nadále své nezastupitelné místo na trhu. Na počítačových hrách třeba Steam ukázal, že digitální distribuce i vedle té klasické má rozhodně smysl. Nicméně tou nejzajímavější věcí je pro mě konzolový obsah, který bychom mohli nabízet. A to doufám příjemnějším způsobem, než je např. nynější nákup na Playstation Network. Každý den Eurogamer navštíví stovky tisíc hráčů, takže by to mohla být pro výrobce konzolí další obrovská příležitost, jak dostat jejich obsah k více uživatelům, než doposud.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

About the Author

Michal Jonáš

Contributor

Comments