Rozhovor s producentem Zaklínače 2
Bude následovat DLC či větší datadisk? A herní doba?
Vydání Zaklínače 2 se kvapem blíí, a proto jsme se obrátili na jeho producenta Tomasze Gopa, který toho ví v současné době o chystaném pokračování asi nejvíc. Krátce před uvedením hry na trh nám ochotně poskytl rozhovor a zde jsou jeho odpovědi na ty nejpalčivějí otázky před vydáním:
Eurogamer: Jak moc velký rozdíl byl ve vývoji prvního a druhého Zaklínače? Naučili jste se během tvorby jedničky něco zásadního, co vám pak usnadnilo dalí práci?
Tomasz Gop: Zaklínač byl úplně první hrou CD Projektu RED, a proto byl pro pro vechny ve studiu naprosto nenahraditelnou zkueností. Větina z nás se navíc předtím na ádné větí hře nepodílela, take to pro nás bylo vechno nové a zároveň vzruující. To byla koneckonců i práce na druhém Zaklínači, ale trochu jiným způsobem. Tentokrát jsme se u mohli vyvarovat spoustě chyb, které jsme napoprvé nemohli ani předvídat. Vyuili jsme tak naich zkueností, abychom hráčům dodali mnohem lepí a odladěnějí produkt.
Jaké změny mohou hráči čekat ve hře po importu svých uloených pozic z jedničky? Můe nám dát pár příkladů? Jak rozdílný bude Zaklínač 2 s importem savů a bez něj?
Konkrétní příklady vám dát samozřejmě nemohu, jeliko vám nechci kazit hru spoilery. Ale můete mi věřit, e se spousta věcí lií právě v závislosti na tom, zda svou uloenou hru importujete nebo začnete s novou postavou. Zaklínač 2 je navren tak, aby poskytl úplný RPG záitek kadému hráči, take není nutné hrát předchozí hru. Zároveň jsme ale chtěli poskytnout bonusy naim fanoukům, co ji dohráli, a proto se import savů odrazí nejen ve vývoji příběhu, ale i v tom, jak hra skončí.

Jak dlouho zabere testerům v průměru jeden standardní průchod hrou, od začátku do konce? Jaký byl jejich nejrychlejí čas? A jak dlouho trvá dokončení hry, kdy hráč plní vechny questy, mluví s kadou postavou a důkladně prozkoumává své okolí? Promítne se změna obtínosti z easy na hard nějakým zásadním způsobem na délce hry?
Nechceme, aby si hráči mysleli, e hru musí dokončit během pevně daného počtu hodin, proto k tomu řeknu jen pár věcí. Zaprvé, Zaklínač 2 je obrovská hra - nezávisle na tom, jak ji hrajete. Některé z oblastí jsou dokonce tak velké, e jsme měli i pár případů, kdy se v nich betatestři ztratili. Ale v průměru jen hlavní linka zabere okolo 40 hodin :-)
Druhá věc je ta, e se zvolená úroveň obtínosti do výsledného času promítne celkem zásadně. Kdy například zemřete na obtínost Insane, tak pro vás hra končí a musíte pak začít zas úplně od začátku.
Nakousněme teď trochu budoucí rozíření hry. Co je z následujících tří moností nejpravděpodobnějí - klasický datadisk, který bude pokračovat v příběhu, samostatné a nezávislé moduly, nebo DLC roziřující obsah stávající hry?
Zvaovali jsme vechny tyto monosti. Přirozeně bychom se chtěli nejraději pustit do plnohodnotného datadisku, který by naim hráčům poskytl několik dalích hodin hraní. Ale momentálně je naím hlavním cílem to, aby byl druhý Zaklínač 17. května odladěný a v co nejlepí formě. Proto je v současné době zatím předčasné detailněji mluvit o věcech, které jsou stále jen ve fázi plánování a mohou se tudí změnit.
Jak to aktuálně vypadá s konzolovou verzí Zaklínače 2 - teď, kdy u je PC verze hotová? Na kterou konzoli se případně budete soustředit? Nebo pro vás mají v současné době vyí prioritu jiné věci (jako jsou DLC a updaty Z2)?
V této chvíli stále odlaďujeme Zaklínače 2 na jeho primární platformě, tedy na PC. O monosti vydat hru na konzole jsme ale ji samozřejmě přemýleli. Řekněme to tak, e jsme zatím nic oficiálně neoznámili :-)
Na jedné z konferencí padlo pár slov o tom, e byste chtěli dát hráčům monost exportovat jejich deník po dohrání do jednoho souboru jako kníku. Můe nám o téhle funkci říct víc? Plánujete ji zpřístupnit ji v první verzi hry nebo se jí dočkáme a v nějakém pozdějím updatu?
Při startu hry jetě dostupná nebude. Chtěli bychom ji ale zpřístupnit v budoucnosti, protoe nám přijde přirozené a hlavně zajímavé, e by si hráči mohli tímto způsobem vytisknout svůj vlastní příběh z hraní Zaklínače 2.
Co herní editor a podpora fanoukovských modifikací? Můeme i nyní očekávat podobný nástroj, jako byl předtím Djinni?
Na naí modařskou komunitu rozhodně myslíme a chtěli bychom jí v dohledné době poskytnout potřebné nástroje. Uvědomujeme si důleitost herních modů, zvláť v RPG ánru, a tak si chceme být jistí, e a a pokud nějaký editor vydáme, bude to ten nejlepí, jaký můeme lidem nabídnout. Nae zdroje jsou ale v současné době plně vytíené dokončováním hry, a tak zatím nemůeme v tomto ohledu slíbit nic konkrétního.
V České republice má herní Zaklínač mnoho fanouků - chtěl bys jim něco vzkázat? A pokud byste mohl jednou větou říct, proč by si měli zahrát jeho pokračování, co by to bylo?
Předně bych chtěl poděkovat vem naim fanoukům v České republice - a i kdekoliv jinde na světě - za jejich úasnou podporu, která nás během dlouhého vývojového období motivovala doslova neskutečným způsobem. A ta jedna věta: Chcete-li si záhrát z jedno z nejlepích RPG současné generace, rozhodně si nenechte 17. května ujít Zaklínače 2.
Zaklínač 2 pro PC/X360/PS3 vyjde 17. května a v EG indexu očekávanosti českými hráči je na 1. místě - v předvečer vydání se koná půlnoční párty s bohatým programem.
Reklama
- komentáře (8)
Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!