Section 8

Sever proti Jihu ve sci-fi onlinovce.

Nově příchozí FPS, postavená na Unreal Enginu, do značné míry evokuje legendární sérii Halo. Je to také díky nepřehlédnutelnému sci-fi zaměření, jakkoliv jde ve výsledku o boj dvou znepřátelených frakcí, jejichž jedinou vizuální odlišností je barva zbroje. Zbraně, dispozice a schopnosti - to všechno je pro obě zúčastněné strany, kde jedna brání lidské pokolení, zcela identické. Díky čemuž má tahle hra, zejména v singlu, hodně sterilní vyznění.

Section 8 je tedy především multiplayerovou akcí, přičemž zmíněné singleplayerové vyžití slouží jako takový trénink pro lepší vstřebání ovládání a zažití herních mechanismů. V singleplayerové kampani se, v několika po sobě jdoucích misích (na několik po sobě jdoucích hodin), ujmete vybraného hrdiny a zkusíte se s ním prostřílet k lepším zítřkům. S podporou několika nesmrtelných vojáků s různou specializací. Přičemž jejich zbraňový arzenál a možnosti se vám v průběhu singlu zpřístupňují, takže si hlavní postavu budete posléze moci upravit k obrazu svému. Nejenom, co se týče vybavení, ale také speciálních atributů, jako je dílčí posílení útoku nebo obrany, zrychlení či větší výdrže jetpacku.

Prostředí je krapet strohé.

V případě jetpacku jde o opravdu prima věc, umožňující vám na krátkou dobu létat, nebo efektně přeskočit či překonat nějaký vyšší objekt. Hravě se s ním dostanete na většinu vyvýšených míst pro lepší přehled o dění. Dlužno ovšem podotknout, že díky radaru v rohu herní obrazovky máte vždy jasné povědomí, kde že se právě nalézá nepřítel a v jakém je počtu. Eventuálně kudy musí vést vaše kroky v případě plnění nějakého zadaného úkolu.

Ty přitom obnášejí klasickou aktivaci vzdáleného zařízení, schovaného za liniemi neuvěřitelně uniformních nepřátel. Zisk dokumentace. Obranu území. Či doprovod vojenské kolony, resp. její ochranu v útrobách základny, kde se to jen hemží potížemi. Zrovna v tento moment je jich ale tolik, že engine vůbec nestíhá a hra se v téhle singleplayerové misi chvílemi mění na nevkusné promítání diapozitivů.

Momentka z multiplayeru.

Section 8 se snaží o poměrně realistické tempo hraní, což je na první pohled příjemná změna proti té hrozné spoustě hektických akcí. Určitou slabinou v téhle koncepci je však velice pomalý běh, který se tvůrci snaží kompenzovat časově limitovaným sprintem, umožňujícím překonávat větší vzdálenosti. Nicméně ten vám ubírá z energie potřebné pro klíčový jetpack a hodí se jenom do otevřeného terénu, jinak je jeho využití více než diskutabilní. Pročež jediným obranným manévrem tady zůstává zmíněný jetpack, jehož aktivace výrazně znesnadňuje soupeři vaši likvidaci.

V případě zranění se můžete dát do kupy také pomocí speciální technologické vychytávky, která vám umožní za krátkou chvíli zahladit všechny šrámy. Sluší se při téhle příležitosti říci, že ještě, než ke šrámům vůbec dojde, chrání vás samo dobíjecí ochranný štít. Byť jsou tady zbraně a munice, které na něj vůbec nemusí brát ohled. Jako kupř. strojní puška s příjemně objemným zásobníkem a nepříjemnou průrazností na střední distanc. Je-li řeč o zbraních, nic speciálního tady nenajdete, nepočítá se ani s možností modifikace arzenálu. Škoda.

Jasné sci-fi na každém kroku.

Všechno dříve uvedené lze pak vztáhnout na multiplayerová klání, jichž se tady může zúčastnit 16 - 32 hráčů (dle serveru). Vedle uzavřených či speciálně designovaných matchů jsou k dispozici samozřejmě i standardní veřejné boje na některé z velkého počtu dostupných map, mající jedno ústřední motto. Zabírání volných základen, které vám generují důležité body do celkového skóre. Stejně jako likvidace jakýchkoliv nepřátelských elementů. A kdo tu jako první dosáhne žádaného počtu bodů, vítězí. Aby to nebylo zase tak jednoduché, obě zúčastněné strany mohou během téhle války aktivovat vedlejší mise/ úkoly, které mohou výrazně ovlivnit průběh střetu.

Section 8