Splinter Cell Conviction

Neštvěte ho!

Sam Fisher to neměl nikdy lehké, ale hůř na tom ještě nebyl. Jeho poslední hra trpěla x let dlouhými porodními bolestmi a když už se konečně objeví (na podzim, fakt už!), Sam se tam bude muset vypořádat se smrtí své vlastní dcery, Sarah. Kdyby aspoň odešla v pokoji... jenomže chudák holka to neschytala náhodou, a tak se Sam otočil zády ke svému zaměstnavateli a vydal se svojí vlastní cestou. Za pomstou. A bude to jízda.

Na E3 toho Ubisoft neukázal nijak moc, ale i z těch necelých deseti minut si bylo možné udělat hodně ucelený obrázek o současném stavu pátého Splinter Cellu a o změnách, kterou od dob Double Agenta prošel.

Na první pohled bylo Conviction temnější a surovější, což koneckonců koresponduje se samotnou osobností nového Sama Fishera. Hraje na vlastní triko a kupředu ho žene vztek a hněv, pročež hra sama o sobě bude brutálnější a osobnější. Důkazem toho byla jedna záchodková scéna, kterou Ubisoft předvedl. Sam si tam políčil na chlapíka, údajně člověka, který měl něco společného se smrtí Sarah. Ještě před nějakým vyptáváním mu Sam už jednu vrazil, zlomil ruku a začal drtit jeho chřtán. Následně nezbedovi praštil hlavou o dveře, dal mu kolínkem do lebky, hlavu mu rozbil o zrcadlo a když už se polomrtvý zločinec složil do umyvadla, Sam jeho kebulí umývárko roztřískal. A taky na něm při tom neustále řval. Drsná podívaná.

Moc pěkně vypadal soubojový systém, který ex-agentovi Fisherovi umožňoval provádět nespočet různých chvatů, úderů, kopů a kdo ví co ještě. Vše samozřejmě perfektně nasnímáno pomocí motion-capturingu a byla vskutku radost se na Samovu ruční práci dívat. Stručně řečeno, takhle měl vypadat herní James Bourne.

Většinu E3 dema ovšem vyplnila mise, kde měl Sam za úkol infiltrovat jistou vilu. Zajímavé je, že všechny úkoly a psané zprávy mu byly servírovány skrze svítící nápisy na zdech či podlaze. Vzpomeňte si na závěrečné titulky ze Spidermana 3. Působilo to svěžím dojmem a hlavně to nijak nebouralo živou atmosféru hry, totiž žádné otravující nápisy na obrazovce či vytahování deníku.

Sam Fisher jede sám a sám si musí i poradit. Za zády již nemá Third Echelon a jejich high-tech hračičky, vybavení si teď shání na vlastní pěst. Kupříkladu namísto špionážní kamerky pod dveře, která by se při infiltrování rezidence náramně hodila, si vystačil se sklíčkem, které si obstaral ze zpětného zrcátka od auta na parkovišti.

Když už se Sam konečně pustil do vkrádání se do luxusní rezidence, vydal se oknem a Ubisoft tady předvedl novou freaturku v univerzu, totiž tzv. „označ a proveď (mark and execute)“ systém. Funguje tak, že ještě než někam vtrhnete, oblast si obhlédnete a můžete si označit několik interaktivních objektů, vybrat akci (zpravidla střelba) a následně celou věc jedním stiskem tlačítka provést. Takže když Sam visí pod oknem, nakoukne dovnitř a uvidí dvojici hlídkujících mafiánů, může si je označit a následně jim během jedné vteřiny rozdat headshoty, aniž by hráč musel obtížně zaměřovat. Za nepřítelovu hlavu si můžete dosadit třeba osvětlení a vtrhnout tak do místnosti a všechny nečekaně oslepit. Anebo si takhle lze vybrat živý štít.

Další šikovnou novinkou v sérii byla tzv. „naposledy viděná pozice (last known position).“ Pokud vás nepřítel uvidí a vy se hned schováte, spatříte svého „ducha“ na místě, kde jste byli naposledy spatřeni. V demu toho Sam využil tak, že se nechal zahlédnout a vylákal tak strážného ven, který se šel podívat na Samova „ducha.“ Ve chvilce nepozornosti mu z temnoty vynořivší se Sam promptně zlomil vaz.

Celkově působil nový Splinter Cell o dost živěji a interaktivněji (aspoň něco z původní verze zbylo), viz sklíčko ze zrcátka u auta. Při přestřelkách Sam převrhával stoly, kryl se za vše možné a jednou dokonce rozbil okno, vyskočil ven a přeručkoval po zdi domu dál, to aby se vyhnul přímé konfrontaci s nepřátelskými kulkami (v obou smyslech). Díky tomuto šibalskému manévru se pak najednou objevil oponentovi za zády (Sam skočil dovnitř skrze okno) a vzal jej jako svojí ochranu. V tu chvíli ovšem doslova z nebes přiletěla banda příslušníků speciálních jednotek a Sam byl v obklíčení.

Jak to dopadne? Uvidíte na podzim, kdy Splinter Cell: Conviction vyjde na Xbox 360 a PC. Těžko vynášet soudy z ani ne desetiminutové předváděčky, ale na základě toho, co Ubisoft předvedl, se nám tady rýsuje herní thriller, kterých je v herní branži žalostný nedostatek. A těch výborných ještě méně - Sam Fisher, zdá se, tuto mezeru úspěšně zaplní.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (2)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna