Je to již téměř měsíc od startu nejnovějšího MMORPG Star Wars: The Old Republic (recenze, 9/10) a hra se postupně zabydluje na světové MMORPG scéně. Servery si na nedostatek hráčů rozhodně stěžovat nemohou a nastává tedy čas k bilancování a hodnocení toho, co se zatím povedlo a co ne. Český Eurogamer měl možnost promluvit si s producentem, hlavním designérem a scénáristou hry Gabem Amatangelem z BioWare, a jejím herním designerem a výtvarným ředitelem Jamesem Ohlenem. Ve dvacetiminutovém telefonickém rozhovoru jsme se jich zeptali, kam se hra bude ubírat dále a jaké jsou plány do budoucna.

Eurogamer: K naší první otázce - jak byste na stupnici od 1 do 10 ohodnotili start hry, jste s ním spokojení, nebo si myslíte, že se něco dalo udělat lépe?

Gabe Amatangelo, James Ohlen: Žánr MMO je svým způsobem stále ještě v plenkách. Ale co se týče startu, uvedení hry a s tím souvisejících věcí, tak si myslím, že si zasloužíme desítku. Neměli jsme totiž víceméně žádné odstávky, fronty sice ano, ale ty jsme rychle odstranili. Je tu sice stále ještě pár extrémně zalidněných serverů, ale na všech ostatních už nyní hráči nemusí na přihlášení čekat. Z hlavy mě nenapadá jiné MMO, které by mělo tak bezproblémový start a na to, jak jsme to zvládli, jsme velmi pyšní. Stále se sice potýkáme s několika bugy, o kterých víme, ale v chystaném patchi 1.1 jsou již mnohé z nich opraveny. Ale vzhledem k množství obsahu a záběru, který hra nabízí, si myslím, že to šlo opravdu dobře.

Nyní k číslům - myslíte si, že prolomíte hranici 3 miliónů prodaných kopií do konce února?

Nemůžeme sice zmínit konkrétní čísla, ale miliónovou hranici jsme prolomili záhy po startu a od té doby počet hráčů stále jen roste. V mnoha obchodech se hra rychle vyprodala, takže jsme do oběhu museli pustit mnohem více kopií. Hra byla přijata velmi dobře a počet lidí, kteří si ji předplatili, je velmi vysoký, dokonce vyšší, než jsme doufali. Mysleli jsme si, že jich bude plno, ale současný zájem předčil všechna naše očekávání.

1

V nejnovějším updatu 1.1, který vyjde příští týden, se dočkáme nového flashpointu "Kaon Under Siege". Řeknete nám o něm říct něco víc? Můžeme se těšit na nějaké nové mechaniky?

Kaon Under Siege je regulérní příběhový flashpoint. Kaon je městská post-apokalyptická planeta, kde zuří válka mezi Impériem a Republikou a na níž dochází k mnohým komplikacím, jelikož je tam soustředěna spousta galaktických sil. Je v hledáčku několika různých stran a přímo na Kaonu se pak nachází několik soupeřících organizací, které se snaží prozkoumat nebezpečný virus, jenž šíří Rakghúlové. Tamní lidští vědci usilují o vytvoření supervojáků a hráči se vydávají zjistit pozadí celé situace. Příběh flashpointu je rozdělen na dvě části a update 1.1 nabídne první z nich.

Z prostředí a atmosféry, kterou se nám podařilo vytvořit, jsme velmi nadšení a jistě to sami oceníte, když uvidíte screenshoty. Jde v podstatě o velmi temné prostředí, třeba první boss s vámi může praštit o zeď, do toho se rojí nepřátelé a střílí na vás děla, jež musíte zničit atd. Po stránce hratelnosti jde o úplně nový zážitek a dobrý dodatek k těm 15 flashpointům, které již ve hře jsou. Myslím, že si s ním hráči užijí spoustu zábavy. Čekat můžete akcí nabitou jízdu se spoustou voleb, na které jste u Bioware zvyklí. Osobně je to náš nejoblíbenější flashpoint, takže se už nemůžeme dočkat, až ho vyzkouší i ostatní.

To zní skvěle. A co přizpůsobování postav a jejich výbava - hodláte přidávat i nové předměty, účesy a oblečení s podobnou pravidelností?

Možnosti úpravy postav jsou pilířem každého MMO a je to něco, co bereme velmi vážně. Patch 1.1 zatím nic takového nepřinese, ale rozhodně se tomu po jeho vypuštění chceme věnovat více.

A jak často vůbec chcete vydávat updaty s novým obsahem?

No, kdyby to bylo jen na nás, tak klidně každý den (smích). Už v základní hře máme stovky a stovky hodin zábavy, která běžné hráče zabaví na velmi dlouho dobu - ať už jsou to příběhy všech povolání, endgame, 15 flashpointů, operace, denní questy, létání lodí, warzony, PvP či spousta dalších věcí. Ale chtěli bychom tyto updaty vydávat pokud možno pravidelně a i když samozřejmě nemůžeme mluvit o konkrétních datech a termínech, myslím, že hráči budou s touto frekvencí spokojeni.

Mnoho hráčů také volá po větší možnosti úpravy uživatelského rozhraní s možností přesouvat a měnit velikost jeho prvků - uděláte i v tomto směru něco, abyste je potěšili?

Ano, o tom jsme se již v týmu bavili a je to něco, na čem momentálně pracujeme. Základní úpravy zpřístupníme již velmi brzy a postupem času budeme přidávat i další možnosti, jako je přesouvání prvků, možnost útočit na cíle, rozšíření quickslotů a tak podobně.

To bude pro mnohé rozhodně dobrá zpráva. A co sezónní události, jako je třeba jarní či letní festival v jiných hrách, plánujete něco takového udělat i pro Star Wars: The Old Republic?

Na něčem takovém nyní také pracujeme, nemůžeme sice zmínit detaily, ale je to rozhodně věc, která je součástí každého MMO a těšíme se na to, až se o tyto události budeme moci podělit i s vámi, ať už půjde o různé oslavy či galaktické války. Nevím, jestli to bude zrovna stylem "Hurá, teď jsou ve Star Wars Vánoce!", ale rozhodně to budou události, do nichž se bude moci zapojit celá komunita a které podpoří myšlenku živoucího vesmíru.

Věříme, že to bude něco, co do reálií Star Wars zapadne. A když už jsme zmínili vesmír - přemýšleli jste někdy v týmu o tom, že byste do něj přidali nějakou strategickou a obchodní minihru, něco podobného, jako třeba ve hrách Elite či Privateer?

Ano, momentálně chystáme novinku týkající se vesmírných soubojů. Vesmír je nedílnou součástí světa Star Wars a toho samozřejmě chceme využít. V blízké budoucnosti tak přidáme další důvody proč létat ve vesmíru, hlavně pro postavy na maximální úrovni. Půjde nejen o další mise, ale i o nové upgrady a podobně. Zároveň ovšem usilovně pracujeme i na tom, abychom vesmírnou složku posunuli ještě mnohem dále.

Nyní z jiného soudku - co třeba čistě nebojové potvůrky či droidi, kteří by nás doprovázeli?

I na ty myslíme. Máme jich teď rozpracováno několik a pár z nich se objeví dokonce už v patchi 1.1, kde budou padat z některých bossů v Karagga's Palace. A ostatní pak budou v dalších chystaných updatech - jsou opravdu roztomilí a věřím, že si je hráči zamilují.

A co regulérní společníci, plánujete v budoucnu přidat nějaké další, nové, nebo alespoň rozšířit questy těch stávajících?

Mno, popravdě to skutečně plánujeme a když nám zachováte přízeň, tak se jich dočkáte. Nemohu teď bohužel prozradit víc, jelikož pro vás chceme mít v záloze ještě pár překvapení, ale víme, jakou roli hrají společníci ve všech Bioware hrách a budeme na nich i neustále pracovat. V tomhle konkrétním případě čtěte mezi řádky. Příběh a sólo obsah budeme samozřejmě rozšiřovat i nadále - už teď máme v tomto ohledu v zásobě spoustu věcí a v dalším patchi se jim budeme věnovat.

Uvidíme tedy v budoucnu spíše spoustu menších, častější updatů, nebo se můžeme těšit i na velký, klasický datadisk?

Budeme dělat jak pravidelné větší updaty, tak i drobné záplaty, a těch bude asi nejvíc. A datadisk, to je něco, co se dá u MMO předpokládat, takže se nechte překvapit!

Dobře, budeme se těšit. A ve světle úspěchu nejrůznějších mikrotransakcí a stahovatelných balíčků například v Mass Effectu, zvažovali jste již nějaké placené služby či prémiové předměty pro postavy, dočkáme se něčeho podobného i tady?

Na toto téma jsme se zatím interně nebavili a oficiálně to tedy nemůžeme ani potvrdit ani vyvrátit. Ale když se ohlédneme za historií služeb, které Bioware nabízelo v minulosti, tak se dá předpokládat, že se mu budeme věnovat již brzy. A nyní řešíme například přesuny postav z jednoho serveru na druhý, to je mezi hráči velmi žádaná služba.

Závěrem nám řekněte, proč by Star Wars: The Old Republic měli zkusit i hráči, kteří to zatím neplánovali? Kdybyste měli vyzvednout jeden prvek, který hru definuje, co by to bylo?

Hlavním prvkem, který hru definuje, je nepochybně způsob, jakým Bioware vypráví své příběhy, ten je totiž opravdovou evolucí v hratelnosti MMORPG. Fanoušky tohoto žánru totiž Star Wars rozmazlí natolik, že pak pro ně bude velmi těžké vrátit se k jakémukoliv jinému MMO, už jen kvůli hloubce zážitku a ponoření do děje, který jim naše hra nabídne. A ti, co mají rádi předchozí hry od Bioware, tu budou jako doma, neboť tu najdou vše, co by očekávali - příběh, společníky, rozhodnutí i akci - a jedinou přidanou složkou pro ně bude multiplayer. Hra je navíc mnohem větší, než všechny ostatní podobné tituly, a můžete ji hrát klidně i stovky hodin.

- komentáře (6)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna

Související obsah

Recenze Star Wars The Old Republic

Příběh jak v singlu a k tomu MMO vychytávky. Opravdu to funguje.

Star Wars The Old Republic coby F2P nalákalo dva miliony lidí

Reakce na rezignaci šéfa EA a jak ze zalidněných serverů těží všichni.

Oznámeno první rozšíření SWTOR - Rise of the Hutt Cartel

Na novou planetu v příběhových misích.

Poslední

Čeština pro Days Gone jistá, trailer o divočině

+ dárky za předobjednávku, dvě speciální edice.

VideoSvět RX v pohybu z DiRT Rally 2.0

+ více obsahu, než se předpokládalo.

Škorpion a fotky pozvánky na Mortal Kombat 11

Představení už v pátek, Switch verze prý odložena na květen.

Reklama