Tales of Monkey Island epizody 2-5

Série z pirátského Karibiku si drží úroveň až do konce.

V první epizodě vydané v červenci (recenze) se Guybrush nenudil a teď má co napravovat – přijít na kloub nákaze, dostat se zpátky k Elaine a zjistit co se to vlastně děje s LeChuckem. Postupně vyšly další čtyři epizody této adventurní série a náš hrdina má plné ruce práce. A my s ním v souhrnné recenzi kompletní série:

Epizoda 2 – The Siege of Spinner Cay

The Siege of Spinner Cay se už neodehrává na ostrově Flotsam, ale v souostroví Jerkbait a nejen tam. Tentokrát totiž máte k dispozici svoji vlastní loď (a jízdenku na vor), takže můžete pendlovat mezi ostrovy a ostrůvky jak je libo. Tento prvek je v druhé epizodě příjemným zpestřením – nejste zastrčení na jednom místě s několika lokacemi, ale plujete po moři a navštěvujete různé ostrovy a ostrůvky.

Cestování mezi ostrovy ale není hlavním tahákem druhé epizody. Těžko říct, co tím tahákem je, protože série zatím neztrácí dech v žádném směru. První epizoda skončila perfektním cliffhangerem a začátek druhé epizody na něj přesně navazuje. Hned na začátku se tak dočkáte moc pěkného šermování s téměř filmovou choreografií, jedné menší amputace (ehm...) a originálního řešení úkolu během onoho souboje. Druhá epizoda sází trumfy na stůl již od začátku.

A trumfy jí jen tak nedojdou. Autoři nevyplýtvali všechny vtipné hlášky jen do první epizody a tak se i tady budete smát, a pokud znáte předchozí díly, čeká na vás nejedno příjemné pomrknutí. Zazní i notoricky známá píseň „A pirate I was meant to be“, která opravdu zahřeje na duši. Ale na odkazech na staré hry nový Monkey Island nestojí a tak vás opět čeká spousta dialogů a řešení několika zapeklitých úkolů.

Tentokrát si ve hře, na rozdíl od první epizody, užijeme i krásné Elaine a úhlavního arci nepřítele, LeChucka. Jedna z postav projde zásadní proměnou, stejně jako váš vztah k ní a budete se ptát sami sebe, kterou postavu vlastně máte rádi a kterou už ne. Kromě Elaine a LeChucka si dosyta užijete místních polo ryb - polo lidí, kteří s vámi budou nejednou flirtovat. Kdo s vámi flirtovat ale nebude, jsou nakažení piráti, které musíte obalamutit, ukrást jim poklad, projet jejich blokádou, vyhnout se jejich útoku a porazit jejich velitele dosti podivným způsobem. Což je ostatně správně, protože v Monkey Islandech je máloco normální.

I ve druhé epizodě autoři dodrželi tradici Monkey Islandů, takže opět hledáme poklad. Opět s mapou, opět podle zvuků a kupodivu je to zase svěží a zajímavé. Ze zajímavějších úkolů jmenujme snad ještě navigování hloupoučkého LeChucka skrze primitivní úkol, grilování kovového papouška na pradávném kamenném barbecue uprostřed džungle, nebo návštěvu místní podvodní knihovny. Odtud si můžete vypůjčit několik knih, například 101 Rybích Vtipů. Knihou pak můžete v inventáři listovat a skutečně si číst vtipy o rybách.

Technická stránka zůstává identická jako u minulého dílu, což se bohužel nedá říct o délce. Zkušený adventurista zvládne The Siege of Spinner Cay za necelé tři hodinky. Pořád to ale budou tři velmi zábavné a vtipné hodiny plné pirátských dobrodružství, žádná nudná výplň. Odměnou vám bude opět velmi otevřený konec, po kterém se budete těšit na další epizodu ještě víc.

Druhá epizoda Tales of Monkey Island se tedy opravdu povedla. Je sice o fous kratší než epizoda první, ale i o fous zábavnější a nechybí jí mírná inovace v rámci zákona a přítomnost zajímavých prvků. Opičí série nám tak skvěle nastartovala a nasazené tempo stále pevně drží. O třetí epizodě na příští stránce...