TÉMA: Pod kapotu vývoje Grand Theft Auto 5

O důrazu na detaily, tvorbě světa či filmovějším pocitu.

O GTA V jsme obšírně mluvili už v předchozích dvou preview, vzhledem k velkému množství uvolněných informací se však ani do nich nevešlo všechno. Umělecký ředitel poskytl médiím spoustu dalších informací, jež se do předchozích článků nevešly, takže je naleznete právě zde.

Důraz na detail

O rozlehlosti, pestrosti a věrohodnosti Los Santos asi už všichni víte, dozvěděli jsme se něco i o techničtějších záležitostech. Například že v Rockstaru jsou prý nadšeni z možností enginu RAGE. „Dříve jsme renderovali jen oblasti vzdálené 1,5 kilometru, dnes si už můžeme dovolit zobrazit i nejvzdálenější horské vrcholky na druhém konci mapy," prohlásil tvůrce. Při testování hry používají speciální kameru, která jim pomáhá dostat se na mapě úplně všude a odstraňovat tak technické problémy.

„Je to úžasné, začít míli nad tím obrovským městem, nad řekami, venkovem, horami, kaňony, pouštěmi, bažinami, lesy. Vidět všechny budovy, městečka, farmy a osady z té nesmírné výšky, a pak zazoomovat až docela k nim. Obdivovat nejdřív jak mraky vrhají stíny na krajinu, vidět jak kolem létají helikoptéry, letadla a ptáci, a pak sletět dolů a odhalit unikátní architekturu každé oblasti, graffiti na stěnách, tisíce reklam na smyšlené zboží, TV show, filmy..."

Vývojář básní i o tom, jak dokáže z mraků zazoomovat až tak, že spatří vodní rozstřikovače, které právě vyjíždějí ze země, aby pokropily trávník. Rázem jsou z toho jasné dvě věci. V Rockstar jsou na svůj výtvor po vizuální stránce nesmírně hrdí. Zadruhé, ti, kteří se obávali, že rozlehlý svět bude mít málo detailů, se nejspíš mýlí. Další příklad za všechny - věci vystavené na pultech obchodů mají být všechny individuálně vymodelované a otexturované, od magazínů po balíčky cigaret. To vše má navíc dýchat životem víc než kdykoliv jindy. Psi postávají u plotů a štěkají na kolemjdoucí, skupinky mladíků se potloukají okolo nákupních center a dělají problémy atd. Důkazem budiž třeba druhý trailer.

Jak si vytvořit fiktivní Los Santos podle skutečných podkladů?

To všechno samozřejmě nevzniklo jen tak, nejdříve se Rockstaři vydali pěkně do terénu a jako správní profesionálové nasbírali tuny podkladů. Tentokrát však sami přiznávají, že zašli do extrému - posbírali totiž skoro čtvrt milionu fotografií rozdílných oblastí okolo reálného Los Angeles, natočili k tomu mnoho hodin videa, sestříhali dokumenty, mapy oblastí znali nazpaměť, prozkoumali snad všechny dostupné sociální průzkumy, seznámili se s mnoha obyvateli (od bezdomovců po milionáře) a vše, co zjistili, pak zakomponovali do vývoje GTA V. Na základě těchto informací vymodelovali reálné základy - a poté je změnili tak, aby vzniklo unikátní Los Santos.

A jak zhruba probíhá tvorba takového světa? Po získání všech potřebných informací prý autoři nahodili hrubé základy jak nejrychleji to dokázali. Základní vzhled terénu, hlavní městské oblasti, významné budovy a místa, vše zatím bez textur. V tu chvíli se vůbec nesoustředili na detaily, spíše jako malíři nejprve nanášeli základní odstíny a kontury. Teprve když byly tyto obrysy hotové, začali do nich dodávat detaily. To se dělo po vrstvách. Nejdříve budovy, pak jejich okolí, nakonec ty nejdrobnější detaily. To vše se pak vylepšuje a vylepšuje, v podstatě až do dne, kdy je hra vydána.

Mezitím samozřejmě hru neustále hrají, takže zatímco některé úpravy jsou nutné z vizuálních důvodů, jiné plynuly ze zážitků z testování hratelnosti. Rockstar se přitom soustředí hlavně na to, aby byly všechny oblasti propracovány stejně detailně, ať už jde o město, venkov nebo prostředí pod vodou, do kterého se dá v pátém dílu potápět. Všude to má být zábava, všude má být co dělat, na co koukat.

Filmovější pocit ze hry

Další věc, na které chtějí tvůrci zapracovat, je větší filmovost zážitku. Hlavním cílem je jednak zakomponovat do hry cutscény mnohem plynuleji než dříve (tak jako v Max Payne 3), zadruhé pak vytvořit mnohem živější a věrohodnější hlavní hrdiny. Tvorba všech tří protagonistů se nesla v duchu tvorby města. Mike Kane, jeden z výtvarných režisérů projektu, nejprve pořádal casting a na něm vybral vhodné herce do jejich rolí. Ti pak byli digitálně nascanováni a v počítači upraveni tak, aby přesně vynikla osobnost, kterou pro ně v Rockstar vymysleli. Nutno dodat, že i v GTA V razí autoři tu samou filozofii co minule. Žádná z hlavních postav není ztvárněna známými herci, jak po vizuální tak po hlasové stránce.

„Natáčelo se ve třech etapách, každá v délce tří týdnů," vysvětlil kreativní ředitel Dan Houser. „Nemyslím, že by některé herecké celebrity přistoupily na tak dlouhé období tvorby. A kromě toho - my to tak stejně nechtěli. Nechtěli jsme, aby si hráči řekli 'No, to je přece ten slavný herec' ve chvíli, kdy by spatřili naše hrdiny. To se hodilo v dobách PS2, kdy byl vzhled postav velmi jednoduchý, takže slavná jména jim dodávala život. Dnes však už máme živoucí digitální charaktery, takže představovat si za nimi známé celebrity by hře jen uškodilo."

Rockstar změnil i svůj přístup k hudbě během hraní. Rádia se samozřejmě vrací, inspirováni úspěchem interaktivních soundtracků z Red Dead Redemption a Max Payne 3 však autoři rozhodli zapracovat stejný systém i do GTA 5. „Zatím nemáme úplně jasno v tom, jak obě složky vybalancujeme, ale pracuje na tom spousta talentovaných lidí," řekl šéf tvůrců Dan Houser.

Zkrátka větší ve všech směrech

Po tom všem, co se již o GTA 5 napsalo, už snad ani není překvapení, že aut i zbraní bude ve hře o mnoho více než v předchozích dílech. Všechna vozidla, motorky, čluny, helikoptéry, letadla, stíhačky a další stroje budou navíc mnohem víc respektovat pravidla fyziky. „Auta lépe drží na silnici," vysvětlil Houser. „Zatímco minule působila, že trochu moc plavou, tentokrát na ně aplikujeme mnohem reálnější fyziku." Podle všeho by GTA 5 mělo být na takové úrovni, že se jeho jízdní vlastnosti vyrovnají leckteré závodní hře. Podobným způsobem pak má být vylepšena i akční část a souboje na blízko.

Šílenství okolo GTA 5 prostě hýbe herním světem. Ať už se nyní řadíte mezi skeptiky nebo skalní fanoušky, můžete si být jisti, že mánie jen tak neodezní. Na shledanou u některého z dalších článků o této hře, která by mohla být tou nejprodávanější za letošní rok.

Zdroj: Game Informer

Reklama

Související obsah

Dva nezvyklé multiplayerové režimy do The Dark Pictures: Man of Medan

+ videa z hraní a HW nároky tohoto interaktivního filmu.

Do března vypustí UbiSoft tři neoznámené AAA hry

Velmi se mu dařilo + odklad Skull and Bones.

EA: Starý způsob vydávání her už dnes nefunguje

Poučení z Anthem a inspirace mobily.

EA: Anthem nenaplnilo prodejní očekávání

Přesto ho budou dále podporovat.

Také na webu...

- komentáře (19)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna