The Sims 3: Cestovní horečka

Za dobrodružstvím do exotických lokací.

První datadisk je tady! Že vám to ve spojení s The Sims zní až směšně? Dobrá, tak upřesním..., první datadisk pro The Sims 3 je tady. Všichni fanoušci a příznivci třetího dílu legendárního „simulátoru života“ se dočkali nových dobrodružství. A to nejen v přeneseném smyslu, rozšíření Cestovní horečka totiž postavičky zavádí za výpravou do exotických lokací – Číny, Egypta a Francie. Pojďme se podívat, jaká překvápka tam na ně číhají.

Ono je to vlastně již potřetí, co se vaši virtuální svěřenci mohou vypravit za hranice svého lokálního městečka. Prvně to bylo v The Sims: Holiday a později se vydali opět na túru v The Sims 2: Bon Voyage. Asi teď očekáváte značně recyklovaný nápad a provedení podle kopíráku. Byla by škoda ihned takto Cestovní horečku mávnutím odsoudit. Ano, nápad je to v Sims sérii již do značné míry provařený, nicméně je tu poměrně podstatné ale v podobě adventurního nádechu celého datadisku.

Hurá, jedeme na výlet!

Rozeberme si to pěkně postupně. Mé první kroky vedly do editoru tvorby postaviček, abych si vytvořil pořádné simíky cestovatele. Když jsem svůj outfit řádně vyladil ala Indiana Jones, mohl jsem se směle vypravit vstříc nečekaným zážitkům a dobrodružstvím. Výprava do dalekých končin vždy začíná v pohodlí simíkova domova, kde si na dovolenou napřed musí řádně vydělat a pak si ji po telefonu rezervovat. A že taková výprava do některé z destinací není zrovna nejlevnější záležitost. Hold si musíte odpustit nějaké to luxusnější živobytí. Samozřejmě jen to virtuální.

Jakmile ale simové dorazí do sluncem prosluněné písečné Al Simhary, vínem prosáklé Champs Les Sims, nebo východoasijské Sang Simla, tak okamžitě zapomenou na své každodenní starosti! V těchto nových lokacích na vás vyloženě dýchne atmosféra zmíněných tří zemí. Přesto, že je vše zpracované typickým simstylem a s nadhledem, tak mě nová prostředí dokázala vtáhnout a upoutat. A to je jedině dobře.

Al Simhara – pyramidy kam se jen podíváš.

Pochvalu si zaručeně zaslouží hudební doprovod, který atmosféru nádherně podtrhuje. Jakmile vaše postavička dorazí na vytoužené místo, ocitne se v hlavním útočišti. V Egyptě jím je kemp, v Číně honosné sídlo v kopcích a ve Francii potom hotel poblíž hlavního náměstí.

A tím se dostávám ke zmíněnému adventurnímu nádechu celého datadisku. V každém z měst se nachází kontaktní osoba, která vás zasvětí do prvního úkolu. Třeba vás pošle prozkoumat hrobku, vinný sklípek nebo podzemí monumentálních čínských staveb. Tak tedy dorazíte na místo a vydáte se prozkoumat tajemné podzemí. V tu chvíli se ocitnete téměř v jiné hře. Zmlsaní hráči počítačových her nadšeni rozhodně nebudou, ale v rámci Sims světa je to snad poprvé, kdy jsou do hry vtaženy přímé hratelnostní prvky.

Voilá! La photo de Champs Les Sims.

Musíte například najít v truhle kamenný klíč k zamčeným dveřím, abyste se dostali dále. Nebo vám cestu zkomplikují nastražené pasti, které překonáte jen vyřešením menšího rébusu s nášlapnými dlaždicemi a posunováním kamených soch. Obtížnost je sice poplatná mladším hráčům, nicméně to není příliš na škodu. Rozhodně jde o vítané zpestření a návštěvy exotických krajin se tím stávají mnohem lákavější.

S tím je spojen fakt, že do každé ze zemí se nejprve vypravíte pouze na 3 herní dny, protože vaše vízum delší pobyt nedovolí. Jak asi tušíte, tak pravidelnými návštěvami a řešením badatelských úkolů vaše vízová úroveň postupně stoupá. Tím si zasloužíte nejen delší pobyt v zaslíbených zemích, ale také můžete na místních trzích nakupovat speciální předměty nazvané “odměny dobrodruha”, které vám pomůžou například zahnat hlad, otevřít tajné dveře nebo třeba odlákat běsnící mumii pomocí “mumiových sušenek”. Na místních trzích zakoupíte rovněž klasickým způsobem za simoleony jídlo, suvenýry či speciální předměty, jako košík na hady, stan, „sprchu v plechovce“ či fotoaparát Hikon QX40di Gladiator.

V zajetí labyrintů egyptských pyramid.

Přístrojem světoznámé značky Hikon dokonce jako správný turista fotografujete na svých cestách různé pozoruhodné věci. Například architekturu, život místních, krajinu a tím zdokonalujete své schopnosti. Veškeré vaše pokroky v neprobádaných končinách jsou elegantně zaznamenávány ve slušivém zápisníku, což tak trochu připomíná xboxové achievementy. Dozvíte se kolik pastí jste zneškodnili, kolik relikvií získali a spoustu dalších statistik.

The Sims 3

iOS, PS3, Xbox 360, Nintendo Wii, PC, Nintendo 3DS, Nintendo DS