Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

E3 DOJMY z TitanFall

Naplno jsme pochopili, proč si vysloužil cenu nej hry E3.

  • O Titanfall byl na E3 takový zájem, že se do místnosti pro třicet muselo nacpat padesát lidí. EA nám slíbili patnáctiminutovou předváděčku, která se nakonec protáhla.

  • Sice šlo o stejnou úroveň jako na konferenci Microsoftu, ovšem mohl jsem sledovat multiplayerovou řež přibližně třikrát tak dlouho, z čehož vyplynulo mnoho dalších zjištění.

  • Krátký úvod nám odvyprávěl Steve Fukuda, šéf hry z Respawn Entertainment. Nejprve shrnul základy, co už všichni víme a vysvětlil nám, na co se na televizních obrazovkách před námi soustředit.

  • Hratelnost se dělí do dvou větví: jedna sleduje titány a druhá jejich piloty. To znamená, že si užijete jak klasickou zběsilou Call of Duty řežbu, tak ve stejném tempu vedené souboje dvoupatrových robotů.

  • Steve se jen lehce zmínil o tom, že Titanfall bude obsahovat jakousi formu singleplayeru. Naneštěstí nikdo nemohl pokládat otázky a tak nevíme více. Osobně tipuji spíše lokální bitvy s umělou inteligencí ovládanými protivníky než čistokrevnou kampaň.

  • Tvůrce zakončil úvod větou: „Titanfall is a wild ride", tedy že „Titanfall je divoká jízda". To jsem ještě netušil, jak moc mu dám na konci za pravdu.

  • Úkolem bylo pro jednu stranu zabrat zásoby a druhá ji to měla znemožnit. Bitva dvou týmu byla klasickou přetahovanou o tři báze.

  • Boj začíná na lodi, která přistává na povrchu neidentifikované planety. Dokud čekáte na připojení ostatních hráčů, pohybujete se na oběžné dráze, jakmile jsou všichni připraveni, jste přeneseni blíže k povrchu a vyskakujete z transportní lodi.

  • Na začátku klání vám rozdává rozkazy velitel v mechovi. Zajímalo by mě, zda bude jeden z týmu vybrán náhodně, či bude záležet například na zkušenostech, kdo bude mít titána k dispozici ihned.

  • Je otázkou, zda se doba nutná k postavení nového stroje odvíjí i podle různých setů vybavení, známých loadouts. Kromě stále stejně vypadajících samopalů, které se hodí pro likvidaci pilotů, hráči používali naváděné rakety. Ty se šikly k destrukci titánů.

  • V levém spodním rohu obrazovky bylo vidět, že další titán bude postaven za něco více než minutu a třicet sekund. Do zběsilé akce tím Respawn Entertainment přidává i trochu strategie. O svého ocelového miláčka se budeme muset dobře starat, protože nového stroje se nedočkáme ihned.

  • Na druhou stranu není devadesát sekund v patnáctiminutovém zápase zase tak dlouhá doba. Všiml jsem si, že časová prodleva nebyla vždy stejně dlouhá, zřejmě záleží na dalších okolnostech. Třeba, jak si vede tým nebo jak dobře jste si se svým titánem poradili vy, než byl zničen.

  • Asi po pěti minutách zaměstnanci EA odhrnuli závěs a zjistili jsme, že Titanfall hrálo celou dobu dvanáct zaměstnanců Respawn. Když si to zpětně přehrávám, musím uznat, že akce byla mnohem živější než na konferenci. Nikoliv kvůli dalším lidem za závěsem, ale proto, že se i dva hráči sedící vedle nás skutečně snažili zdolat nepřátelský tým, nikoliv jen předvést pár zajímavých vlastností hry.

  • Později se na bojišti rozjela neskutečná mela, ve které se setkalo šest titánů, tři na každé straně. Očividně se sešlo několik nově vyrobených mechů a ti se postarali o pořádný závar.

  • Je úžasné, jak velký rozdíl je v hratelnosti mezi bojem v lidské podobě a po nasednutí do titána. Celá dynamika se obrovsky změní. Jakmile běhají vojáci po zemi, je hratelnost téměř totožná s Call of Duty, na němž zaměstnanci Respawn dříve pracovali.

Souvislé video z hraní z E3
  • Když nasednete do titána, váš pohyb se i přes jeho obdivuhodnou dynamiku zpomalí. Ovšem to stále neplatí pro piloty běhající kolem vás, takže vůbec nestíháte odrážet jejich útoky a vždy je jen otázkou času, kdy vás zlikvidují.

  • Po mapách jsou rozeseté stanoviště, ze který se dají ovládat třeba kulometné věže. Stále máte možnost zabít protivníka jedním úderem, konkrétně kopem.

  • Hráči mohou používat i zajímavé vylepšení. Při konferenci jsme si mohli všimnout trysek na zádech, během předváděčky nám autoři ukázali chvilkovou neviditelnost.

  • Lze naskočit i na robota, který už je obsazený - sedíte mu na ramenou. Nejde jen o útočný manévr, kdy otevřete pilotovi víko a zabijete ho, ale je možné takto jezdit i na spřáteleném titánovi.

  • Bojiště je neskutečně živé, ke konci mise se na něj z nebes zřítila jedna z přepravních lodí. Epické!

  • Když jsem viděl Titanfall v  pohybu na vlastní oči, uvědomil jsem si, jek velký rozdíl je mezi hrami na nextgen konzole.

  • Grafika Titanfall vypadá úžasně, ale hlavně je dokonale plynulá. Šedesát snímků za vteřinu autoři svědomitě dodržují a přesto mě vizuální stránka a dokonale zpracované animace ohromily. Když porovnávám s DriveClub na PS4, skoro až nevěřím, že jde o hry stejné generace.

  • Poprvé jsem na letošní E3 zatleskal. Skvělá multiplayerová střílečka, ve které rozhodně nevyšumělo prohlášení, že boj mezi lidmi a titány je zábavný a funguje. Ani jedna z těchto stran nemá navrch a souboje jsou v obou případech rovnocenné a stejně zábavné.

  • Titanfall vyjde na jaře 2014 na Xbox One, Xbox 360 a PC.

Debutový trailer

Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

Find out how we conduct our reviews by reading our review policy.

In this article

Titanfall

Xbox One, Xbox 360, PC

Related topics
About the Author
Pavel Oreški avatar

Pavel Oreški

Redaktor

Čas s hrami už počítám na dekády, neodmítám žádný žánr, zajímá mě hratelnost a originalita.
Comments