Studio Valve se chce držet svého starého známého enginu Source a jeho plnohodnotného nástupce zatím neplánuje. Vývojáři se chtějí zaměřit na neustálé zlepšování a upravování dospělého, stabilního a odzkoušeného enginu, než aby začínali úplně znova.

"Myslím, že když se podíváte na DotA 2, tak uvidíte, že vývojáři jsou schopní ze Source vymáčknout to, co většina ostatních firem z nového enginu," řekl šéf Valve Gabe Newell v rozhovoru pro Develop.

Newell si také pochvaluje ono neustálé zlepšování a nebojí se toho, že by vývojáři měli za chvíli narazit na pomyslný strop dané architektury a museli by kvůli tomu začít na zelené louce.

Valve prý také nemá žádné plány pro agresivní licencování Source enginu. Newell řekl, že je rád, když někdo používá Source, ale nechce se silou cpát do segmentu, kterému dominuje Epic se svým Unreal Enginem 3. I přesto si ale myslí, že počet studií, které používají Source engine vzroste, především díky PlayStation 3 verzi enginu.

Valve se také v nedávné době podařilo získat tři nové zaměstnance. A ne jen tak ledajaké, ale skutečné veterány v oboru. Jedná se o Michaela Abrashe, Scotta Ludwiga a Mikea Sartaina. Všechny tři se prý Valve snažilo získat roky, ale povedlo se až nedávno.

Abrash byl jedním z klíčových lidí za Doomem a Quakem, zatímco Sartain byl jedním z hlavním lidí při vývoji prvního Halo. Ludwig je pak dle slov Newella jedním z nejlepších programátorů, které zná. Takto zásadní a talentované lidi, které se Valve snažilo uhnat několik let, jistě Newell nepřidělí do firemního bufetu. Že by začátek prací na Half - Life 3?

Reklama

O autorovi

Adam Homola

Adam Homola

Redaktor