RECENZE Wii Sports Club

Golf, tenis a bowling s novým ovládáním a obchodním modelem.

Asi nikdo nečekal, že se sbírka miniher demonstrující možnosti ve své době revolučního ovládání stane nejprodávanější konzolovou hrou všech dob. Wii Sports toho dosáhli jednoduchým designem, který se soustředil pouze na samotné zápasy a přímočarým ovládáním. Od Nintenda je logické, že se po Wii Sports Resort z roku 2009 nyní snaží roztlačit prodeje Wii U čímkoliv a předělávka slavných Wii Sports je dalším logickým krokem.

Výhradně stáhnutelný titul na Wii U s podtitulem Club má na poměry Nintenda zajímavý nový obchodní model a v tuto chvíli je dostupná už trojice, asi nejoblíbenějších, disciplín. Tenis je opět pouze čtyřhra na jeden až tři vítězné gemy, plus pár průměrných trénovacích miniher. Bowling můžete hrát klasicky, na sto kuželek nebo s náhodnými překážkami na dráze. A před pár dny vypuštěný golf doznal nejvíce změn ze všech. Navíc jeho minihry jsou ze všech sportů nejzábavnější a nejlépe vás vytrénují pro skutečné zápasy.

Mohlo by se zdát, že Wii Sports Club je pouze původní hra přepnutá do vyššího rozlišení. Ačkoliv grafika kromě jemnějších hran doznala minima vylepšení, přesto pomáhá s přesností ovládání, což dodává sportům na obtížnosti. Údery raketou vyžadují preciznější provedení a při zahrání autu podvědomě víte, kde jste udělali chybu.

Stejně působí bowling. Zejména hráči sázející dříve jeden strike za druhým mají teď pocit, že je ovládání rozbité. Já bych jej označil za realističtěji, protože shodit deset kuželek už není samozřejmost. A přestože golf hrajete i na původních devíti jamkách, máte díky prostorověji působícímu zobrazení pocit, že jste na jiném hřišti.

Tenis i bowling se hrají téměř totožně, jako na Wii, ale golf byl docela dost upraven. Předně přibylo další hřiště a konečně si můžete zahrát na plných osmnácti jamkách. Na rozdíl od dvou předchozích disciplín dostal využití i GamePad. Před vykročením na trávník si jej položíte na zem před obrazovku. Když chcete odpálit míček, musíte WiiMote namířit na senzor nad malým displejem. Na něm je zobrazen aktuální povrch, přičemž třeba z vysoké trávy po odpalu odletí s míčkem i menší drn. Zároveň je na GamePadu ukazatel síly švihu, takže nemusíte při odpalu kroutit hlavou na televizi.

Novinkou je podpora online klání a soutěžení v klubech. Na tomto místě má ale Nintendo co napravovat. Hlavně tenisové zápasy trpí lagy, což občas znemožňuje slušně hrát. Je to škoda, protože motivace dvou lidí před obrazovkou porazit ty na druhé straně je velká. Online mód v bowlingu i golfu umožňuje soutěžit na jedné konzoli pouze jednomu člověku. Z toho plyne, že si nemůžete zaházet koulí proti babičce a dědečkovi na druhé straně republiky. Hledání soupeřů probíhá buď neomezeně, v rámci klubu, do něž jste se přihlásili nebo mezi přáteli.

Nintendo však dosud bojuje se základy online multiplayeru, takže hledání přátel je přinejmenším krkolomné. Nejdříve musíte zvolit disciplínu, následně variantu a pak teprve můžete nechat konzoli zjistit, jestli náhodnou přátele neměli chuť na to samé nastavení. Lepší by bylo mít klasický seznam a vidět, kde ostatní sportují a mít se možnost k nim připojit.

Už jsem zmínil zajímavý obchodní model. V současnosti si pořídíte za 10 eur buď jednu disciplínu nebo za 2 eura koupíte přístup ke všem třem po dobu 24 hodin. Může se to zdát jako nepříliš výhodná nabídka, ale já mám opačný názor. Zaprvé jsem se z původní sbírky nakonec vracel jen k bowlingu a golfu, takže bych tentokrát zaplatil pouze 20 eur.

Wii Sports Club pouze pro Wii U vyšlo jen digitální distribucí v listopadu a průběžně do něj přibývají další disciplíny.

Zadruhé jsem sám Wii Sports stejně nehrával a je otázka, zda se u mě za životnost Wii U sejde dvacetkrát skupinka lidí bažící po virtuálním plácání raketou či bourání kuželek. A stejně si myslím, že až budou venku všechny sporty, dočkáme se plné verze za fixní cenu.

VERDIKT: Wii Sports vylepšený o přesnější ovládání, jemnější grafiku a zatím pokulhávající online podporu je minimálně stejně dobrý, jako jeho předchůdce. Možnost zaplatit si jen za disciplíny, která mám rád je podle mého názoru lepší, než si kupovat i něco, o co nemám zájem. Navíc máte možnost si plnou hru po 24 hodin vyzkoušet zdarma.

7 / 10

Wii Sports Club

Nintendo Wii U