Nové dojmy z hraní ZombiU na WiiU

Jako v Dark Souls je smrt fatální i v londýnském Toweru.

Po prvním kontaktu se ZombiU na letošním E3 (dojmy) jsem nebyl úplně přesvědčen o jeho kvalitách, ale poslední hratelné demo pořádně nabudilo moje očekávání. Teď už by boj s Nemrtvými v ulicích Londýna mohla zkazit snad jen krátká kampaň, eventuální technické chyby nebo vlastnosti, které nejdou z ukázek v řádu minut, maximálně jejich desítek, vypozorovat. UbiSoft má zaděláno na pořádnou pecku.

Konečně jsem se něco dozvěděl o příběhu. Události se točí kolem proroctví vědce a okultisty z šestnáctého století jménem John Dee. Ten v dobách morových ran varoval Brity před apokalypsou mnohem větších rozměrů. Nicméně pohroma přišla až po čtyřech stoletích a na pomoc náhle přispěchá tajemný řád jdoucí ve šlépějích Johna Dee. V podstatě jde o konspirační příběh, který zahrnuje skutečné historické osobnosti. Proč ne?

Až při hraní úrovně odehrávající se u London Bridge jsem si uvědomil, jak hodně podobné je ZombiU RPG hitovce minulého roku - Dark Souls. V obou hrách je smrt fatální. V obou se snažíte dostat zpět ke své mrtvole, abyste získali ztracené vybavení. A podobně působí vzkazy ostatních hráčů ve hře. A hlavně se na podobné úrovni drží obtížnost.

Dvě kratší úrovně na E3 sice také nebyly zrovna jednoduché, ale teprve ta u Tower of London na plné koule ukázala, na co se můžeme těšit. Než jsem dokázal přežít více než pět minut, dvakrát jsem zemřel. Až na potřetí jsem byl schopen popojít o kousíček dál. Na druhou stranu moje nemohoucnost mohla pramenit z nedostatku času k osahání si ovládání a zjištění základních principů. Kdy asi mohu čekat další náboje a neměl bych všechny méně nebezpečné zombie umlátit ruční zbraní? Kolik času mám, když poprvé uslyším zombie. Na podobné otázky dostaneme odpověď až v plné verzi a snad pomohou v nerovném boji proti zástupům kulhajících trosek.

O ZombiU šla řeč i v naší souhrnné E3 videoreportáži o všech Wii U hrách UbiSoftu.

2

Přesto je nutné počítat s tím, že náboje do pistole, brokovnice nebo odstřelovačky tady jsou podpultovým zbožím. Konkrétně jsem tentokrát měl od začátku kolem dvacítky nábojů do prvních dvou jmenovaných a šest do snajperky. Z vědomí neustálého nedostatku střeliva vyvěrá skvělá atmosféra, která mi už několik let u zombie her a vlastně i filmů, chybí. I můj nejúspěšnější průchod touhle úrovní skončil, protože mi došly náboje. A když už jsem konečně krabičku s pár patronami našel, nestihl jsem ji včas vyndat z batohu a byl jsem infikován.

V ZombiU si napětí užijeme dosytosti. Přispívají k tomu lekací momenty, ale třeba i pasáže, kdy musíte projít vodou. Když jsem byl nucen vlézt do Temže, abych překonal pár metrů mezi dvěma ochozy, můj hrdina sundal batoh a zvedl ho nad hlavu. To znamená, že jsem se v tu chvíli nemohl bránit. A když jsem najednou uslyšel mrtvolné mumlání, okamžitě se se mi zvedl tep. Přijde mi skvělé, že strach nevyvěrá pouze z laciných lekaček, ale jeho podstata tkví v obavách o vlastní bezpečnost.

Smysluplná, a tím pádem skvělá, mi přijde integrace dotykového ovladače. Nejde jen o nutný přílepek, který můžeme vidět u některých konverzí na Wii U, ale hratelnost na něm stojí plnou vahou. Ať už zmíněné přehazování věcí z batohu do rukou, dobíjení nebo skenování okolí, přičemž jste stále ohrožování zombie.

ZombiU vyjde pouze pro Nintendo Wii U hned při uvedení konzole, to jest 30. listopadu 2012.

rezervovat na Xzone.
1

Skvělá je fyzická nutnost přestat sledovat dění na televizi a jakoby se opravdu sehnout a hrabat v batohu na dotykovém displeji. Jediným indikátorem nebezpečí jsou v tu chvíli zvukové efekty. Co uděláte když uslyšíte mručení? Okamžitě zavřete batoh a budete se bránit zase jen kriketovou pálkou nebo to ještě chvilku vydržíte a díky zvolení správného vybavení budete mít větší šanci odrazit útok? Nejlepší je zmatek, když se z GamePadu přepnete zpět na televizi a zběsile se kolem sebe rozhlížíte, abyste zjistili, odkud na vás vlastně ta zombie jde. A ona vás pak kousne za krk... Na ZombiU se zkrátka ohromně těším. A co vy?

Reklama

Přeskočit na komentáře (6)

O autorovi

Pavel Oreški

Pavel Oreški

Redaktor

Čas s hrami už počítám na dekády, neodmítám žádný žánr, zajímá mě hratelnost a originalita.

Související obsah

Také na webu...

Poptávka po Xbox Series bude převyšovat nabídku několik měsíců. A odchod šéfa Halo Infinite

+ 500 tisíc hodin testování vyústilo ve finální seznam zpětně kompatibilních her, Snoopy Dog napodruhé.

Cyberpunk 2077 na PC by klidně mohl vyjít včas, viník je jinde

+ výhrůžky smrtí tvůrcům, jak to bylo s komunikací?

- komentáře (6)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna