PovinnostMEGA-RECENZE God of War

Severská mytologie Kratovi sedla.

RECENZE Need for Speed Payback

Zpátky na silnice. I mimo ně.

Naše fotky media kitu Gran Turismo Sport

Čím Sony "uplatila" redaktory?

Pokud jste nedávno dohráli předchozí Wolfenstein: The New Order z roku 2014 (recenze), budete mít v novém díle velkou výhodu znalosti prostředí a postav, protože Wolfenstein 2: The New Colossus na svého předchůdce přímo navazuje. William B. J. Blaskowicz jen tak tak přežije finální souboj s nacistickým generálem Deathsheadem, aby se na pokraji klinické smrti potácel mezi vzpomínkami na své dětství a současností roku 1961, kdy nacistická mašinérie ovládá půl světa, včetně Severní Ameriky.

MEGA-RECENZE Gran Turismo Sport

Po týdnu v ostrých podmínkách.

V recenzi minulého šestého dílu jsem si postesknul, že Polyphony Digital již nikdy nevydají plně dokončenou hru. A vidíte? Čtyři dlouhé roky jsme si museli počkat na první Gran Turismo pro PlayStation 4. Mezitím v Turn 10 spíchli rovnou čtyři Forzy a aktuální Gran Turismo Sport je již potřetí znovu při svém startu titulem, jemuž toho do konkurence mnoho chybí. I menším studiím stačí běžně dva roky pro tvorbu obsahově bohaté hry. Ovšem ani za čtyři sezóny (a to vývoj začal zcela jistě dříve) více než dvousethlavé stádo z Polyphony Digital nedokázalo vytvořit alespoň takový titul, jenž by od pátého dějství dávno ztracené pozice segmentu konzolových závodů dokázal dobýt zpět. Takže pro jistotu není Gran Turismo Sport řadovým plnohodnotným dílem, ale pouze jakási odbočka, zaměřená na soutěžní virtuální hraní v rámci e-sportu.

DRUHÁ STRANA MINCE Shadow of War

Až moc přefouknutý nástupce?

Nástupce Middle-earth: Shadow of Mordor, kterému jsem dal v roce 2014 devítku, vzbuzuje velké rozpory, které byly zmíněnému prvnímu dílu vlastně cizí. Mně minulá hra velice sedla, přitom se za nějakého zapáleného fanouška Tolkienova univerza rozhodně nepovažuji a nakonec jsem v ní strávil skoro 60 hodin. Jenže Shadow of War už tak jednoznačně pozitivně bohužel nepůsobí. Alespoň pro mne je to sice obrovsky rozsáhlé a solidní pokračování na ještě delší herní dobu, ale se střídmější atmosférou, která kvalit prvního titulu nedosahuje.

Vydání Gran Turismo Sport (Alza.cz) bere česká pobočka Sony velmi vážně, však exkluzivní titul pro PlayStation 4 si po čtyřletém čekání od předchozí šestky pozornost bezesporu zaslouží. I proto ještě před příchodem na trh v těchto dnech uspořádala česká pobočka Sony pro novináře, partnery a obchodní zástupce speciální akci na polygonu Motorland Bělá pod Bezdězem

FOTOSERIÁL z plné verze Forza Motorsport 7

Postřehy Michala Jonáše.

Už zítra dorazí do domácích obchodů PC a xboxová exkluzivita Forza Motorsport 7 (Alza.cz), takže jsme se rozhodli na tyto očekávané závody podívat formou fotoseriálu, kde se dozvíte postřehy, které lze získat pouze hraním plné verze:

RECENZE WRC 7

Nedomrlé rallye.

Francouzské studio Kylotonn převzalo sérii oficiálních her šampionátu WRC od italských Milestone před třemi lety, takže nový ročník WRC 7 je jejich třetím. Co se videoher týká, tito tvůrci zrovna nemají moc zkušeností, protože před sérií WRC stláskali pouze arkádovky Motorcycle Club a Truck Racer, obě nevalných kvalit. Jejich hlavním zdrojem peněz jsou ale různé aplikace pro automobilový průmysl, konkrétně velmi široce spolupracují na multimediálních softwarech pro státní automobilku Renault a koncern PSA. Každým nový dílem se WRC série pomalinku polehoučku vylepšovala, tedy alespoň doposud, což už ale tolik neplatí pro zbrusu nové WRC 7, jež je pouze reskinovaný šestý díl.

DoporučenoMEGA-RECENZE Project CARS 2

Jak dopadly první velké závody sezony?

Když před 18 lety druhé Gran Turismo spojilo do jedné hry silniční závodění s terénním, bylo z toho velké pozdvižení a důkaz, že se dají dva odlišné závodní žánry spojit v jedno. O něco podobného se aktuálně pokouší druhý díl Project CARS (dojmy z rozehrání), jenž přímo navazuje na úvodní titul z roku 2015. Klasické okruhové závody totiž kombinuje s rallycrossem v další hře, která ale není ani tak zbrusu novým konceptem, jakožto spíše důkladně vylepšeným a rozšířeným prvním dílem.

VIDEODOJMY: Project CARS 2 a systém LiveTrack 3.0

Michal Jonáš o největší novince.

Jednou z největších novinek, kterou se tvůrci brzkých Project CARS 2 (Alza.cz) rádi chlubí, je technologie dynamické změny podmínek na trati (nejen počasí), zvaná LiveTrack 3.0. Tato funkce je součástí Madness enginu, na kterém běží všechny hry studia Slightly Mad.

RECENZE F1 2017

Michal Jonáš hodnotí letošní formule.

Codemasters oficiální hry s formulemi vydávají již od roku 2009, ale celá tato série jezdí jak na horské dráze. Jeden ročník něco hodnotného přidá, aby zase něco jiného ten další rok vykutala, a tak stále dál nahoru a dolů. Při každoročním vydávání prostě nápady a fantazie rychle dojdou, tomu se zkrátka asi nedá vyhnout ani u takových zkušených bardů, jakými jsou závodní vývojáři z Albionu. Asi si pamatujete na minulý ročník, jenž se spolu s rokem 2011 zařadil na pomyslný vrchol své řady.

DoporučenoRECENZE Uncharted: The Lost Legacy

I ženský to umí fakt pořádně rozjet.

Charismatický Nathan Drake si po pěti výpravách nyní užívá zasloužené dovolené, ale jak se zdá, nové, tentokrát ženské duo, Nata a jeho partu dokáže nahradit více než dobře. Tmavovláska Chloe Frazer se poprvé představila ve druhém dějství Uncharted 2: Among Thieves, když mi nyní v průběhu hry nejen vzhledem stále více a více připomínala drsnější verzi Lary Croft. Obě jsou to vlastně archeoložky, byť Chloe má podstatně zištnější úmysly a také prořízlejší pusu. Jestli má někdo v Lost Legacy největší charisma, je to asi tahle nebezpečná a sexy baba, která šplhá jak Reinhold Messner a kosí stovky nepřátel jak Arnold Schwarzenegger v Commandu.

NAŠE VIDEODOJMY z Project CARS 2

Česky pouze na Eurogameru.

Redaktor Michal Jonáš využil toho, že má dlouho před vydáním koncem září přístup k obsahově docela napěchované novinářské preview-verzi Project CARS 2 (Alza.cz) a že je oficálně povoleno z ní pořizovat vlastní záběry.

DOJMY z rozehrání Project CARS 2

K pomyslné laťce simulátorové dokonalosti.

Můžete sice namítat, že se tvůrci ze Slightly Mad Studios měli prvnímu dílu Project CARS více a déle věnovat, ale nyní už vám to nebude nic platné. Za několik týdnů totiž vyjde druhý díl (Alza.cz), který na svého předchůdce velmi široce naváže. Takže si již teď dovolím předeslat, že jestli se vám líbí jednička, budete z následovníka nadšeni a analogicky naopak, pokud vám první Project CARS nesedl, dobré pořízení asi nenajdete ani ve dvojce. Nicméně šanci bych jí v tom druhém případě rozhodně dal, protože již tak solidní premiérovou hru dále cizeluje ještě blíže k pomyslné laťce simulátorové dokonalosti, když opět platí, že si to své v novince najde jak sváteční kroužič, tak i náročný virtuální pilot.

DoporučenoRECENZE WipEout Omega Collection

Vrací se futuristické závody vznášedel.

WipEout od mých oblíbených Psygnosis je značka, která provází všechny PlayStation konzole od jedničky po čtyřku. Jubilejním desátým plnotučným titulem od prvotiny z roku 1995 je nový WipEout: Omega Collection, což ovšem není zbrusu nový díl, nýbrž vylepšená kolekce posledních tří her. WipEout HD s datadiskem HD Fury sice pro převod na PS4 pochází z PlayStation 3, ale jednalo se opět o reedici dvojice wipeoutů z konzole PSP: Pure a Pulse. Třetí do počtu, WipEout 2048 pak původně vyšel před pěti lety na Vitu.

CI Games (City Interactive) jsou polští producenti a vývojáři známí spíše svojí nekonzistencí než kvalitou vydávaných a vyvíjených her. Jednou se jim něco povede, jindy vůbec. Nicméně přes tuto pověst, která provází i jejich vlajkovou sérii Sniper: Ghost Warrior, se těchto taktických stříleček prodalo již přes 5,5 milionu, takže se trojka dala očekávat. Po totálně svázané a koridorové dvojce ovšem nový díl jako největší novinku přináší otevřený a svobodný svět, jenž ale není zcela volný, jak je dnes zvykem.

ROZDÍLOVÁ PC RECENZE Mass Effect Andromeda

Michal Jonáš prozkoumal specifika této verze.

Možná až zbytečné haló se vytvořilo ohledně záběrů špatných animací obličejů v aktuálním Mass Effect: Andromeda (recenze, návod). I proto jsme se po recenzi zaměřili ještě na technickou stránku této čerstvé hry. Zajímala nás zejména počítačová verze, načež jsme porovnali proti sobě varianty pro PC a Xbox One. Zatímco na PC v digitální edici z distribuční služby EA Origin (Na Steamu se Andromeda jako druhá hra hlavní série opět nedistribuuje) postahujete 45 GB dat, na Xboxu One krapet méně: 42,2 GB (PlayStation 4 = 42,9 GB). PC varianta samozřejmě nativně podporuje, kromě myši a klávesnice, i ovládání skrze gamepady, kteréžto pro řízení her z pohledu třetí osoby považuji za pohodlnější než kombo myšítka a tlačítek.

RECENZE Styx: Shards of Darkness

Ohyzdný tichošlápek na druhý pokus.

Nejspíš se asi ani nepamatujete na ohyzdného tichošlápka z celkem nevýrazného ukrývacího dobrodružství Styx: Master of Shadows z roku 2014. Nesympatický a přihrbený goblin Styx, jakožto hlavní hrdina, si zasloužil metál jako nejodpudivější protagonista všech dob, ale o žádný velký herní zázrak se před dvěma a půl lety rozhodně nejednalo. Jenže nyní je Goblin, ještě dříve zrozený v sérii Of Orcs and Men, po úspěšné misi v Akenashi docela respektovaným záškodníkem, který si zakázky může vybírat. A tak mu na stole přistane prácička nová, tentokrát spočívající v ukradnutí mocného artefaktu.

DoporučenoRECENZE Ghost Recon Wildlands

Poctivá po týdnu hraní Michala Jonáše i v co-opu.

Už počtrnácté se jednotka duchů vydává na svoji další štaci, která je ovšem od těch minulých extrémně odlišná. Jeden z dřívějších trademarků série, tedy opatrný postup, nahradil širší arkádovější přístup, jenž nyní dovoluje jak frontální útok, tak i tiché zabíjení zblízka i z dálky. Žádný jiný starší díl nenabídl tolik odlišný zážitek jako Ghost Recon: Wildlands, což já osobně velmi kvituji a jsem za to rád. Teď se hra už úplně zbavila okovů lineární taktické střílečky, jakou skoro vždy byla, aby nabídla doslova revoluční míru svobody a plně otevřené hřiště, které je vám celé k dispozici již od prvních okamžiků.

RECENZE The Hunter: Call of the Wild

Když šel lovec-turista picnout jelena.

Po pravdě řečeno, nikdy jsem loveckým hrám moc nerozuměl. A nerozumím jim ani po dohrání čerstvého titulu The Hunter: Call of the Wild. A to jsem dost otevřený minoritním škatulkám, jako jsou roztodivné simulátory všeho možného či řidičské hry s autobusy a vlaky. Na druhou stranu je asi lepší, když se člověk vyřádí při lovu bezbranných zvířat doma, než když vezme flintu a jde do lesa střílet pro zábavu. Všichni víme, jak to občas dopadá: myslivec Robátko si splete kance s člověkem a zastřelí lesního výletníka ani neví jak.

DOJMY z otevřené bety Ghost Recon Wildlands

Jak se Michalu Jonášovi líbilo v Bolívii?

Rovnou na dvou beta verzích si Ubisoft testuje již čtrnáctý díl své střílečkové série Ghost Recon. Ta druhá, tentokráte již otevřená úplně všem, jež skončí v pondělí, dává skvělou možnost vyzkoušet si hru opravdu pořádně rovnou na všech platformách, na nichž Wildlands 7. března vyjde. A řeknu vám, že takto obrovský kousek hry na testování tu dlouho nebyl. K již dříve představené startovní provincii Itacua se navíc přidala sice menší, ale o dost nebezpečnější část Montuyoc. Tyto oblasti by už jen samy o sobě stačily pokrýt celý herní svět, ale v plné verzi bude provincií dokonce jednadvacet, takže zdejší svět bude rázem patřit mezi ty nejrozsáhlejší herní mapy všech dob.

DoporučenoRECENZE TrackMania Turbo

Zkoušeli jste někdy jízdu v autě se dvěma řidiči?

Když dřívější král arkádového závodění Ridge Racer vyklidil pozice, hned se na jeho místo vyškrábala již třináctiletá TrackMania. Od roku 2003, kdy vyšla první hra, má včetně aktuálního Turba série již 15 dílů, pokud do ní započítáme všechny edice a odbočky. A tak posledním střípkem do úspěšné řady je TrackMania Turbo. Je to od roku 2009 teprve druhý titul, jenž mimo PC vyšel i na konzolích, konkrétně na PS4 a X1.

první předešlá