Picture of Martin Klekner

Martin Klekner

Redaktor

Featured articles

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR s tvůrci Battlefield 4

Proč už technologie není hlavním cílem? O co se snaží?

TÉMA: Pod kapotu vývoje Grand Theft Auto 5

O důrazu na detaily, tvorbě světa či filmovějším pocitu.

Dojmy ze Starcraft II: Heart of the Swarm

Druhý díl trilogie s přístupnějšími online zápasy a epičtější kampaní.

Dojmy z BioShock Infinite

Zahráli jsme si ostře sledované pokračování v mracích.

TÉMA: Příběh modifikace Hot Coffee pro GTA

Kdo a jak rozpoutal největší sexuální skandál v dějinách?

Vše začalo 14. července 2004 ve chvíli, kdy Sam Houser, prezident a spoluzakladatel Rockstar Games, poslal e-mail určený kolegyni Jennifer Kolbe, ředitelce marketingu této firmy. Týkal se prvků, které se měly objevit v chystané hře Grand Theft Auto: San Andreas.

Druhé preview Grand Theft Auto 5 o herním světě

Bezkonkurenční rozloha plná příležitostí a náhod.

Jak známo, Grand Theft Auto 5 sází na tři hratelné postavy, možnost plynulého přepínání mezi nimi a na obrovský svět. Prvním dvěma zmíněným devizám, které vás měly uvést do atmosféry luxusních vilových čtvrtí, drsných předměstí a častých bankovních loupeží metropole Los Santos, se věnovalo preview z pátečního rána. A tušíte správně - nyní si zbývá povědět o tom třetím lákadlu hry, naťuklém v online reportáži.

Preview o postavách a misích Grand Theft Auto 5

Jak funguje přepínání dějových linek v sázce na kvantitu?

Včerejší online reportáž o Grand Theft Auto 5 si pravděpodobně nešlo nevšimnout. Ostatně, bylo to víceméně poprvé, co se na veřejnost dostalo zaručené info o jedné z nejočekávanějších her současnosti. Game Informer na 19 stránkách naservíroval skutečně vydatnou porci obsahu a vše představené se však dalo shrnout do tří hlavních okruhů. Tři hratelné postavy, možnost plynulého přepínání mezi nimi a obrovský GTA V svět. Na první dva z nich si posvítíme v tomto článku.

Preview The War Z

Laciná vykradačka DayZ nebo horor hodný pozornosti?

Jak se vyhnout srovnání s proslulým modem DayZ, když The War Z se na první pohled může zdát jen jako jeho sprostá vykradačka? Věřte mi, vzhledem k tomu, že jsem v posledních měsících sledoval dění okolo původního modu pro Arma II bedlivým okem, bylo pro mě poměrně náročné přistoupit k The War Z bez předsudků. Jenže pak jsem si o hře zjistil bližší informace.

Preview multiplayeru Call of Duty: Black Ops 2

Jak bude online hraní překopané úplně od základů?

Jak možná víte, jednou z důležitých novinek v online hraní nového Call of Duty se stane nahrazení systému "killstreak" za nový"scorestreak". Princip jeho fungování je patrný již z názvu. Místo aby o aktivování streaků rozhodoval počet zabitých nepřátel, tentokrát budete body sbírat za speciální "scoring events", které budou obnášet i nenásilné akce (např. ukořistění vlajky, bránění spoluhráče pomocí štítu...). Hráči tak budou více motivováni k plnění úkolů a spolupráci než ke sbírání killů. Zpočátku tvůrci oznámili 22 dostupných scorestreaků.

Dojmy z rozehrání XCOM: Enemy Unknown

Velmi návykový odkaz klasiky, kde budete jako doma.

Stačilo mi strávit jen chvíli hraním novinářské preview-verze PC hry XCOM: Enemy Unknown, abych si uvědomil, že se stalo to, co jsem napůl očekával. Vypěstoval jsem si na ni závislost. Již nyní je jasné, že tento nejnovější počin studia Firaxis chytne a nepustí, naprosto stejně jako tomu bylo u původní hry z roku 1994. Vždycky se najde nějaký ten důvod, proč si zahrát ještě jednu bojovou misi, proč vyzkoumat ještě jednu technologii a povýšit ještě jednoho vojáka. A než se člověk naděje, za okny začne svítat a další propařená noc bude fuč.

Preview samostatného DayZ

V čem se plná simulace přežití se zombíky změní od modu?

Na jednu stranu to Bohemia Interactive musí být ne úplně milá situace, když se mnoho hráčů po

Preview Total War: Rome 2

Grandiózní návrat do starověku s detaily po Gamescomu.

"Fanoušci to tak chtějí, my to tak chceme." To jsou důvody, které uvedl hlavní designér James Russell na začátku prezentace Total War: Rome 2 na nedávném Gamesconu. Návrat do starověku byl zkrátka snem každého, kdo si zamiloval první díl a nadšené ohlasy po odhalení toto jen potvrzují. GC demo, které vyvolení mohli vidět již na začátku prázdnin, opět ukázalo dechberoucí výjevy dobývání starověkého Kartága. Ty jen potvrdily to, co vlastně bylo jasné již předem - tento díl Total War je megalomanštější než cokoliv, s čím jsme kdy v sérii setkali.

Preview GRID 2

Přesně vyvážený poměr minerálů. Ale bez kokpitu.

Na prvním dílu závodů GRID bylo cosi, co hráčům učarovalo. Cosi, co způsobilo, že si miliony fanoušků po celém světě zamilovaly tu dravou kombinaci realismu a arkády. GRID byl efektní, ale nabízel hloubku, dokázal být přívětivý k nováčkům, ale také nemilosrdný k těm, kteří to s ním mysleli vážně. Přinesl chybějící prvek, který vyvážil poměr mezi Need for Speed a Gran Turismo. Když se novináři při testování hratelné ukázky GRID 2 zeptali vývojářů, proč přichází až po čtyřech letech od jedničky, dostali lakonickou odpověď. "Naše ambice předběhly technologii."

The Secret World

Unaveni stereotypními MMORPG? Chcete alternativu?

Unaveni stereotypními MMORPG? Chcete alternativu? Tady se pro vás jedna kutí!