If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Bad Company 2 po hardwarové stránce

Analýza bety pro PlayStation 3.

V těchto dnech na PlayStation Network probíhá betatestování válečné střílečky Battlefield: Bad Company 2, která je v pořadí již třetím titulem od tvůrců z DICE, využívajícím enginu Frostbite. Jakpak si asi oproti svým předchůdcům stojí po hardwarové stránce?

Celkové statistiky z hraní mluví o optimalizaci vcelku jasně: Bad Company 2 běží na minimálním počtu čtyřiadvaceti snímků za sekundu, přičemž necelých 14% z těchto obrazů jsou ztracené framy, které konzole nestíhá renderovat. Nad maximálních třicet framů za vteřinu se hra dostává vcelku často a v průměru pak běží zhruba na 29.55fps, což je číslo relativně standardní a pro plynulé hraní přijatelné.

Ono zmiňované cukání obrazu je navíc o trochu méně patrné díky docela těžkopádně vyvedenému pohledu z vlastních očí, který v kombinaci s uniformními barvami interfacu a okolí spoustu ze ztracených framů docela slušně zamaskuje (rozhodně lépe, než kdyby hra pravidelně střídala pestré barvy, lokace a tempo).

Jediné, kdy si tak na framerate během hraní vzpomenete, jsou scény maximálně akčního rázu. Zvláště když do obrazu přijde kouř a dým, popř. další efekty, které naplno zaměstnávají grafickou jednotku konzole. Té ostatně jistě nějak neodlehčí i to, že v rámci enginu Frostbite lze zničit kteroukoliv budovu na bojišti. Jen si vezměte, co pro hardware znamená, když má i relativně jednoduchou krajinku náhle vyrenderovat skrze díry v kdysi pevné betonové zdi...

Z kvality obrazu během hraní je dále patrné, že EA si vyhráli i s trilineárním a anizotropním filtrováním, stejně jako hloubkou ostrosti obrazu. Trochu nečekaně mohou působit snad jedině někdy trochu ostré přechody mezi detailním vyvedením různých předmětů či postav. Zároveň dodejme, že Bad Company 2 na PlayStationu 3 stejně jako jeho předchůdci běží v nativních 720p bez vyhlazování hran.

PCčkáře betatestování hry čeká v nadcházejících týdnech, úplné srovnání mezi všemi třemi platformami ale bude možné teprve začátkem příštího roku, kdy DICE vydají multiplatformní multiplayerové demo. Prozatím to ale vypadá vcelku slibně, jak se ostatně můžete přesvědčit i v našem šestiminutovém videu z hraní bety.

Comments