If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Beyond stálo půl miliardy korun, ale jeho tvůrce nanaslouchá průzkumům trhu

Prý by to škodilo kreativitě + vyšlo demo.

Respektovaný francouzský deník Le Figaro odkryl, kolik měla stát výroba nadcházející PS3 exkluzivity Beyond: Two Souls od místního studia Quantic Dream. Podle jeho zdrojů to bylo 27 milionů dolarů, čili půl miliardy českých korun.

Tvůrci to oficiálně nepotvrdili, ale není důvod listu nevěřit. Mainstreamovým médiím se tyto informace obvykle vnucují, aby vůbec uznaly za vhodné se hře věnovat a pomohly v osvětě ohledně pracnosti vývoje.

Navíc podobné Heavy Rain stálo svého času jen o něco méně (22 milionů dolarů), avšak do této částky nebyly započítány náklady na marketing a distribuci, s nimiž by šlo o téměř dvojnásobnou částku.

Mezitím vyšlo hratelné demo Beyond pro předobjednávající z vybraných zahraničních obchodů (pro ostatní bude až 2. října, týden před plnou verzí v obchodech), které nepřekvapivě obsahuje tu nejvíce profláklou scénu ve vlaku, v lese, na motorce a ve městě. Půlhodinový průchod kompletním demem pro veřejnost je k dispozici níže (alternativní řešení situací):

Cover image for YouTube video

Na zajímavé přednášce v australském Sydney se otec hry David Cage nechal slyšet, proč tolik nedá na průzkumy trhu a až přehnané naslouchání přání hráčů např. ve focus-testech. Dělá si hry spíš podle svého instinktu, svého nejlepšího vědomí a věří, že se budou líbit, než aby je chystal opačnou cestou a designoval na základě výsledků různých studií či trendů, jak to většinou činí vydavatelé.

"Snažím se nebýt příliš ovlivněn ohlasy, protože jinak se z vás rázem stane marketingový člověk. Myslím, že žádný kreativní tvůrce nemůže fungovat stylem, že by si jen odškrtával body v seznamu, co si hráči přejí, aby je uspokojil," prohlásil mozek stojící za Beyond: Two Souls a nelze než ho za tento u velkých AAA her v současnosti netypický přístup pochválit. Změnil by ho jedině tehdy, pokud by se Heavy Rain stalo propadákem, což se nestalo, naopak šlo o velice ziskový projekt.

Na druhou stranu, Cage si zase nehraje na všeználka, který ví všechno nejlépe a nepotřebuje od nikoho radit. Prý ho hodně inspirují setkání s hráči minulých her, kteří mu vyprávějí své zážitky např. s Heavy Rain, jako by šlo o události v jejich skutečném životě.

Cover image for YouTube video#BeyondTheGame Panel Discussion

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Beyond: Two Souls

PS4, PS3, PC

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments