Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Carmack radí id Software, ať vydávají hry častěji

Sebekriticky uznal, že vyvíjeli špatným způsobem.

Legendární programátor, který nedávno svou domovskou firmu opustil, poskytl obsáhlý rozhovor pro Wired k příležitosti včerejšího 20. výročí Dooma, kterým se proslavil. Částečně i sebekriticky se v něm ohlédl do minulosti, co by býval udělal jinak.

"To nejhorší, co se vám při vývoji může stát, je stále delší a delší prodleva mezi jednotlivými hrami. Pokud bych mohl zpětně změnit trajektorii chodu id Software, bylo by to vydávání her častěji," prohlásil John Carmack.

Jak známo, jejich firemním heslem bylo "It's done, when it's done". Avšak nyní Carmack tato slova překvapivě odvolal, když si uvědomuje, že to byla chyba. Prý to nebyl správný způsob tvorby her.

"Když jde o měsíc nebo dva, je to v pořádku. Ale jakmile se jedná o roky, měli byste raději dělat úplně jinou hru," nepřímo doporučil svým bývalým kolegům z id Software, ať si koukají pospíšit s vlekoucím se DOOM 4.

Tomu s neustálým odkládáním a restartováním tvorby vážně hrozí osud Duke Nukem Forever a kvůli tomu i počátečním problémům RAGE jim docela ujel vlak. Dnes už určitě nepatří mezi nejrespektovanější studia v branži po bok Valve, Blizzardu, Naughty Dog či Irrational Games, jako tomu před těmi dvaceti lety.

Read this next