If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Co má společného Bulletstorm a DNF

Epic se porovnání vyhýbá.

I když by se mohlo zdát, že Bulletstorm a Duke Nukem Forever toho mají hodně společného, vývojáři z People Can Fly se přirovnání vyhýbají a tvrdí, že Duke Nukem 3D neměl na Bulletstorm vliv.

„Je těžké tomu uvěřit, a často buším hlavou o zeď, ale já jsem Duke Nukema nikdy nehrál," tvrdí Adrian Chmielarz, kreativní ředitel People Can Fly. Chmielarz sice dodává, že jej několikrát zkoušel, ale nikdy se nedostal přes první úroveň. „Takže jo, nikdy jsem ho skutečně nehrál, tak myslím, že můžu čestně říct, že Bulletstorm nebyl inspirovaný Dukem."

Chmielarz také vidí Duke Nukem hry spíše jako parodie, než skutečný příběh. Kreativní ředitel nabízí skutečně kreativní srovnání: „Zatímco naše hlášky a přehnané momenty jsou jen třešničkou na dortu, pro Dukea je to celý dort."

Srovnání těchto dvou her se prý okamžitě nabízí a to z prostého důvodu, že se jedná o střílečky z fiktivního prostředí, které se nebojí použití humoru. Ten v dnešních, nejen akčních hrách chybí.

Chmielarz také vysvětluje účast Epicu na tvorbě Bulletstorm. Podle něj má Clifford Bleszinski a další lidé z Epicu na vývoj hry obrovský vliv a jsou nedílnou součástí vývojového procesu. „Je také důležité pamatovat na to, že People Can Fly není nezávislé vývojové studio, které Epic nějak sponzoruje. My jsme Epic. Je to jen věc Epicu, že nám dovolili nechat si jméno, ale mimo to jsme prostě Epic. Proto není nijak překvapující, že Cliff a celá jeho parta jsou do vývoje silně zataženi."

People Can Fly také zaznamenal nevyhnutelný nárůst – v roce 2002 jich bylo 15, dnes čítá polské studio přes 70 lidí. I přesto ale na Bulletstorm podle Chmielarze pracují i další studia různě po světě – zřejmě tedy outsourcing určitých částí hry.

„Ale víte co? Nevím jak, ale uchovali jsme si našeho ducha a šílenost, kterou PCF oplývalo v roce 2002. Takže i navzdory tomu, že teď musíme být jako seriozní a profesionální a tyhle ty věci, pořád jsme kluci, kteří tvrdě pracují, abyste vy pak dostali odměnu za to, že budete jiné lidi střílet do zadku," stylově uzavírá Chmielarz.

Bulletstorm vyjde 22. února 2011 na PC, Xbox 360 a PS3.

Comments