Co říkají první recenze na Nintendo 2DS?

Výborně se drží, ale ukrutně zvučí.

Poslední novinka od Nintenda, její už jen dvourozměrný a neskládací handheld 2DS, se už prodává, takže co na něj říkají světové recenze? Elektronika je naprosto shodná s třírozměrným 3DS, a to včetně kapacity akumulátoru. Stejný je i ovládací interface, velikost displejů a také 3D kamerka. Ano, pořizovat lze stále i 3D snímky, ale na konzoli si je prohlédnete samozřejmě pouze ve 2D. Praktické je prý i užší mrtvé místo mezi oběma displeji, na druhou stranu už se obtížně ovládají hry pomocí stylusu a tlačítek zároveň. Na to je plocha handheldu prostě už moc rozlehlá.

Díky celistvému plášti pak 2DS působí v ruce nesmírně robustně a výborně zpracované, včetně na držení příjemného povrchu, převzatého z velkého 3DS XL. Velké rozměry a nepraktický formát zase použití konzole jako vyloženě kapesní znemožňují, protože ji do typické kapsy jen tak nenarvete. Recenzenti se vesměs shodují, že vypuštění 3D podpory nevidí jako velký handicap (Pamatujete, jak z 3D dělalo Nintendo tenkrát revoluci?), to spíše nahrazení původních stereo reproduktorů už jen jedním monofonním chrastítkem, které poskytuje o třídu horší zvuk, než má 3DS. Proto je lepší používat s konzolí sluchátka, v nichž zvuk a hudba ze zvukového výstupu konzole zní stejně jako na dražší variantě.

Když pak shrneme všechny plusy a mínusy, tak se chválí samozřejmě nižší cena 2DS, dobré zpracování a použité materiály, velká a komfortní čelní tlačítka a překvapivě solidní komfort obsluhy a ovládání. Když pomineme absenci 3D obrazu na horním displeji, tak se kritizuje horší ovládání her využívající spodní dotykovou obrazovku, nekvalitní a jen monofonní zvuk z reproduktoru a také design konzole naprosto nevhodný pro přenášení v kapsách.