Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Dan Vávra v cyklu Slavní neznámí

Profil tvůrce Mafia o jeho začátcích.

Kreativní šéf pražského studia Warhorse a bývalý zaměstnanec Illusion Softworks / 2K Czech se dnes stal předmětem nového dílu cyklu Slavní neznámí, který vysílá internetová televize Stream.cz.

"Cestu na vrchol si musel vyšlapat sám. Bez vlivných přátel, bez protekce i bez velkých peněz," popisuje medajlonek 39 let starého vývojáře a pokračuje vyprávěním o jeho dětství v Rychnově nad Kněžnou či začátcích s hrami za komunismu. S prvním počítačem ve 14 letech, výběrem strojní průmyslovky namísto té umělecké, kam později přestoupil a mohl se stát rytcem medailí. Přes práci grafika v reklamní agentuře se pak stal dostal do malého brněnského studia, když dodělávalo Hidden and Dangerous.

"Dan měl rád gansterky, hry na toto téma překvapivě žádné nebyly, tak začal toto téma rozpracovávat," uvádí dokument, jak vznikl první díl Mafia. Vávra se prý dostal k pozici autora příběhu a režiséra hry úplně náhodou jen díky tomu, že tam nikdo jiný pro tuto roli nebyl a protože výtvory od ostatních byly úděsné. Přiznává, že tím, jak do všeho mluvil a snažil se prosadit svou, lezl všem ostatním na nervy, ale hra pak dopadla výborně.

Po opuštění 2K Czech prý dva roky jako nezaměstnaný obcházel různé lidi, aby jim dali peníze a nikdo nechtěl kvůli krizi. "Zní to asi, jako když si vymýšlím, ale když jsme konečně investora sehnali, tak jsem měl na účtě peníze jen na poslední měsíc a pak bych musel jít na pracák a cokoli vzít, protože jsem už neměl na nájem," příznává poprvé veřejně Vávra. Teď už firma na Kingdom Come zaměstnává 70 lidí.

"Když jsme oznámili, že děláme středověkou hru z Čech, všichni proroci o ni pochybovali, koho to tak asi zajímá a proč neděláte něco z Anglie, a teď se ukázalo, že každému v Anglii je to jedno, že to není otamtud," završuje Vávra povídání, jak mu tyto komplexy strašne lezou na nervy. Možná zčásti i kvůli zabíjení času blogy a řešením těchto stížností bylo vydání hry minulý týden odloženo na léto 2016.

Read this next