Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Proč Dead or Alive 6 přestane vykreslovat ženy jako sexuální objekt

"Aby si hru mohl užít kdokoli".

Série, která byla snad vždy synonymem pro dívky v bikinách, na který se každý chlapec či muž rád podívá, stejně jako na houpající se prsa a malé sexy zadečky, což bylo vydáváno za nejvíc lákavé vlastnosti některých dílů, zásadně změní tvář.

Dead or Alive 6 (Alza.cz) oznámené na E3 bude totiž jiné: namísto sexuálního podtextu a vykreslování žen coby sexuálních objektů bude více o bojových sportech a uměních. Celé to následuje nový trend, kdy se ženské hrdinky tlačí i tam, kam by se třeba ani jinak nedostaly, aby se vyhovělo společenské a politické poptávce.

Hlavním cílem nového dílu hry bude "intenzivní bojová zábava", řekl Eurogameru producent a šéf vývojářů Yohei Shimbori. Prostě realističtější vzhled i realističtější poprsí, jako by šlo o nějakou bojovku. Postupem času se mají postavy více potit, jak budou tvrdě bojovat.

"Chceme tím ukázat, jaký je boj dřina, aniž by záleželo na tom, jestli je postavou muže nebo žen. Během boje se totiž dá dostat až do extrémů a zranit se, což rovněž chceme zachytit."

Coby součást této nové filozofie Dead or Alive přehodnotili japonští Koei Tecmo i přístup k designu kostýmů. Celé to teď bude o "boji", nikoli o sexuálních pudech. Takhle vypadal základní kostým Kasumi v minulém dílu Dead or Alive 5:

A takhle bude vypadat ten základní v novém Dead or Alive 6, což prý není náhoda, nýbrž čirý záměr tvůrců:

"Jsem totiž fanouškem amerických komiksů. Ty opouští klasické kostýmy a spíš se přiklánějí k těm více funkčním, čímž se postavy stávají spíš bojovníky. Také pro kostýmy používají určité materiály, což je nápad, který se mi strašně zalíbil a chtěl jsem to použít," řekl nám šéf tvůrců.

Ke zmírnění sexuálního podtextu sáhli autoři jednak kvůli "globálním trendům", jak to sami popisují, aby si hru mohl užít kdokoli (myšleno muži i ženy z řad hráčů), aniž by byl nějak citelně pohoršen jako v minulosti. Druhým důvodem prý je, že se chtěli vyhnout směšnosti, která někdy byla se sérií spojována.

A ta slavná fyzika prsou, ptáte se? Pohyby v Dead or Alive 6 budou "přirozeně realistické", čili nikoli občas až přehnané jako dříve, takový je aspoň záměr tvůrců, jak ho sdělili Eurogameru na E3, což jistě vyvolá celou řadu nespokojených reakcí. I na to ovšem mají odpověď: "Jsme bojovou hrou. Bohužel dosud nás lidé moc nevnímali jako bojovnou hru, spíš nás brali jako něco jiného, což byl špatný směr. Zde se snažíme, aby šlo v první řadě o bojovou hru".

Watch on YouTube

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Dead or Alive 6

PS4, Xbox One, PC

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments