Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Deset nejdražších her všech dob

Zajímá vás, které hry stály nejvíc?

Server Digital Battle dal dohromady velice zajímavý žebříček, který sumarizuje deset her, které měly vůbec největší rozpočet.

Killzone 2 - 45 milionů dolarů

Původní rozpočet byl 20 milionů, ale čtyřletý vývoj ho navýšil více než dvojnásobně.

Final Fantasy XII - 48 milionů dolarů

Série Final Fantasy patří mezi nejdražší japonskou sérii a rozpočet 48 milionů byl navíc bez dalších marketingových nákladů. Dokonce se říká, že pokračování Final Fantasy XIII má rozpočet ještě o 50 procent větší.

LA Noire - 50 milionů dolarů

Hra byla nedávno označena za "jednu z nejdražších her, které jsou v současnosti ve vývoji". To je sice možná trošku přehnané, ale Rockstar dali australskému studiu k dispozici opravdu velký obnos, za který musí vytvořit co nejhezčí maketu Los Angeles ve 40. letech.

APB - 50 milionů dolarů

Na této MMO se pracuje už pět dlouhých let a spoustu peněz ještě spolkne, protože studio Realtime Worlds by mělo utratit miliony dolarů ročně na podporu této hry.

Halo 3 - 55 milionů dolarů

Bungie mělo na druhé pokračování Halo série téměř neomezený rozpočet, tak moc v ně Microsoft věřil. Částka 55 milionů padla pouze na vývoj, Microsoft pak utratil ještě 200 milionů za reklamu.

Metal Gear Solid 4 - 60 milionů dolarů

Kojima Producitons a Sony pracovalo na MGS 4 celé čtyři roky, náklady si rozdělili napůl.

Too Human - více než 60 milionů dolarů

Původní rozpočet výrazně přetekl poté, co se Silicon Knights rozhádali s Epic Games a ačkoliv už hra byla téměř hotová, zahodili Unreal Engine 3 a začali pracovat na svém vlastním. To rozpočet navýšilo minimálně o 10 milionů dolarů.

Shenmue - 70 milionů dolarů

Tato hra držela rekord nejdražší hry celých dlouhých 10 let. Shenmue nabízelo obrovské prostředí, které bylo možné prozkoumat, systém počasí a spoustu detailů, které nemají ani dnešní hry. Prodeje ovšem byly tragické.

Gran Turismo 5 - 80 milionů dolarů

Na této závodní hře se pracuje už pět let. Bude obsahovat přes tisíc modelů skutečných aut, vymodelovaných do nejmenších detailů. Oficiální rozpočet byl v polovině roku 2008 "pouze" 60 milionů dolarů.

Grand Theft Auto 4 - 100 milionů dolarů

Na hře pracovalo po tři a půl roku přes 1000 lidí. Kromě klasické práce na hře museli také nafotit spoustu fotografií New Yorku, celé měsíce sledovali v největším městě na světě dopravu, kontaktováno muselo být zhruba 2000 lidí kvůli právům na muziku. Ve hře je nakonec stovka písniček a práva na některé stála až 10 000 dolarů.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

About the Author

Ales Harazim

Contributor

Comments