Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Detaily o hratelnosti The Order: 1886

Nadšení z filmečkovosti i ztráta nádechu tajemna a obyčejnost.

Na ranní debutové video z hraní odpoledne navázala vlna preview od novinářů, kteří na předváděčce viděli z The Order: 1886 pouze desetiminutový úsek. Jejich dojmy z této PS4 exkluzivity a prvního AAA titulu od studia Ready at Dawn, jejichž osazenstvo se rozrostlo na 110 lidí, jsou zatím poměrně rozporuplné. Šlo prý o dost zabugovanou, trhanou pasáž, což je vzhledem k nedalekému podzimnímu vydání a mnohaletému vývoji nezvyklé.

Na jednu stranu všichni hýří nadšením z fotorealistické grafiky, u které nechtěli věřit, že to není nějaký předrenderovaný trailer. Zásluhu na tom má přítomnost efektů motion blur, film grain atd., takže hra působí jako sledování nějakého dobového filmu (ve 30fps). Je to tvůrčí záměr, abyste nerozeznali cutscénu od vlastního hraní, které mezi sebou velmi plynule přechází, bez jakéhokoli přerušování. Filmečkově jsou zpracovány i momenty, kdy si třeba postava prohlíží nově získanou zbraň. HUD je čistý až minimalistický, pouze s ikonou zbraně a počtem střel.

Nicméně odkrytí principu hratelnosti už takové oslavy nevyvolalo, protože The Order: 1886 ztratilo dosavadní nádech tajemna. Vyklubala se z něj poměrně obyčejná záležitost, prý nic, co bychom dosud neviděli jinde, a kupodivu chyběly i ty slibované nadpřirozené síly. Ve zkratce by se hra dala definovat jako kombinace Beyond díky kladení příběhu nadevše a především mačkacím QTE minihrám, Gears of War s jejich krycími mechamismy a RYSE z hlediska grafického benchmarku.

Potyčky na blízko tedy závisí na správném načasování zmáčknutí tlačítka, nicméně od jiných her se liší svou strukturou. Pokud selžete, nemusí to nutně znamenat konečnou, nýbrž pouze jiné pokračování. Také budete mít v QTE na výběr, jestli protivníka napadnete rukama nebo nožem. Oproti ostatním střílečkám tu zase jsou dva typy krytí se: tzv. jemný kryt a posuvný kryt. Autoři tvrdí, že toto vylepšení existujících mechanismů hodně mění styl hry.

Vše se odehrává na pozadí války mezi skupinami The Rebellion a The Order, které symbolizují střet mezi chudými a vyšší třídou obyvatel. Prostředí báječně stylizovaného Londýna, konkrétně čtvrti Whitechapel, je ponuře temné až zamračené, jak byste očekávali od období průmyslové revoluce, skoro jako k Thiefovi ze vzdálenější historie.

The Order: 1886 se však přehnaně nechce držet reality, tudíž postavy využívají vysílačky a na obloze létají tou dobou ještě nevynalezené vzducholodě. Také zbraně mají být technologicky velmi pokročilé (střílí elektřinu, pak termitová rifle či pokročilá brokovnice), byť prý uvěřitelné. Paralelně s tím se ve hře vyskytuje dobově přesné využití morseovky, což je chytře řešeno přes dotykovou plochu DualShocku 4 - více informací najdete v dřívějším zpravodajství.

Oficiální verze videa z hraníWatch on YouTube
Příběhový trailer

Read this next