If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Dozvuky o PlayStation VR: povinná kamerka, o ceně, ČR, fotky...

Co dalšího se událo přes noc?

Navazujeme na žhavou zprávu z včerejší desáté hodiny večerní a shrneme zde všechny další události týkající se PlayStation VR (dříve Project Morpheus), příslušenství PS4 pro hraní ve virtuální realitě, které se objevily přes noc:

V základní verzi za 400 eur bohužel nebude obsaženo povinné příslušenství PlayStation 4 Camera, nezbytné k sledování pohybů vaší hlavy, čili k ceně si musíte přičíst dalších 1500 Kč. Některé hry mohou vyžadovat i jiné příslušenství Move (aktuálně stojí 749 Kč). Minimálně v Americe bude existovat i nějaké dražší balení PS VR s PS4 Camera a Move (cenu neznáme). Definitivní česká cena s DPH v korunách od domácí pobočky zatím není stanovena, Alza.cz dnes opět začala nabírat objednávky za odhadovaných 10 990 Kč.

Česká republika každopádně podle oficiální tiskové zprávy figuruje v první vlně zemí, kam se PS VR dostane v říjnu, zatímco Slovensko tam chybí. Původně mělo vydání nastat dříve, ale říjen byl nakonec zvolen z důvodu, aby se stihl vyrobit dostatečný počet kusů a aby vzniklo více softwaru.

Nově oznámený PSVR Cinematic Mode bude volitelným režimem, v němž můžete hrát kteroukoli stávající PS4 hru a vidět celé menu PS4 v poměru stran 16:9. Tento mód podporuje tři úrovně přiblížení a aktualizovaný přehrávač médií, v němž si prohlédnete fotky či videa pořízená ve 360 stupních.

Níže trailery se sestřihem exkluzivních PS VR her a o technických specifikacích:

Předpovědi analytiků zní takto: Ben Schachter z Macquarie Securities tipuje 8 milionů kusů PS VR za úvodních 24 měsíců, zatímco firma IHS věští 1,6 milionu prodaných PS VR do konce letošního roku, kdy by PS4 mohla být na celkových 53 milionech kusech a mít tak značnou výhodu ve velikosti potenciálního trhu oproti Oculus Rift a HTC Vive. Analytici čekají, že by Sony mohla mít na trhu s VR za letošní rok šedesátičtyřprocentní podíl.

Sony jinak tvrdí, že se při cenotvorbě PS VR údajně vůbec neřídila tím, kolik stojí jiná VR řešení. A že nebude na každém kusu PS VR prodělávat jeho dotováním z vlastní kapsy, ale jak dosáhla tak relativně nízké ceny, to zůstává záhadou, krom použití technicky o něco horších komponentů než konkurenční VR řešení. "Každé zařízení, které prodáváme od dob PS4, je v černých číslech," prozradil viceprezident Adam Boyes.

Dlouhý seznam všech 230 studií, která kutí něco pro VR, s rozdělením podle kontinentů, najdete tady.

Comments