If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

EA: Prodejnost krabicovek nás už tolik nezajímá

Úspěch či neúspěch teď posuzují podle jiných ukazatelů.

Děje se to každý měsíc. Agentura NPD vypustí žebříček prodejnosti v USA, do médií neoficiálně prosáknou nízká čísla některé z "velkých" her a pak je ihned považována za propadák. Z hlavy si takto naposledy vybavuji například Syndicate. EA se proti tomuto posuzování úspěchu či neúspěchu jen na základě jednoho ukazatele ohradili.

"Jedním z problémů současného herního průmyslu je, že lidé si nedokáží udělat kompletní obrázek. Existují tu Facebook, sociální hry, mobilní hry, Free-2-Play na PC, Asie, konzole... Jde o vibrující, rostoucí, obrovský trh. Občasné špatné výsledky z NPD nereprezentují, co všechno se teď v hraní děje," vysvětlil šéf EA Frank Gibeau pro sesterský server GamesIndustry.

EA se už ani interně nezabývají daty o prodejnosti svých her z NPD. Důležitějšími ukazateli prý pro ně je počet vytvořených herních účtů, čas strávený s hrou nebo počet běžících herních služeb. Aneb jak říkají, chtějí se do budoucna stát 100% digitálně-distribuční společností.

Agentuře NPD se tento komentář samozřejmě nelíbil (ale možná ji nakopne, aby rychleji začala započítávat prodeje i z digitální distribuce?): "Podle našich posledních odhadů tvoří krabicové hry 56% celkové útraty zákazníků za herní obsah a před Vánocemi je to v USA dokonce 70%, takže jsme překvapeni, že naše data EA nezajímají, protože úspěšné společnosti posuzují všechny své prodejní kanály," kontroval prezident agentury David McQuillan.

Trailer ze Syndicate

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Syndicate

PS3, Xbox 360, PC

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments