Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

EA jsou skeptičtí vůči rozmachu Free-2-Play na konzolích

Battlefield jen za mikrotransakce nepravděpodobný.

V době, kdy všichni skákají do stropu nadšením z nových Free-2-Play možností, které se otevřely s nextgen konzolemi (naposledy dnes ráno šéf tvůrců Mad Maxe a Just Cause), přicházejí EA s výrokem, který od nich moc rádi uslyší zejména hardcore hráči. Přitom jsou to právě EA, kdo mikrotransakce jako jedni z prvních mohutně prosazovali a na takových příjmech z tabletových her typu Simpsons či Real Racing stojí i padají jejich hospodářské výsledky.

Nicméně se zdá, že do svých velkých her pro nextgen platformy nebudou EA chtít naroubovat F2P za každou cenu. Vyplývá to mezi řádky ze slov šéfa EA studií Patricka Söderlunda, který není přesvědčen o správnosti tohoto řešení, viz jeho citace od MCV:

"Myslím si, že spousta lidí preferuje platbu plné částky za plnou hru a mít za to přistup k veškerému obsahu. V některých případech bych také nepoužíval slovo Free-2-Play, když ty hry s mikrotransakcemi přitom zdarma dostupné nejsou."

Konzolový trh je dle jeho názoru pořád trochu odlišný od mobilních her, které bývají výrazně levnější. Připomněl, že před 18 měsíci byla většina her za plnou částku, kdežto teď je 90 procent nabízeno coby F2P. Obchodní modely však spolu mohou bez problémů koexistovat, stejně jako si nekonkuruje domácí sledování YouTube zdarma a jití do kina na Gravity za cenu lístku, uvádí.

"Pokud dám 60 dolarů za Battlefield, přesně vím, co za tyto peníze dostanu," naběhl si trochu šéf EA na vidle momentálně ne úplně vhodným příkladem vzhledem k trvajícím technickým problémům hry od DICE. "Ale u některých freemium her na mobilu mám pocit, že jen ze mě chtějí vyždímat další a další peníze," postěžoval si na design řady titulů - jako by trochu zapomněl na drahá DLC pro SimCity z vlastní stáje, připomněl Game Informer.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments