If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

F1 2011

Těšte se na maršálky, vlajky, Safety car i splitscreen.

Není žádnou neznámou, že Codemasters již pilně kutí svůj třetí formulový simulátor F1 2011, který po vcelku povedeném, ale nedodělaném předchůdci (naše recenze 7/10) nabídne závody té současné sezóny královny motorsportu. Na hře znovu pracuje domácí studio z Birminghamu, které se dušuje, že nový díl bude o třídu lepší, než ten minulý. Tomu by se i dalo věřit s přihlédnutím k tomu, že nyní již mají birminghamští mnohem více zkušeností se závodními hrami, než tomu bylo dříve.

Toto studio totiž před F1 2010 nikdy žádnou závodní hru nevyrobilo. Ještě jako původní Swordfish Studios mají na svědomí pouze sportovní rugby a kriket, stejně jako docela povedenou akční střílečku Cold Winter. Však i současný hlavní designér studia, Stephen Hood, uznal, že díky menším zkušenostem brali F1 2010 jako takové zaváděcí či testovací kolečko před plným závodem, jímž by měl být právě ročník F1 2011. Dříve totiž jeho kolegové neměli nejen potřebné zkušenosti, ale ani prostředky a hlavně dostatek času na implementaci všech nápadů, což už by pro F1 2011 platit nemělo.

Je asi zbytečným házením hrachu na zeď zmiňovat, že podle obnovené FIA licence nebude chybět žádný jezdec, tým ani okruh letošní sezóny F1. Což znamená jednu zbrusu novou trať v Indii a také navrátivší se Nürburgring v GP layoutu, takže nikoli jako Severní smyčku. Zcela neplánovaně se do hry ale protlačil také prvek dynamické denní doby, protože minimálně při závodě v Abů Dhabí bude hra ze slunečného odpoledne plynule přecházet až do brzkého večera, a to i při jízdách na malý počet kol, kdy se plynoucí čas příkladně urychlí. Nicméně volitelně jezdit večer nebo v noci zřejmě nepůjde ani v případě rychlého závodu.

Pokud zůstanu u okruhů, tak můžu již potvrdit, že konečně budou kolem trati taktéž maršálkové, a pozor – v rukách budou mávat signálními vlajkami! Osobně jsem očekával jen zobrazení vlajek na obrazovce, ale pokud je vývojáři vložili přímo do rukou maršálků podél tratí, tím lépe! Podobně se dopředu počítá taktéž s vlivem Safety caru, pouze by to mohlo teoreticky skončit na tom, že tvůrci reportují jisté problémy s kolizním modelem a chováním AI při vynuceném kroužení právě za zaváděcím vozem. No, tak to bych jim vzkázal, ať si zahrají třeba rFactor, tam je takovýto vláček vcelku dobře použitý.

Samozřejmě se počítá s aktuálním pravidly, včetně simulace ovládání zadního křídla DRS a rekuperace kinetické energie KERS. Tradičně prý máme počítat s lepší AI, o níž tvůrci vědí, že to v F1 2010 není žádná sláva, ale to bych jim spíše věřil další ujištění o vylepšeném destrukčním modelu formulí, který prý bude o dost citlivější (podle nastavení obtížnosti). Kupř. přítlačná křídla mají klidně létat mimo vozovku a úlomky karbonu na asfaltu mohou zavinit proražení pneumatiky. Dobré je, že tvůrci už mají v ruce glejt od automobilové federace FIA, která lepší ničení formulí kupodivu schválila, i když minule o tom nechtěli moc slyšet. Ono se to totiž zpravidla moc nelíbí výrobcům vozů, když se jejich mašinky tříští na padrť a nejde pak poznat, co to bylo za značku.

Tagged With
About the Author

Michal Jonáš

Contributor

Comments