If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

E3 DOJMY z Lighting Returns: Final Fantasy XIII

Ještě pořád je to Final Fantasy. A jinak?

  • K demu téhle hry jsem se dostal u stánku Square Enix. Běželo tam na několika stanicích a všechny byly obležené fanoušky. Ještě pořád je to Final Fantasy se vším, co k ní patří: mimořádná výprava, svérázná stylizace, emo příběh a zábavný soubojový systém.

  • Demo nabízelo pouze hru za hlavní hrdinku, růžovovlasou Lighting. Ocitnul jsem se v tajemném městě a musel se vypořádat s několika monstry po cestě jeho ulicemi.

  • Souboje jsou stále založeny na principu nabíjejících se tahů, v rámci kterých hráč volí jeden z nekolika možných útoků či kouzel.

  • V průběhu boje je možné přepínat své povolání, každé povolání má samozřejmě vlastní sestavu schopností, ale hlavně vlastní ukazatel nabitosti tahů. Když tedy vyčerpáte všechny tahy za jedno povolání, jen se přepnete na druhé a pokračujete v útoku.

  • Různá povolání mají na každém ze čtyř hlavních tlačítek (čtvereček, kolečko, trojúhelník, křížek) různé útoky, ale čtvereček je pokaždé určen na blokování - byť různá povolání blokují různě. Úspěšné vyblokování útoku protivníka sníží vaše zranění a umožní přežít některé hnusárny, co jsou na vás schopní spáchat bossové.

  • Přepínání povolání také převleče Lighting do jiného kostýmu a postoje. Musím přiznat, že svůdné postoje v modrých skoro-plavkách kouzelnice byly hodně sexy.

  • Nepřátele vidíte už z dálky a je možné je oběhnout nebo útokem zezadu získat bonus (až o čtvrtinu snížené životy nepřátel).

  • Prostředí v demu bylo striktně lineární, připomínajíce tak původní FF XIII.

  • Během pohybu prostředím v pravém horním rohu neustále bežel odpočet času: několik dní a několik hodin. Příběh má údajně vyprávět o snaze o záchranu světa před zánikem a časový limit je tak součást příběhu i hratelnosti. Podle všeho ale čas neběží, když jste teleportováni doklasické bojové arény během soubojů.

  • Lighting pronásledovala Snowa, další známou postavu z téhle série. Podle všeho je Snow něco jako patron nebo starosta tohoto města. Lighting ho podle všeho nepronásledovala jako nepřítele, prostě se snažila jej dostihnout a promluvit si. Napovídal jí přitom Hope (přes vysílačku nebo nějaké duchovní pouto), další postava, kterou dobře známe.

  • V prostředí byly lehounké platformové prvky, bylo potřeba vyskákat po překážkách nahoru, zlézt pár žebříků,sklouznout se někam po tyči apod.

  • Na konci dema jsem narazil na tajemnou dívku, která podle všeho není člověk. Podivila se, že ji Lighting může vidět a vyvolala na ni obřího draka.

E3 video
  • Poměrně náročný bossfight řádně otestoval schopnosti hráče přepínat povolání a blokovat. Kromě toho jsem také musel objevit elementální slabinu protivníka (elektřinu) a vytvrale na ni útočit blesky. Následně se mi povedlo jej omráčit, což je stav, během kterého se protivník nebrání a je mnohem zranitelnější vůči jakémukoliv útoku.

  • Když do toho přidáte novou schopnost pomocí tlačítka L2 zpomalit čas pro všechny okolo kromě Lighting, získáte dostatek prostoru napáchat velké škody, než se boss vzpamatuje. Jeho porážkou (měl jsem poslední kousek života - podle všeho v boji není možné používat léčivé předměty) demo končí.

  • Ačkoliv šlo o velice koridorovou pasáž, stejně musím ocenit tradičně půvabnou grafiku. Pokud se vám onen zdobený a panenskovský styl líbí, dostane se vám ho v tradiční kvalitě mírou vrchovatou. Samozřejmě nechybí ani příjemná new age elektronická hudba a povedený dabing od herců, které známe z předchozích dílů série.

  • Pro fanoušky Final Fantasy a výpravných, propracovaných JRPG půjde zřejmě o dobrou volbu, byť do bombastické velkoleposti starých dobrých Final Fantasy her má tenhle kousek daleko: působí ze všeho nejvíc jako ucházející datadisk.

  • Nezbývá než upírat naděje k FFXV, která podle ukázek bude hodně inovativní (především souboje) a opět posune hranice výpravnosti JRPG her. Lighting Returns: Final Fantasy XIII pro PS3 a X360 v Evropě vyjde 14. února 2014.

Zdroj: vlastní

Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

Find out how we conduct our reviews by reading our review policy.

In this article
Related topics
About the Author

Martin Zavřel

Contributor

Comments