Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Gabe Newell komentoval odbyt Xbox One

A Microsoft se za něj omluvil i nám v ČR.

Vystoupení šéfa Valve na veletrhu CES zabralo méně minut, než kolik Steam Machines tam oznámil. Přesto stihl zareagovat na dotaz jednoho z novinářů a to poměrně překvapivým tónem.

"Co si myslím o třech milionech prodaných Xbox One? No, bude jim trvat docela dlouho, než nás [Microsoft] dožene. Myslím tím to, že jsme na 65 milionech."

Gabe Newell touto argumentací počtu uživatelských účtů na Steamu možná srovnává hrušky s jablky (uživatele s prodanými kusy hardwaru, když Steam Machines jsou zatím na nule vůči prodejům Xbox One). Ale je jinak zajímavé pozorovat, kterak se významná osobnost vyhranila vůči Microsoftu, kde kdysi pracoval, a jak ho takto vnímá coby soupeře.

Šéf Valve je přesvědčen, že se vydali správnou cestou, i kvůli tomu, že mohou těžit ze všeho v minulosti: když si někdo koupil hru na Steamu na Windows, poběží mu i teď na na nové Steam Machine. Profitovat z tohoto PC zážitku prodlouženého až do obýváku prý budou vývojáři i zákazníci (Newell se také v sobotu otevřel ohledně firemní filozofie a proč nechrlí pokračování Half-Life).

Šéf Microsoft Studios se mezitím omluvil všem zemím, kde ještě Xbox One nestihli uvést, tedy i nám v České republice, ačkoli primárně myslel ty dodatečně vyškrtnuté země hlavně na severu Evropy:

"Přál bych si, abychom dodrželi původní slovo z E3 s 21 trhy, abychom měli globální start konzole namísto pouze 13 zemí. Ale vnímáme to jako cestu, kde se nerozhoduje o vítězi při počátečním uvedení, nýbrž dlouhodobě."

Phil Spencer také v OXM zopakoval zdůvodnění, že potřebovali dořešit hlasové ovládání a některé lokální záležitosti, aby měli jistotu, že vytvořili zařízení, které se bude cítit jako doma na všech trzích, kam ho oficiálně uvedou. Nejvíce je prý pyšný na startovní lineup Xbox One her, který je podle něj jako nebe a dudy ve srovnání s X360, kdy měli problém s doděláním Perfect Dark Zero.

Read this next