Crysis 2 Články

První Crysis pro X360 a PS3 oficiálně

Už známe i cenu pro ČR.

Tak nejen remake Max Payne, ale dokonce i původní Crysis pro konzole. Tenhle týden je zkrátka plný samých překvapení, a nic na tom nemění ani fakt, že konzolový remake Crysis tak trochu předznamenaly hodnocení nejprve korejských a posléze amerických cenzorských institucí.

EA si veřejně stěžují na Steam

Nedovoluje jim provázání s online funkcemi-komentář.

Senior viceprezidenta EA Davida DeMartiniho zřejmě absence jejich her na mocném Steamu hodně trápí. A když se zatím nedaří dosáhnout úspěchu v jednání s Valve, rozhodl se pro nezvyklé sepsání blogového příspěvku, aby vyjasnil pár rozšířených fám a také zkusil dostat veřejné mínění na svou stranu.

DirectX 11 pro Crysis 2 je tady

Dosud nejpokročilejší DX11 funkce ve hře!

Po pár falešných startech jsme se dnes večer konečně dočkali oficiálního vydání očekávaného DirectX 11 patche pro Crysis 2. Od původní hry to nakonec trvalo přesně tři měsíce, díky čemuž podle NVIDIE dostanete "dosud nejpokročilejší DX11 funkce, co jsou k vidění v jakékoli hře".

Srovnání konzolových verzí Crysis 2

Jak si zde Crytek poradil se svojí první hrou?

První Crysis pro PC byla a vlastně stále je jednou z absolutně nejlépe vypadajících her historie, i když to bylo zaplaceno na svou dobu opravdu velmi vysokými hardwarovými nároky na výkon počítače. Nedávno vyšlý druhý díl pro PC, PS3 a X360 ovšem tvůrce z Cryteku postavil před zcela novou výzvu: vytvořit hru mimo počítač také na obě nejvýkonnější konzole, protože Crysis 2 byla od počátku zamýšlena jako multiplatformovka. Je proto zajímavé, jak se tvůrci s oběma stroji vypořádali, což si rozebereme na následujících řádcích, volně navazujících na dřívější článek o technických aspektech PC verze.

Fotoreportáž z Crysis 2 ve 3D

V kancelářích EA byla radost pohledět.

Ve čtvrtek 23. března se v kancelářích české EA odehrála prezentace čerstvě vydaného Crysis 2 (první česká recenze, HW rozbor PC verze). To netřeba představovat, ovšem akce se zaměřovala na 3D verzi hry. Všichni zúčastnění se tak mohli po futuristickém New Yorku proběhnout ve 3D na různých strojích. A že bylo na co koukat...

Crysis 2 na PC

Zkušenosti s touto verzí i výhody oproti konzolím.

Jelikož jsme úterní recenzi museli dělat z X360 verze a nikoli z počítačové, tak se ke Crysis 2 nyní vracíme ještě speciálním rozborem PC verze, kterou už jsme si mezitím měli možnost zahrát. A to i z toho důvodu, že se množí fámy, že Crytek musel hru přizpůsobit méně výkonnému hardware konzolí a že to prý má být na vzhledu PC verze hodně znát. Což je v první části věty pravda, ale ve druhé již nikoli. Pokud by pak někdo křivdil Cryteku, že zradil a přesedlal i na konzole, musí si uvědomit fakt, že vývoj takové AAA hry typu Crysis 2 je velice drahý i časově náročný a konzole znamenají větší šanci na zisk. Ono je totiž vpravdě možné, že kdyby tvůrci pro dvojku nepřesedlali i na konzole, vůbec by Crysis 2 nemohli vydat, protože investoři by se podruhé už zdráhali financovat pouze PC projekt, zvláště po špatných zkušenostech s návratností prvního dílu.

Crysis 2 fotoseriál

V této grafice běží plynule i na starším počítači.

V multiplayerovém demu Crysis 2 pro PC nejde kromě obecné úrovně grafiky nastavit vůbec nic dalšího. V interiéru tak nejsou vidět mezi nejnižším a nejvyšším nastavením téměř žádné rozdíly.

Crysis 2 - dojmy ze singleplayeru

Prošli jsme se podzemím New Yorku.

Je to docela zajímavá náhoda, že když Eurogamer od EA dostal oficiální možnost otestovat PS3 verzi Crysis 2, prakticky zároveň propukla kauza okolo uniklé bety (z níž seriózní média nic nenahazují). Někdo z vás tak Crysis 2 možná už hraje, ale ti, kteří si raději počkají na 100% dokončený a vyladěný produkt, možná vezmou zavděk našimi dojmy z jedné singleplayerové úrovně.

Crysis 2 - dojmy z multiplayeru

Multiplayerové dovádění na vrcholku mrakodrapu.

Společným prvkem prakticky pro všechny hlavní prezentace na výstavní ploše EA na letošním GC bylo, že každý novinář si hry mohl alespoň na chvilku osahat, což samozřejmě chválím. Výjimkou nebyl ani Crysis 2, u něhož jsem dostal do rukou gamepad od X360 a pár minut času v multiplayerové hře. Tomu však předcházela krátká prezentace jednoho z tvůrců, který z tváří novinářů rychle vyčetl, že už bychom chtěli co nejdříve začít a úvodní povídání zkrátil na minimum. Přeci jenom už jsme většinu faktů znali z předchozích prezentací.

Crysis 2

I ♥ NY!

Kdybych měl udělovat subjektivní E3 ocenění, Crysis 2 by v těch tradičních byl dozajista úctyhodným soupeřem, ale kde by vyhrál na plné čáře, by byla cena ze největší televizi. Fakt. Nevím, jestli jsem vůbec někdy v životě takhle obrovskou televizi viděl. Tři metry úhlopříčka? Může být. V EA prostě ví, jak své hry prodat. Protože vidět Crysis 2 na obrazovce s několikametrovou diagonálou je zážitkem vskutku pamětihodným.

Crysis 2

Newyorská předváděčka se jen hemžila novinkami.

Kde jinde než v New Yorku představili EA novinářům, včetně zástupce Eurogameru, svoji sci-fi akci Crysis 2, zasazenou právě do této americké metropole. Ačkoliv začátek předváděčky vycházel z úrovně, které se věnovalo už naše starší preview, nakonec jsme se dozvěděli leccos nového.

Crysis 2

Nový oblek, nové prostředí a třetí nepřítel.

2023, New York. Od událostí z prvního Crysis uplynuly tři roky a mimozemšťanům se za tu dobu povedlo rozpoutat další světovou válku. Válčí se v brazilském Riu de Janeiru, pod palbou se ocitl Londýn, boje se nevyhly japonskému Tokiu a především pak nepřítel zamířil do samotného srdce USA, New Yorku. Všechna tahle města musela být evakuována a jejich obyvatelé přesunuti do bezpečnějších částí, ale o to poslední chtějí lidé bojovat až do posledního muže.