DayZ Zpravodajství

DayZ nasbíralo během své Early Access fáze více než 4 miliony hráčů a prošlo kompletním technologickým přerodem, který hráčům přinesl bezpočet nových možností. Jedním z nejcitelnějších posunů byl i říjnový BETA update, do jehož vývoje investovalo studio Bohemia Interactive více než rok práce. Během této doby měli uživatelé registrovaní v Experimentálním programu možnost sledovat nejen změny na úrovni enginu, ale také velký posun ve zpracování herního prostředí.

DayZ po betě překonalo 4 miliony hráčů

Prý přilákala staré i nové.

České herní studio Bohemia Interactive nedávno na Steamu vydalo beta aktualizaci hry DayZ, což byl "přelomový okamžik" vývoje ve fázi předběžného přístupu hry, kterým DayZ konečně nastavuje kurz směrem k vydání plné verze 1.0 koncem tohoto roku. Beta přinesla zásadní zdokonalení enginu a dlouho očekávané prvky, jako například budování základny, podstatné zdokonalení simulace vozidel a podporu modování.

DayZ pro Xbox One je na spadnutí

Potrvá Game Preview méně než 5 let?

Bohemia Interactive byli vždy opatrní, aby nikdy neřekli přesný termín DayZ pro Xbox One, aby ho jim pak nešlo mlátit o hlavu.

DayZ s realistickými řekami a potoky

Úplná Šumava či Jizerky.

V čem byli domácí vývojáři vždy nesmírně šikovní, je uvěřitelnost a realističnost herního světa. Rebootované DayZ v tomto směru nebude žádnou výjimkou, vyplývá z čerstvé aktualizace oficiálního blogu. Samozřejmě to není na úrovni tech-dema Unity enginu, ale s ním to nejde přímo srovnávat, protože tohle brzy najdete ve skutečné vydané hře.

DayZ hlásí další zpoždění, beta až ve 2018

Odejitý zakladatel Dean Hall stihne vypustit svou úplně novou hru Stationeers o výstavbě kosmické stanice dříve (12. prosince), než se jeho dítko DayZ překlopí z Early Access do bety či finálky. To asi hovoří za vše.

Ať už za tím vězí jakékoli důvody, pomalý a zašmodrchaný postup při vývoji a neuvedení na slibované konzole bylo značným prokoučováním nadějné příležitosti, zatímco žánr mezitím obsadily jiné hry a peníze ve vzduchu utržily jiná studia. Teď však Bohemia Interactive nechtějí ponechat nic náhodě, tvrdí v posledním blogu:

"DayZ vyleze z Early Access v roce 2018 a také vyjde pro konzole (Xbox) v roce 2018," slíbili, když byli nuceni odložit PC betu odložit z 2017 na příští rok. Chtějí totiž udělat vše správně a to prý vyžaduje čas. Ani beta však nebude obsahovat kompletní vlastnosti hry.

Číst více...

Když se Bohemce nepodařilo maximálně kapitalizovat popularitu "velkého" DayZ, které se ani po více než třech letech nepřehlouplo z Early Access do finálky a které předstihla řada jiných survival her na Steamu, tak si aspoň může připsat na konto využití tohoto známého názvu pro úplně jinou hru, kterou paradoxně opět nevymyslela sama. A co naplat, že je šířena zdarma i bez jakýchkoli mikrotransakcí, tudíž na ní české studio prakticky nic nevydělá (stejně jako na kontroverzním Argo z fondů EU).

Bohemia Interactive přiznala hacknutí fóra DayZ, změňte heslo

Hackeři mají uživatelská jména, hesla a e-mailové adresy.

Česká společnost Bohemia Interactive přiznala, že se hackerům podařilo nabourat do oficiálního fóra DayZ a doporučují, aby si všichni hráči změnili hesla. Zjistili to už koncem ledna, ale až nyní se jim podařilo odhalit, co všechno hackeři získali.

DayZ dostane offline singl, trailer o Pacifiku do Arma 3

Domácí studio Bohemia Interactive ohlásilo v noci na dnešek na PC Gaming Show hned trio novinek.

Onlinovka DayZ překvapivě dostane offline singleplayerový režim, který by mohl být přesně tím, co fanoušci požadovali poté, co hra přišla o většinu hráčů. Smyslem tohoto módu bude, ať si vše v klidu vyzkoušíte i otestujete vlastní modifikace, než je nasdílíte ostatním. Hra také dostane plnou podporu Steam Workshopu a možnost hostovat vlastní servery.

Oproti tomu o úplně novém terénu do Arma 3 v příštím datadisku se vědělo díky sobotnímu úniku. Opravdu to je báječně vyhlížející ostrov Tanoa v Jižním Pacifiku. S pevninou o rozlože více než 100km2 (plus voda okolo), s tropickou vegetací, unikátními orientačními body, bohatou historií (nejprve patřil Japoncům, za druhé světové války ho osvobodili Američané). Budde obsahovat i zastavěné industriální pobřeží (tzn. ne pouze džungle/ráj jako ve Far Cry 1 a 3), jelikož exportuje do světa unikátní cenné kovy a to je předmětem občanských nepokojů i neblahých dopadů na životní prostředí, vedle bytí centrem nelegálního obchodu, kolem čehož se asi bude točit příběh či zadání misí. Datadisk patrně pojmenovaný Tanoa vyjde až někdy v první polovině roku 2016 jako DLC, čerstvý trailer níže:

Číst více...

DayZ přišlo o drtivou většinu hráčů

Stěžují si na pomalý vývoj.

Až dosud měly mediální výstupy v souvislosti s českou hrou DayZ vesměs pozitivní nádech. Poté, co uživatelé Redditu upozornili na strmě klesající křivku v popularitě hry a všimly si toho zahraniční weby, se to však mění. A škarohlídi dodávají, že zakladatel Dean Hall dokázal z projektu vystoupit právě včas...

V DayZ dnes vypukla cholera

Co to znamená?

Peter Nespěšný, hlavní designér DayZ z Bohemia Interactive, na jeho Twitteru utrousil zajímavou notičku: "Dnes nastal ten den, kdy Černarus zasáhla cholera. Experimentální patch je venku."

DayZ nakonec vznikne i na Xbox One

Není to PS4 exkluzivita.

Když slavný designér a zakladatel hry Dean Hall vystupil v Kolíně nad Rýnem na konferenci Sony s oznámením konzolové verze DayZ, všichni to chápali tak, že asi půjde o exkluzivitu na PlayStation 4.

Oznámeno DayZ pro PlayStation 4

Zatím jen stručně + záznam z konference.

Přítomnost Deana Halla z Bohemia Interactive na konferenci Sony v Kolíně nad Rýnem nemohla znamenat nic jiného: Ano, DayZ se podívá i na PlayStation 4!

DayZ pro konzole od Slováků z bývalého Cauldronu?

Píší to tamní Hospodářky. Co na to Bohemka?

Vlastní zpráva - Když odhlédneme od nešťastně načasovaného portu Operation Flashpoint: Elite pro první Xbox a naposledy Carrier Command pro Xbox 360, nemají Bohemia Interactive moc zkušeností s tvorbou her pro konzole. Sami navíc nedávno přiznali, že se pokoušeli o konverzi Arma 2 pro X360, ale nedokázali ji uchopit správně.

Zakladatel DayZ nečekaně opustí českou Bohemku

Chce mít vlastní studio doma na Zélandu.

Vlastní zpráva - Když dva reportéři britského Eurogameru přijeli minulé úterý do Prahy, aby cíleně nezaujatýma zahraničníma očima zmapovali příběh od začátků Bohemia Interactive až do velmi úspěšné současnosti, asi nepředpokládali, jakou bombu se v nenápadné stodole na motion-capture v Mníšku pod Brdy dozví.

Do obtížnějšího DayZ někdy přibudou hlubší cíle i lehčí letouny

Tvůrce odpověděl, jak mu vynáší, o čem sní a jak vnímá Early Access.

Namísto před měsícem slíbeného rozhovoru pro EG raději vyrazil Dean Hall na Reddit, což je nakonec pro všechny vlastně pozitivem, protože tak zajímavé otázky jako jeho uživatelé bychom asi stejnak nevymysleli. A jelikož se ho mohli zeptat na úplně cokoli, jak se jmenují tamní rozhovory s osobnostmi (AMA, Ask Me Anything), došlo i na ne úplně slušnou otázku, jak moc je za vodou po veleúspěšných prodejích DayZ, když je typickým příkladem success-story:

Stvořitel milionového DayZ: Vydavatelé nás už musejí brát vážně

Dává mu to prý mandát k ještě šílenějším hrám.

Když to bylo jen o popularitě zdarma šířené modifikace pro Arma 2, Bohemia Interactive si nebyli tak moc jisti, jestli se vše promítne i do skutečných prodejů. Avšak s včerejším dosažením milionového milníku (viz Dobré ráno) se situace rázem změnila.

Nastínění rozvoje čtyřistatisícového DayZ v blízké budoucnosti

Více zombíků, lov zvěře, vaření si jídla, přepsání serverů...

Z vydání nehotové alfy DayZ se stal naprostý fenomén, když si ji podle nejnovějších čísel od Marka Španěla, šéfa Bohemia Interactive Studia, koupilo už 400 tisíc lidí za úvodní týden. Jen od čtvrtečního večera tedy přibylo dalších 150 tisíc platících zákazníků, což je na zřetelně označnou zabugovanou nedodělanou hru v programu Early Access něco nevídaného.

Takový úspěch zřejmě nečekali ani samotní tvůrci. Prokázal, že komunita okolo původní modifikace pro ArmA 2 je stále silná, nezapomněla na dřívější zážitky a hlavně jim věří. Jinak by tolik lidí nezaplatilo nemalé peníze za nehotový produkt při vidině toho, že bude dokončen až za tak dlouho.

Pozor na alfu DayZ, varuje tvůrce. Je jen pro hardcore fanoušky

Obyčejným hráčům se nejspíš moc líbit nebude.

Samostatně hratelný DayZ se konečně brzy objeví na Steamu v rámci Early Access, ale tvůrce Dean Hall upozorňuje, že tato verze hry není skutečně pro každého. Říká totiž, že jde spíše o alpha verzi a hrát by ji měli opravdu pouze srdcaři, kteří prominou spoustu chyb.

Prezentace pomalu postupujícího DayZ z Gamescomu

10 minut o transfúzi krve, doplňování láhve a ovládání inventáře.

Dean Hall z Bohemia Interactive v Kolíně nad Rýnem ukazuje novinářům pomalu postupující pre-alpha verzi samostatného DayZ, kterou tam na stánku hraje online společně s připojenými administrátory fóra. Nejprve povídá o snáze ovladatelném inventáři, který se s náboji částečně inspiroval Jagged Alliance a dá se v něm vzít různé předměty do ruky.

Záznam celé prezentace samostatného DayZ z E3

O nových modelech a animacích jako skrčení se, systému inventáře a výrobě předmětů či pilulce pro vyčištění vody před pitím.

O nových modelech a animacích jako skrčení se, systému inventáře a výrobě předmětů či pilulce pro vyčištění vody před pitím. Naší schůzku s Bohemia Interactive na E3 máme domluvenou na čtvrtek, kdy zjistíme další informace. Pokud máte na ně nějaké dotazy, napište do diskuse.

Uniklo 12 minut z hraní samostatného DayZ

Mezi paneláky se zombíky a procházka novými interiéry, prý dva měsíce stará verze, na první pohled těžko rozeznatelné od modu.

Mezi paneláky se zombíky a procházka novými interiéry, prý dva měsíce stará verze, na první pohled těžko rozeznatelné od modu.

Dobré ráno s Eurogamerem - čtvrtek, 31. ledna

Fanouškovský film podle DayZ, DLC ke Sleeping Dogs a sexy holka s PS3 ovladačem v oku. Ano.

"Dobré ráno s Eurogamerem" vychází každý všední den ráno přesně v 7:15 a stručně shrnuje poslední aktuality z videoherního světa, abyste měli co číst cestou do školy, zaměstnání nebo doma u snídaně. Doporučujeme vám také přihlásit se k odběru pravidelného emailového newsletteru.

Samostatné DayZ bude mnohem větší, než mělo být

Namísto vyšperkovaného modu zásadní změny.

Původním záměrem Deana "Rocket" Halla bylo mírné vylepšení úspěšné modifikace, zajištění obrany proti cheaterům, zjednodušení instalace a přidání pár vlastností. Tato jeho vize, jakožto i vize Bohemia Interactive Studia se však rapidně proměnila a ze samostatné verze DayZ se nyní stává něco mnohem většího, s čím osobně pomáhá i Marek Španěl a co tedy logicky nemohlo stihnout slíbený konec minulého roku.

Proč je kolem samostatného DayZ takové ticho?

Autor uvažoval o opuštění branže.

Pro plnohodnotnou verzi survival akce DayZ se do konce roku plánoval betatest, avšak je jasné, že se tak nestane, částečně možná i kvůli situaci v Řecku. Na toto konto Bohemia Interactive v půlce prosince pouze konstatovali, že studio na hře stále pracuje a že ji pořád vede Dean Hall.

Zatčení Češi z BIS prý pracovali na oblastech pro DayZ

Na starosti měli podle všeho nové lokace.

Dva Češi z Bohemia Interactive, kteří byli zatčeni na řeckém ostrově Lemnos a jsou stále drženi ve vazbě, protože v Řecku je zrovna stávka soudců, údajně pracovali na nových oblastech do survivor zombie akce DayZ.

Dean "Rocket" Hall měl na Eurogamer Expo přednášku o DayZ a prozradil hned několik zajímavých informací. Podle něj je pro ně extrémně důležité, aby hra oficiálně vyšla ještě před koncem roku 2012 - už jenom z toho důvodů, kolik různých klonů a kopií začalo vznikat.

Jak vlčák doprovodí hráče DayZ?

Dokáže si ulovit zvěř, ale neposlechne na slovo.

Ještě předtím, než se z DayZ stane samostatná hra, přibude do volně šířené modifikace zásadní update s vlčáky. Tvůrce Dean Hall přiblížil IGN, jaká bude jejich role a jak zpestří hratelnost této onlinové survival akce na bázi ArmA 2.

Arma 3 i DayZ si už s Windows 8 dobře rozumí

Rozhovor s Markem Španělem, jak dokázali, že PC neumírá, a co říká na příliv nových hráčů díky modu.

Rozhovor s Markem Španělem, jak dokázali, že PC neumírá, a co říká na příliv nových hráčů díky modu.

Potvrzeno: Day Z se stává samostatnou hrou

Nakonec ji vyrobí přímo Bohemia Interactive!

Milion registrovaných hráčů populární modifikace Day Z, nárůst o 500 tisíc jen za poslední měsíc. Díky tomu dlouhodobé druhé místo ArmA 2 v prodejních žebřících na Steamu. Nebo 100 tisíc zájemců o betatest konkurenční hry The War Z za úvodních 24 hodin. To všechno jistě bylo pro Bohemia Interactive pádnými argumenty, ač to ještě nedávno na tento scénář vůbec nevypadalo.

Proč Bohemia Interactive neudělají z DayZ modu samostatnou hru?

Nehrnou se do toho, pravděpodobnější model Minecraftu.

Vlastní zpráva - Tato otázka v posledních týdnech vrtá hlavou snad každému, kdo aspoň trochu sleduje herní průmysl. Počet unikátních hráčů zombie modifikace DayZ pro Arma 2 stále prudce roste, nyní už je na 650 tisících (nárůst o 200 tisíc jen za poslední týden), a stejně jako naše recenze si pochvalují jeho nevšední atmosféru. Překážkou však bývá složitá instalace, proces připojování k serverům nebo celková nedodělanost modifikace.