Kingdom Come: Deliverance Články

Šéf Warhorse vítá, že se objevila konkurence Steamu

Nechápe hráče bránící monopol.

Pokud se nepleteme, je to snad vůbec poprvé, co se někdo z Warhorse vyjádřil k poněkud kontroverznímu rozhodnutí jejich nového majitele (Deep Silver / THQ Nordic) ohledně exkluzivity Epic Games Store na Metro Exodus, což se začíná čím dál více rozmáhat (viz World War Z, The Division 2 atd.).

Kingdom Come 2 bude dražší na vývoj než jednička

První drobky + upřesnění k prodeji studia od spoluzakladatele.

Martin Klíma, spoluzakladatel Warhorse, jeho bývalý spolumajitel a především výkonný producent Kingdom Come Deliverance byl terčem grilování Martina Veselovského v DVTV. Odpověděl tam na celou řadu otázek, které se vyrojily po včerejším odprodeji studia THQ Nordic.

Bakala prodal tvůrce Kingdom Come vydavateli THQ Nordic

Co bude dál s Danem Vávrou? + KOMENTÁŘ.

Velká pecka, srovnatelná snad jedině s dávným prodejem Illusion Softworks Petra Vochozky do rukou Take 2, vybuchla na domácím poli dnes dopoledne. Přesně rok po vydání Kingdom Come Deliverance prodal investor Zdeněk Bakala pražské studio Warhorse rakouskému vydavateli THQ Nordic, který hru uvedl na světový trh, takže vše okolo ní důvěrně zná.

Kingdom Come naživo. Úniková hra s prvky divadla

The Experience ve středověké tvrzi.

Bylo asi jen otázkou času, než tohle někoho napadne. Předělat český zimní hit do skutečných reálií ve formátu momentálně velmi populárních únikových her pro party kamarádů a menší společnosti.

Proč Dan Vávra odřekl přednášku v Barceloně?

Nesnášejí ho ženy a urážely ho.

Byste si pomysleli, že Dan Vávra teď bude trochu více v pohodě. Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) je dokončené, dobře se prodávalo, většina chyb je opravena, přídavky oznámeny... Jenže to je nějak přesně naopak.

Čtyři příběhová DLC pro Kingdom Come

+ plán dalších přídavků.

Tohle oznámení bylo původně slíbeno na mnohem dříve, leč dochází k němu až teď, více než čtvrt roku po základní hře, nejspíš kvůli vytížení opravnými updaty.

Je sympatické, že dvě hry, které mají nějakou vazbu na naši zemi, spolupracují. Vydavatel 1C má totiž pražskou kancelář a zaměstnává Čechy, takže to asi nebylo složité domluvit.

Venku patch 1.4.3 pro Kingdom Come

Venku patch 1.4.3 pro Kingdom Come

Konečně i pro konzole.

Vyhlížený je hlavně na konzolích, ale tam to vždy trvá déle kvůli certifikaci u Microsoftu a Sony.

Přesto asi nepohrdnete čerstvým patchem pro Kingdom Come (Alza.cz), který už je dostupný aspoň pro PC verzi na Steamu.

Jde o verzi 1.4.3, která vyžaduje download 4,5 GB. Řeší hlavně stabilitu a opravuje některé chyby.

Číst více...

Opět odklad patche Kingdom Come

Opět odklad patche Kingdom Come

Kvůli restartování certifikace.

Nevíme, čím přesně to je, ale stává se to čím dál černější kaňkou na kráse Kingdom Come Deliverance (Alza.cz), speciálně s přihlédnutím k převažujícím konzolovkám v odbytu krabicovek.

Možná se to děje i u jiných her, ale tam nepoužívají tvůrci tak otevřenou komunikaci vůči hráčům. Nebo se to u nich neděje, protože nejsou tak komplexní,

případně mají vývojáři více zkušeností?

Číst více...

Kde vězí ten velikonoční patch pro konzolové Kingdom Come?

Zatímco Dan Vávra s rodinou odjel na více než zaslouženou dovolenou, v hlavě mu asi ještě i u bazénu stále rezonují stížnosti nespokojených konzolistů, kteří si myslí, že si z nich snad Warhorse dělají blázny, vzhledem k opětovným odkladům aktualizací.

Velikonoce jsou totiž dávno pryč a oni stále ještě nedostali ten slíbený velikonoční update Kingdom Come Deliverance ( Alza.cz), který mají PCčkáři k dispozici už dávno.

Studio proto oficiálně informovalo, že patch 1.4.3 byl v pátek 13. dubna odeslán na certifikaci do Microsoftu. Výhodou je, že již v sobě obsahuje všechny hotfixy, které PCčkáři dostávali postupně, čili xboxáři dostanou rovnou tu opravenou, lepší verzi patche. Jak víme, certifikace obvykle trvá tak týden, čili někdy v příštím týdnu by měl být konečně ke stažení.

Číst více...

Dokument o dokončování Kingdom Come

Pozdní, ale zajímavý pohled za oponu.

Přijít to dříve než dva měsíce po vydání, kdy ještě rozruch kolem hry neopadl, byla by to neskutečná pecka. Takhle to je už "jen" zajímavé, i kvůli zbytečně dlouhé délce, málo odvážným nůžkám střihače s celkovou rozvláčností (pouze poslepovaných pár rozhovorů za sebe), chybějícímu hudebnímu podkresu, neuvedení data u starých záběrů a dalším neduhům, z nichž je patrné, že autoři nejsou profesionální dokumentaristé. Přesto by byla škoda ho minout, protože odkrývá některé nové informace.

Kingdom Come prý zvýšilo zájem o Sázavský klášter

Pomůže to v sehnání dotací z EU?

Není to bohužel podpořeno nějakými tvrdými daty - jako že by třeba došlo k navýšení návštěvníků o stovky procent či desítky (stovky) lidí měsíčně, může jít jen o jednotky lidí či pouhé pocity - na čemž celý článek dost kulhá.

Patch 1.4 Kingdom Come dokončen

Patch 1.4 Kingdom Come dokončen

Proč v již dostupném 1.3.4 méně věcí?

Oproti předešlému zásadnímu patchi 1.3 je tato nejnovější verze Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) jen menšího významu, viz dvoubodový výčet změn.

Včera vypuštěný patch 1.3.4 na Steamu i GOG totiž vedle opravy chyby s náhodnými přepadeními pouze přinesl podporu technologií Nvidia Ansel a Shadowplay, takže na GeForce už můžete típat hezké screenshoty v 360 stupních. A to je vše, nic jiného bohužel nenabídl ani neopravil.

Vykompenzovat by to však měl příští patch 1.4, dle Dana Vávry prý se "spoustu oprav a nových cool věcí". Jak řekl, již je nyní hotov a předpokládá se jeho vydání na PC příští týden, pokud Warhorse nenarazí na nějaké chyby při testování, které momentálně probíhá.

Číst více...

Že má kreativní šéf studia Warhorse Dan Vávra někdy příliš prořízlou pusu, když otevřeně říká, co si myslí, a že si moc nepomáhá (ubližuje) některými svými příspěvky na Twitteru či angažováním v politice, čímž si možná zbytečně generuje kvanta nepřátel, to není nějaká extra novinka.

Podpora Ansel do Kingdom Come a Battlefront 2

Ovladače i pro Sea of Thieves.

V den uvedení Sea of Thieves (Alza.cz) si Nvidia připravila pro hráče Game Ready ovladače splňující certifikaci WHQL od společnosti Microsoft, které jim prý poskytnou nejlepší možný zážitek. Programátoři prý pracovali do poslední možné minuty, aby optimalizovali výkon a hratelnost.

Alfa Kingdom Come je venku, podívejte se na hraní této nádhery

Prozkoumávání malebné vesničky v přírodě.

Dnešek je pro pražské studio Warhorse velmi významný, protože poprvé nechává hráče zvenčí vyzkoušet ranou verzi jejich středověké RPG simulace Kingdom Come: Deliverance (exkluzivní preview, vše o hře, poslední trailer), kterou dodělávalo doslova za pět minut dvanáct.

GLOSA: Hrozba megalomanské nemoci Kingdom Come

Honza Doskočil v druhé straně mince po preview upozorňuje i na zmatek okolo tří aktů.

Většina velkých her domácí produkce často trpěla tím, že si do nich autoři navymýšleli překotně vlastností. Ty se pak nestihly včas dodělat a musely být dodatečně vyhozeny (naposled kampaň Arma 3). Se snahou zaujmout davy na Kickstarteru, pusou puštěnou na špacír a bez dozoru vydavatele roste nebezpečí syndromu "naslibujeme jim hory doly". Jako by chyběl někdo, kdo definuje priority, a to zbylé raději ohlásil až poté, co to základní je v cajku. Pamatujete na Mafia 2 nebo starší hry Bohemky se simulací každé, s odpuštěním, prkotiny, čímž se až přehnaně rozkročila a nezbyla energie na to důležité?

EXKLUZIVNÍ PREVIEW Kingdom Come: Deliverance

EXKLUZIVNÍ PREVIEW Kingdom Come: Deliverance

Salva detailů, o zákulisí i plánech přímo od Warhorse!

Je polovina ledna, zarostlý Dan Vávra je oblečen v tričku DayZ a začíná půlhodinovou prezentaci Kingdom Come: Deliverance pro Eurogamer, ve které vedle představení svého dítka odpoví i na naše zvědavé otázky. Přeneste se přes osobní sympatie nebo antipatie kvůli jeho kritice Skyrimu a ponořte se do salvy podrobností, protože tak ambiciozní hra se u nás nerodí každý den!

"Mícháme svobodu a herní mechaniky Skyrimu, prostředí Mount and Blade, vyprávění příběhu ze Zaklínače a tuhé boje z Dark Souls do jednoho hutného balíku," snaží se o co nejsrozumitelnější definici autor, který přiznal inspiraci filmem Statečné srdce (Braveheart). A dodává: "Většina her je teprve ve fázi dospívání, což chceme změnit vyrobením dospělejšího, hlubšího a autentičtějšího zážitku v opravdovém hardcore RPG. Podívejte se na knihy či filmy, které také společně s jejich diváky postoupily dál, viz Batman."

Příběhové pozadí

Číst více...

GLOSA: Střílení naprázdno od Warhorse s Kingdom Come

Zahajujeme pilotní provoz nového názorového formátu.

Odhalovací trailer bezpodmínečně musí zaujmout. Je to jako zapůsobení prvním dojmem na schůzce. Později se to napravuje jen těžko a tolik dalších šancí v médiích už nedostanete, což pro hru z východní Evropy platí dvojnásob. Pamatujete na debut Mafie 2? Kingdom Come to ale vzalo za špatný konec. Kotaku byla sázka na špatného koně, ostatní ho neradi linkují a za úvodní noc oznámení nemotivovalo žádný přední web ve světě k jeho přebrání.