Kingdom Come: Deliverance Zpravodajství

Do této chvíle to byla jen výsada VIP hostů či novinářů, kteří navštívili stánek Warhorse na herních výstavách. Byl to velmi vítaný dárek, i kvůli nepříliš přejícímu průběhu letošního léta pro pálení kořalky z vlastní úrody.

Ultimátně realistický mod Kingdom Come

Zásadně překopává hru.

RPG od Warhorse se vždycky prezentovalo přívlastkem "realistické", leč zároveň obsahuje spoustu berliček a pomůcek pro snazší hraní, abyste ho při prvním zákysu neměli chuť vyhodit z okna a rozmlátit počítač či konzoli.

Přehled ocenění Kingdom Come ze světa

Chlubící trailery dle zemí.

Když se něco zadaří, tak proč se trochu nepochlubit, že? Hráči konzolových verzí, kteří si ve fórech stále stěžují na technické potíže, to patrně neuvidí zrovna rádi, ale co naplat, musejí to překousnout. Neudělat tento krok, byla by to z marketingového pohledu těžce promarněná příležitost, když hra sklidila tolik chvály v médiích a když je postupně zlepšována patchi, takže to už dnes, přesně po měsíci od vydání, nebude působit jako dráždění hada bosou nohou. Kvality hry ostatně nyní vyzdvihl i hlavní tvůrce Machinaria, Jakub Dvorský z Amanita Design:

Jak řešit potíže s patchem 1.3 pro Kingdom Come

Koncem minulého týdne, přesně v pátek 9. března, vyšel dlouho slibovaný zásadní patch 1.3 pro Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) o velikosti 5,7 GB (PC verze, na konzole prý v řádu dnů).

Přinesl vymodlenou možnost uložit rozehranou hru při jejím opuštění (když už opravdu musíte jít spát), vylepšené páčení zámků či kapesní krádeže, vedle dlouhého seznamu jiných oprav, jako je třeba zmírnění doskakování objektů, trhání a celkově zlepšený chod/výkon (prý 40fps na ultra v orzlišení 3440x1440 s Vega + Threadripper 1900x, a 60-80fps ve FHD s 1070 Ti).

Vzhledem ke složitosti systémů v tomto českém RPG se posléze ukázalo, že někomu se po aplikaci patche mohlo začít chovat krapet divně. Kreativní ředitel Warhorse Dan Vávra to na Twitteru svedl na modifikace, který prý máte raději odinstalovat, protože mohou s něčím kolidovat. Stejně tak, pokud přetrvaly některé chyby v úkolech i s verzí 1.3, je prý dobrým nápadem začít dané úkoly od začátku ze starší uložené pozice, abyste už skutečně hráli opravenou verzi.

Číst více...

Obhajoba Vávry kvůli čekání na patch Kingdom Come

Obhajoba Vávry kvůli čekání na patch Kingdom Come

"Měl jsem teprve druhý volný víkend od listopadu".

Když Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) přišlo na trh, hovořilo se o tom, že zásadní patch (1.3) se objeví zhruba za dva týdny. Nikdy nezazněl slib konkrétního data, byl to pouze zasvěcený odhad. Mnozí na něj dodnes čekají s koupí hry, až bude v lepší technické kondici.

Situace, že to budou od 13. února spíše tři týdny nebo možná trochu déle, pokud se tedy stihne tento týden, rozčiluje některé netrpělivé hráče, zejména na konzolích, kde toto české RPG běží, řekněme, neuspokojivě. Na sociálních sítích proto hlasitě křičí a obviňují tvůrce z toho, že jen shrábli peníze a už se o své dílo údajně nezajímají (což je samozřejmě nesmysl). Nebo že řádně nekomunikují a nereagují na každý příspěvek na diskusních fórech, na což byla nedávno nabízena brigáda za 100 Kč za hodinu.

Dokonce vytočili kreativního manažera Dana Vávru natolik, že jim odepsal něco, co obvykle od osobností v jeho pozici neslýcháme, protože se snaží zůstat profesionály a dokáží se udržet navenek v klidu za každé situace:

Číst více...

Už dlouho, asi tak pár hodin, jsme tu neměli nic o Kingdom Come Deliverance (Alza.cz), že? Toto je navíc ta nejlepší možná odpověď, jakou mohl dát Dan Vávra množícím se haterům na jeho adresu. Aneb nejlepší je vždy na takové zareagovat nepřímo, jen svou tvrdou prací a dosaženými výsledky.

Není tak na očích jako Dan Vávra, vystupuje diplomatičtěji, ale jeho role výkonného producenta byla neméně důležitá a podílel se na shánění investora od úplného začátku, nemluvě o bohatých zkušenostech z Altaru, Codemasters či Bohemia Interactive. V seriálu Weekly Torch konečně došla řada na Martina Klímu, po snad všech ostatních zaměstnancích Warhorse, kteří se tam postupem let podělili o své oblíbené filmy či knihy.

Opět to je Jan Sedlák z Lupa.cz, kdo přináší špetku nových informací o Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) a dozvuky jeho dosavadního úspěchu s milionem prodaných kusů za úvodní týden.

Technický rozbor PC verze Kingdom Come

Extrémně náročná, oslňující efekty.

Dříve byl takovým nepsaným benchmarkem vašeho stroje Crysis, nyní ho vystřídalo Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) na shodném CryEngine. Kolegové z Digital Foundry se dnes mrknuli i na technický stav PC verze, která je dle nich výrazně lepší než konzolovky, co v tomto směru dopadly neslavně.

Pořídit Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) hned nebo za pár týdnů, až po dalších opravných patchích? Tuhle otázku, kterou si nyní spousta hráčů pokládá, vyřešil trh zčásti za ně. Na řadě míst v ČR je totiž krabicovka čas od času vyprodaná.

Přestože v posledních dnech musí čelit naprosto nesmyslným obviněním a argumentům, Warhorse a zejména Zdeněk Bakala (70 % majitel studia) mohou otevírat šampaňské nebo nějaké dobré víno. Jejich hra se zařadila po bok Space Engineers, Factorio, Euro Truck Simulator či Arma, byť žádné z uvedených her se to pravděpodobně nepovedlo tak rychle, snad jedině druhé Mafii (díky Take 2 za zády).

Zaklínačský easter egg v Kingdom Come

Klepna a narážka na Poláky.

Když ve vesnici Merhojed zajdete do stájí, najdete tam koně jménem Roach. Hmm, čím to je sakra povědomé? No ano, jde o narážku na Klepnu ze série Zaklínač (Alza.cz).

Downgrade Kingdom Come oproti betě?

Dokazují to obrázky.

Stinnou stránkou maximálně otevřeného vývoje, jaký v uplynulých letech předvedli Warhorse a dovolili nahlížet do zákulisí příprav jako málokterá jiná hra, je možnost srovnávat rozpracované verze s tou hotovou. Ta samozřejmě v minulých měsících musela projít řadou nezbytných optimalizací, aby vůbec někomu šlapala plynule.

Nejlepší mody pro Kingdom Come

Rychlé šípy, odkrytí mapy, ukládání, stíny, mlha...

Oficiální cestou sice Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) uživatelské modifikace ještě nepodporuje. Tvůrci prohlásili, že se tímto budou zabývat až později, když na to zbyde čas. Avšak jako u každé významné a populární hry si fanouškovská komunita našla způsoby, jak různé věci změnit svépomocí. Samozřejmě, je to za cenu rizika s eventuálním rozbitím celé hry, případně že to po příštím patchi přestane fungovat (většina modů byla odzkoušena na současné PC verzi 1.2.2).

Oficiální pořad PS Play od české PlayStation si pozval do studia PR manažera Tobiho a kreativího šéfa Dana Vávru z Warhorse. Ten během dvacet minut mluvil nejen o vzniku Kingdom Come: Deliverance (Alza.cz), ale také o PlayStation trofejích (Karel Gott za bytí oblíbený v každé vesnici či za zůstání panicem, což je prý docela složité získat) nebo vzpomínkách na Mafii, resp. kterou ze svých her a jejich období má osobně raději.

Dokonce i Andrej Babiš popřál Kingdom Come

Navzdory vzájemné nesnášenlivosti.

Aby premiér české vlády komentoval vydání nějaké hry, to se rozhodně nestává každý den, pokud nepočítáme ministra Bělobrádka a jeho výroky o menších indie kouscích, pak se to pravděpodobně nestalo ještě nikdy v minulosti. Možná se inspiroval Polskem, kde také vypuštění Zaklínače 3 nezůstalo bez odezvy a mohlo mu to přihrát nějaké body v očích voličů.

Hry se včera večer dostaly do pořadu Devadesátka na České televizi, která si všimla, že tento typ interaktivní zábavy u nás začíná konkurovat filmu a televizi, ačkoli na rozdíl od nich většinou není podporován státními dotacemi (až na výjimky jako Argo od Bohemia Interactive).

Videosrovnání Kingdom Come na PC a konzolích

Detailní hrad versus šmouha.

Německý Candyland si posvítil na technickou stránku Kingdom Come Deliverance (Alza.cz), která bývá často kritizována. Z videosrovnání vyplývá zásadní rozdíl mezi detaily v PC verzi a konzolovkách, což je vidět zejména na hradu či dohledu do dálky. Zatímco na počítačích si hráči užijí detaily, na PS4 i X1 to je jen šmouha.

První recenze Kingdom Come moc dobře nedopadly

Kvůli chybám a neoptimalizaci.

Pokud by čtyřiceti až padesátihodinový příběh netrpěl takovým kvantem chyb a problémů, jaké jsou přítomny v současné verzi (s objemným Day 1 patchem), patrně byste měli co dočinění s jedním z nejlepších RPG roku a povinnost pro každého nehledě na to, jestli má nebo nemá rád žánr.

Warhorse oslavují start Kingdom Come, už předhonilo PUBG

"Někteří za těch 5 let zestárli o 10".

"Mělo to šmak takového pracoviště, kde všichni jedou na 100% a neřeší některé drobnosti, jako účes nebo dokonale vyvětranou místnost. Stejně tak mám pocit, že část týmu za těch 5 let zestárla o 10 (kromě Martina Klímy, který podle mě vypadá od roku 1848 úplně stejně). Slyšel jsem z jejich úst o téměř půlročním crunchi - pro mě jsou to všechno známky, že na tom nechali duši a kus života," komentoval moderátor Mikoláš "Tukan" Tuček svou nedávnou návštěvu Warhorse.

Patch pro Kingdom Come má 23 GB

Patch pro Kingdom Come má 23 GB

Proč tomu tak je?

"Jak asi víte, většina her musí být dokončena dlouho před oficiálním datem vydání. Ćas poté jsme mohli použít buď na odpočinek, na tvorbu placených DLC či na pokračování prací na hře, což jsme si zvolili," vysvětluje výkonný producent Martin Klíma okolnosti toho, proč má první patch pro Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) obřích 23 GB.

V podstatě si tak musíte celou hru opětovně stáhnout, protože tvůrci v mezidobí "sáhli" na prakticky každý soubor v základní verzi hry, která je na vylisovaných médiích. Výsledkem mají být lépe vybalancované úkoly, hladší vývoj postavy, plynulejší chod hry i její celkově větší vyladění.

"Uvědomujeme si, že takový download zabere spoustu času, ale věříme, že po čtyř letech čekání se to vyplatí, protože vám to poskytne úžasný herní zážitek, jaký si zasloužíte," slibuje Klíma.

Číst více...

Čas nadešel! Největší česká herní pecka vychází a vy u toho můžete být. Příští týden, 13. února 2018, se v Alza Showroomu v pražských Holešovicích koná tzv. launch párty Kingdom Come Deliverance (Alza.cz).

Nábor brigádníků na Kingdom Come

Chcete dělat na podpoře?

Netřeba se děsit, není to tak, že by snad karlínské studio hledalo pomocníky, kteří by mu píchli s vylaďováním chyb a optimalizací nejdiskutovanější hry současnosti, to by mělo mít ošéfované úplně jinak a už dávno.

Ještě ani neyšlo a už slaví úspěch v žebříčku, když mu k tomu stačí pouze vysoký počet předobjednávek za 50 eur, patrně nahoněný v těchto dnech vrcholící "kampaní" v podobě trailerů a dalších materiálů například od YouTuberů, i těžící z aktuálního sucha.

Někdo by to snad mohl interpretovat tak, že se možná Warhorse chtějí vydat po stopách CD Projektu Red se Zaklínačem, v jehož kvality věřil natolik, že nechtěl zákazníky otravovat protikopírovací ochranou a nakonec se mu to v odbytu bohatě vyplatilo.

Příběhové trailery Kingdom Come a Shadow of the Colossus

Všechno to už znáte z nesčetně opakování v minulých letech: tragické události uvrhly Henryho, kovářova syna, doprostřed krvavé války, takže se musí stát vojákem, aby pomstil smrt svých rodičů a vybudoval nový život v nelehké době. Takový je čerstvý příběhový trailer Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) od Warhorse Studios:

Povinný příběhový trailer, který dle zákonnitostí trhu musí přijít vždy pár dnů před vydáním, si nyní odbývá také Shadow of the Colossus (Alza.cz), o němž už rovněž víte první poslední:

Číst více...

Nvidia ovladače pro Kingdom Come

Optimalizované pro české lesy.

Když takový technologický gigant vytvoří speciálně odladěné ovladače pro vaši hru, je to důkaz, že ji ve světě berou vážně, ač běží na jinak nepříliš často využívaném CryEngine.

Hráčská obec u nás i ve světě, soudě dle názorů na zahraničních webech či u YouTube videí, by se dala rozdělit na dvě skupiny. Jedna je doslova vyplesklá z realistické simulace středověku se všímvšudy, z krásné grafiky lesů a luk v Posázaví, případně z hradů, které v Americe či na jiných místech světa prostě nemají. Také je dostávají vymakané herní mechanismy v dopředu sestříhaných, dost vymazlených oficiálních videích (jako to parádní ze středy).

Kingdom Come cituje reportéry

+ nízké rozlišení na starých PS4/X1.

Pět týdnů zbývá do vydání očekávané české hry Kingdom Come: Deliverance (Alza.cz), ale její marketing teď není moc čím nakoupnout, když o ní prakticky všechno víme z vyčerpávajícího informování o každém kroku během otevřeného mnohaletého vývoje, aneb nevýhoda Kickstarteru a betaverzí.

Vánoce jsou za dveřmi, takže už určitě slepujete cukroví, balíte dárky a odstřelujete své virtuální protivníky v patřičně vánočním rozpoložení (to znamená za zpěvu koled a se zapáleným františkem za opaskem). To se vám v Comgadu rozhodli ještě vylepšit, protože si pro vás připravili jeden vánoční dárek, a to je ... tadááá, představení obsahu nabušené sběratelské edice k netrpělivě očekávanému realistickému RPG Kingdom Come: Deliverance.

16 minut toulání se lesem a bitka z Kingdom Come

Hledá se kemp banditů vs. prkenné animace v hromadném boji.

Warhorse dnes vypustili nové šestnáctiminutové video z dokončovaného Kingdom Come: Deliverance (Alza.cz), na kterém je asi nejlepší nápad s komentátory. Dva britští herci, avšak ne LetsPlayeři, čtou a náležitě akcentují různé události z předem připraveného scénáře k videu a vedou spolu dialog k jednotlivým herním situacím, čímž vysvětlují možnosti řešení a místy jsou i vtipní. Tleskáme:

Kingdom Come se u nás chopil Comgad

Speciální edice + o hudbě.

Mělo se za to, že tuhle roli zastane královohradecký Playman, který jinak zastupuje zahraničního vydavatele Deep Silver. Ale dopadlo to jinak, než se předpokládalo.

O soubojích z Kingdom Come

Sofistikovaný systém v kostce.

Z jediné veřejně přístupné zbrojnice v Evropě, která obsahuje tisíce zbraní použitých v řadě filmů, vás zdraví Dan Vávra a Viktor Bocan z Warhorse Studios. Nejsou tam jen tak pro srandu králíkům, nýbrž kvůli tomu, aby vám v pěti minutách ukázali bojový systém a arzenál z Kingdom Come: Deliverance (Alza.cz). Jejich úkolem bylo vytvořit sofistikovaný a maximálně realistický systém bojů na blízko, který se však ovládá stejně snadno jako u kterékoli střílečky z vlastních očí.

"Česko se začíná stále výrazněji prosazovat ve světě vývojářů počítačových her. Jejich tvorbě se v tuzemsku momentálně věnuje přibližně stovka firem, které zaměstnávají zhruba 1300 lidí," uvedla Česká televize ve včerejších Událostech, na což upozornily České hry.

Když si člověk přečte senzační titulky, jako třeba v Hospodářkách - Češi uspěli na Gamescomu. Kingdom Come: Deliverance je nejlepší PC hrou veletrhu - pomyslí si, že velký stánek s desítkami počítačů a hratelnou verzí se Warhorse Studios musel velmi vyplatit. Že tam asi dokázali oslnit 350 tisíc návštěvníků letošního ročníku veletrhu novýn dovezeným materiálem natolik, že je pak zvolili v nějakém všelidovém nezávislém hlasování. Pokud k těmto článkům, vydaným záměrně obvykle až na konci týdne, kdy veletrh končil, přidáte fotky ze slavnostního přebírání cen na pódiu, mediální obraz je úspěšně vytvořen.

Sledujte demo Kingdom Come z Kolína

Jak lze řešit menší střet v lese?

Kdo doufal v nějaký extra nový obsah, ten bude patrně zklamán, ale těžko mohl několikaletý projekt s maximálně otevřeným vývojem a veřejnou betou něčím zásadním překvapit. Demo dovezené od Warhorse na Gamescom 2017 se musí vnímat především jako základní osvěta pro ty, kteří ještě o Kingdom Come (Alza.cz) nikdy nezaslechli, a že jich bude mezi předpokládanými 350 tisíci návštěvníky (viz dnešní foto níže) nejspíš docela dost...

Teď už spadlo na sedmou pozici kvůli slevám Cities Skylines, The Division či Prey. Přesto se zdá, že prvotina domácího studia Warhorse se na Steamu neztratí a zařadí se po bok jiných titulů z domácích luhů a hájů, jako třeba Euro Truck Simulator 2, Arma 3 či Space Engineers.

Příběhový GC trailer Kingdom Come

Warhorse dnes odpoledne publikovali nový Gamescom trailer z Kingdom Come: Deliverance (Alza.cz), který pojednává o příběhu. "Zrozen z popela", jak se jmenuje, připomíná zápletku: po devastujícím útoku žoldáků na Stříbrnou Skalici se Henry ocitá v nezáviděnihodné situaci, kdy jsou jeho rodiče mrtví a domov je zničen. Podstupuje proto trénink, aby podnikl pomstu. Kam ho cesta zavede?

Tato středověká RPG simulace bude příští týden v Kolíně nad Rýnem dostupná v hratelné verzi jak pro novináře, tak pro návštěvníky (hala 9.1, stánek B011 od Deep Silver).

V GC presskitu se nacházely dva nové obrázky o bojích ve dne i v noci:

Číst více...

Konec bety Kingdom Come

Proč, kdy a jak to proběhne?

"Pamatujte, už máte jen pár dnů na vyzkoušení bety Kingdom Come (Alza.cz)," varovalo domácí studio Warhorse během víkendu na Twitteru.

Kingdom Come si tyká s AMD Ryzen

Marketingové partnerství.

"Vy nám pošlete nabušenou sestavu, my vám za to dáme fotky na naše sociální kanály, kapišto?" Takhle nějak možná probíhala komunikace mezi českým studiem Warhorse Studios a jedním z předních výrobců procesorů či grafických čipů.

Danielvonluchau uprostřed okurkovky pořídil moc pěkné 4K obrázky z veřejné bety domácího Kingdom Come Deliverance (Alza.cz), na nichž opět vyniká fotorealistická grafika, kterou lze místy jen těžko rozeznat od skutečnosti. A pokud by vám statické momentky nestačily, je tu ještě desetiminutová ukliďnující procházka po městě a přírodě ze hry.

Všichni se pomalu smířili s tím, že ve hře od českého studia odehrávající se v naší historii budou přítomny jen lokalizované titulky, nikoli český dabing. Warhorse však ještě nehází flintu do žita a ponechávají malou naději, že by přeci jen v budoucnu vznikl, ačkoli je na první pohled zřejmé, že by šlo o dost prodělečný podnik.

Co zaznělo v českém streamu Kingdom Come

Aktuální stav vývoje a vyjádření k prodlevám i češtině.

Domácí studio Warhorse koncem minulého týdne uspořádalo polooficiální vysílání o Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) na platformě Twitch.tv. Na rozdíl od toho minulého, hodinového E3 dema bylo tentokrát vše v češtině.

Danu Vávrovi se nelíbí dotace pro Argo

Jak poškozují jeho Warhorse?

On si musel všechno projít tou tvrdou cestičkou, která nic neodpustí: obíhat několik let investory, doprošovat se na kolenou u vydavatelů a nakonec zaujmout přímo samotné hráče na Kickstarteru. Výsledek také pak podle toho vypadá: zatímco o ambiciozní Kingdom Come (Alza.cz) je všude ve světě zájem, koupily si ho dopředu vyšší desetitisíce lidí a posouvá laťku žánru, Argo má na Steamu pouze smíšené recenze, přestože je k downloadu zdarma (za peníze by si asi takovou tuctovku v dnešní konkurenci koupil málokdo, nemluvě o nízkých šancích takové hry sehnat peníze na crowdfundingové platformě či u nějakého vydavatele).

Hodina hraní E3 dema Kingdom Come

Sledujte záznam streamu.

Detaily o obsahu v našem čtvrtečním článku, hra vyjde v únoru příštího roku pro PC s českými titulky, PS4 a X1 souběžně (Alza.cz).

Jak to bylo s Kingdom Come a PS4 verzí na E3?

Tvůrci nám objasnili i nový obsah.

Ještě předtím, než se zítra v 6 večer objeví nové materiály ze hry ve vysílání na Twitch, jsme hodili řeč s PR manažerem Warhorse Studios, který nám objasnil některé nejasnosti.

Odklad Kingdom Come až na 13. února 2018

+ příběhové video, cena, obal...

Středověké RPG z našich luhů a hájů bohužel postihl další odklad. Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) nestihne vyjít letos, jak se dosud slibovalo, nýbrž až 13. února 2018, souběžně pro PC/PS4/X1 v krabicích i digitálně. Oznámili to Warhorse Studios v pár minut starém videu nazvaném "Rex, Familia et Ultio" o příběhové zápletce, které vám přinášíme jako první hned po desáté hodině:

"Zastavte se příští pátek 9. června na našem YouTube kanálu, budeme pro vás mít globální oznámení," praví Warhorse Studios v dnešním teaser videu s průletem středověkou českou vesnicí, která mnohým evokuje The Elder Scrolls, a po cestě až na kopeček, kde vůdce na věrně animovaném koni vydá pokyn k útoku početné armády. Symbolické vzhledem k tomu, o co nejspíš půjde.

Jak se Warhorse rozrostli za poslední roky?

Památník už jim je malý.

V roce 2012 by se všichni tvůrci Kingdom Come (Alza.cz) dali spočítat na prstech všech lidských končetin. Ve 2014 se už výrazně rozmnožili, ale pořád se ještě k památníku na pražském Vítkově jakžtakž vešli.

Dan Vávra jako postava do Kingdom Come?

Už mu tam narostly vousy...

Nevědělo se, jestli to je pouze nějaký vtípek, experimentování ve volném čase nebo jestli se s ním coby NPC postavou skutečně počítá přímo do ostré verze hry (?).

Založena asociace na podporu českých vývojářů her

Nové lobistické uskupení pro získání dotací, investic i vzdělávání.

Jedna taková tu už byla, Asociace herního průmyslu (AHP) Martina Bacha však trpěla pasivitou a před lety odumřela s tím, jak z domácího trhu zmizely peníze od EA Czech či se škrtalo u jiných distributorů.

Poznejte herce z Kingdom Come

Mladý šlechtic.

O domácím středověkém RPG vás zajímá s prominutím každé up*dnutí, takže se vyplatí vědět o právě zveřejněném Weekly Torch od Warhorse Studios.

Pomozte vybrat obal Kingdom Come

Warhorse nabízejí kandidáty + NÁŠ KOMENTÁŘ.

Domácí studio Warhorse rádo zapojuje komunitu do tvorby hry. Nemusí to být ani nutně tím, že by si s něčím sami nevěděli rady, na to je Dan Vávra chytrý možná až moc. Spíš to takhle vždy dobře vypadá a pak už nikdo nemůže nic namítat, když to přeci rozhodli podporovatelé a hlas lidu má boží váhu.

Prezentace prvního úkolu z Kingdom Come

O možnostech řešení situací a dopadu.

Studio Warhorse dnes v podvečer odvysílalo první úkol z interní alfy historického akčního RPG Kingdom Come: Deliverance (Alza.cz) a zde je záznam hodinového vysílání s komentářem PR manažera Tobiho a vývojáře Martina. Předtím byl ukazován jen v Německu pro novináře, takže by mělo jít o první předvedení pro širší veřejnost v angličtině - vše začíná od 15. minuty níže:

Aktuální stav vývoje Kingdom Come

Zarostlejší Dan Vávra referuje o pokroku i chybách.

Ještě zarostlejší Dan Vávra než jindy uvádí čerstvý deníček o stavu vývoje Kingdom Come: Deliverance (Alza.cz). Říká, že se blíží finiši, takže jsou mimořádně zaneprázdněni. Co všechno se stalo v posledních měsících od předešlého dílu?

Konstatovat, že česká hra našla vydavatele, by asi vyznívalo jinak, než správně má. Warhorse si totiž nejspíš mohli vybírat z celé řady nabídek toho nejvýhodnějšího partnera - na rozdíl od situace před kickstarterovou kampaní, kdy ji potenciální kandidáti odmítli a nevěřili konceptu hry.

Konečně tu máme nějaké nové informace o českém středověkém RPG a nikoli jen to, co si jeho tvůrce nedokázal odpustit na adresu konkurenčních her. Pochází od PR manažera Warhorse, kterým je Tobias Stolz-Zwilling, předvádějící na nedávném Gamescomu (viz dosud neznámá nahrávka níže) a hovořící s WCCFTech.

Když je někdo známá osobnost, jejíž názory mají váhu, je normální, že na sebe upoutává pozornost, s čímž musí dopředu počítat. Viz třeba tweety autora Minecraftu, kterých si všímají i velká neherní média. Veřejnost logicky nezajímají názory řadového Pepíka z Horní dolní, nýbrž toho, kdo má s danou oblastí (vývojem her) bohaté zkušenosti, díky čemuž je jeho pohled velmi hodnotný.

Kingdom Come na Gamescomu natočeno

Staronových 7 minut.

Byli jste zvědavi, čím se české studio Warhorse vytasí na německém veletrhu, kde si postavilo svůj stánek? Soudě dle dnes se objevivší nahrávky sedmiminutového Gamescom dema to nebylo nic extra převratného - spíš hlubší rozvedení dříve známých mechanismů, osvěta základů pro širokou veřejnost i náznak toho, že se Kingdom Come (Alza.cz) asi pomalu blíží cílové linii.

Kingdom Come vloni se ztrátou 16 milionů korun

Účetní uzávěrka Warhorse.

Vývoj ambiciozních her je náročná disciplína, která stojí spoustu peněz s ne úplně jistým výsledkem pro investory. Zhruba takový dojem získáte po nynějším pohledu do účetní uzávěrky pražských tvůrců středověkého RPG simulátoru Kingdom Come: Deliverance (Alza.cz), jakkoli sklízí nadšené ohlasy a o jeho osud se netřeba obávat.

Tvůrci Kingdom Come: Deliverance ukazují, jak funguje RPG systém a brnění

Hnijící jídlo, 20 položek na oblečení a další věci.

Warhorse Studios se rozhodli blíže představit celý RPG systém a systém brnění v jejich husitské hře Kingdom Come: Deliverance. Co jsme se dozvěděli? Například to, že budete muset řešit celých dvacet různých položek vybavení vaší postavy - šest na těle, čtyři na nohách, čtyři na hlavě, dva šperky a čtyři na zbraně.

Infiltrace kláštera v E3 demu Kingdom Come

Představena další lokalita.

Do mnohahodinového vysílání GameSpotu z již skončené výstavy se vecpali i čeští Warhorse Studios, kteří tam poprvé ukázali světu novou pasáž z Kingdom Come: Deliverance (Alza.cz. Zatímco PR manažer vykládá všem dobře známé věci o Kickstarteru či základní premise hry, procházka po další lokalitě začíná od 7:08:49 níže nebo na tomto linku.

Pár dnů po potvrzení odsunu Kingdom Come: Deliverance (Alza.cz) na příští rok dorazila od Warhorse Studios oficiální tisková zpráva, která se k tomuto tématu vrátila a přinesla zdůvodnění:

Warhorse Studios dnes odpoledne přišli s novinkou, která potěší domácí hráče a možná i trochu vykompenzuje pondělní zprávu o zpoždění do 2017. Do středověkého RPG totiž přibyla oficiální čeština:

PR manažer domácího studia Warhorse si zaletěl do Kalifornie do centrály IGN, aby tam ještě před včerejším vydáním bety předvedl bitvu z Kingdom Come (Alza.cz) a hlavně vysvětlil její ne úplně běžné herní principy. Měl docela smůlu, protože při nahrávané prezentaci zrovna došlo k mnoha chybám v chování umělé inteligence, což spolu se škubáním nevrhá zrovna pozitivní světlo. Část amerického diváctva dle komentářů na YT nechápe nedodělanost, když je zvyklá, že betou se obvykle nazývá převlečené demo, a vynáší soudy, že Mount and Blade, případně Chivalry je lepší.

Nezvykle v neděli pozdě večer vypustili Warhorse v pořadí třináctý videodeníček, který se věnuje jejich přístupu k šermu ve hře. Jak říká Dan Vávra, chtěli se vyvarovat zpracování jako v hollywoodských filmech, které považují za vtip. Najali si proto dva specialisty, kteří jim s implementací bojů do hry pomáhají: Petr Nůsek z agentury ARGO, který vedle muzikálů či divadelních her paradoxně spolupracoval i na některých filmech v Hollywoodu, a Robert Waschka z Dům rytířských ctností.

Na Danu Vávrovi je sympatické, že se nikdy nebojí říct své názory či podělit o zákulisní zkušenosti z vývoje her, ačkoli i jemu musí být dopředu jasné, že si takovým výrokem nadělá plno nových nepřátel.

Beta Kingdom Come v 1. čtvrtletí 2016

Beta Kingdom Come v 1. čtvrtletí 2016

+ přehled pokroku ve vývoji.

Vývoj zdárně pokročil vpřed, Dan Vávra stíhá nejen rozdávání rozhovorů a mouder na přednáškách, a je reálné stihnout finálku v druhé půlce příštího roku. Zhruba taková zpráva dorazila dnes od pražského studia Warhorse.

Do fáze beta se Kingdom Come: Deliverance dostane v 1. čtvrtletí příštího roku a jak nám potvrdil PR manažer Tobias Stolz-Zwilling, vyjde opět i pro všechny platící podporovatele. Co všechno přinese? Uvedení do "epického příběhu", všechny základní herní mechanismy, ztrojnásobení velikosti herní mapy oproti té současné, první důležitou bitvu či dobývání, nový typ zbraně (meč a štít) atd. Více se o betě dozvíme během ledna. Níže nový vývojářský deníček věnovaný i alfě 0.5 s přidaným systémem kriminality či adaptivní hudbou:

Vávra a jeho tým sedmi spisovatelů prý nyní dokončuje 2500 stran scénáře, stovky stran designu a mají nyní hotovo přes 70 questů s 300 tisíci slovy v dialozích. Pro příští cíl na Kickstarteru připravují nejlepšího přítele člověka, psa, který vás bude ve hře doprovázet, konkr. půjde o dnes už vyhynulé plemeno Alount, který byl ve středověku široce rozšířen a používal se pro lov či hlídání.

Číst více...

Kreativní mozek pražského studia Warhorse poskytl ojedinělý rozhovor pro politicky-společenský týdeník Respekt, čímž opět pomáhá v dlouhotrvajícím úsilí, aby lidé začali brát hry vážně a nedívali se na hráče jako na uhrovité puberťáky.

Komunitní manažer Tobi prostřednictvím Vine zveřejnil krátkou ukázku, kterak se v českém středověkém RPG budete prát svými pěstmi s nepřáteli. Vypadá podobně jako již známé šermování, ale zatím nevíme, kdy tato vlastnost do alfy přibude.

Létající kůň z Kingdom Come

Zábavný bug v alfě.

Nikoli Čestmíra, ale obyčejného koně naučil jeden hráč létat v alfě 0.4 domácího Kingdom Come: Deliverance. Jak vidno, stačí trochu více skočit na střechu vesnického domku a ze hry se na chvíli stává malý letecký simulátor po českém venkově (thx fansite). Samozřejmě bude vše do roka a do dne, než bude venku finálka, opraveno:

Kostely do Kingdom Come zabraly grafikovi rok práce

Deníček, jak pracně se vytvářejí.

Většinu informací o příští zásadní aktualizaci alfy či plánech na E3 jsme už věděli, přesto si můžete poslechnout dlouhý monolog Dana Vávry o tom, co vše momentálně chystají:

Pražské studio Warhorse před okamžikem představilo, s čím pojede do L.A. na E3 a co bude součástí příští aktualizace alfaverze pro podporovatele vyšších tříd, pro něž se zpřístupní někdy v druhé půlce června.

Kamkoli se v pražském studiu tvůrců RPG Kingdom Come: Deliverance podíváte, všude jsou jen samé nálepky. "Tady za mnou vidíte na stěně celou naší hru," povídá Dan Vávra v prakticky každé místnosti, do které vás při exkurzi vezme. Speciální software se jim prý totiž neosvědčil, tak přešli na staré dobré papírky s úkoly. Nechce se ani ve snu pomyslet, co by se asi s celou hrou stalo, kdyby třeba dnes večer poslední zaměstnanec zapomněl otevřené okno a silný vítr by všechny papírky rozfoukal po místnostech....

Bitvy jako v Kingdom Come prý ještě v žádné hře nebyly

A proč nebude středověk tak brutální?

Když Dan Vávra mluví o vlastním dítěti, má jako každý rodič možná tendence někdy trochu přehánět. V tomto duchu mluvil i v novém rozhovoru pro magazín Aktualne.cz o údajně unikátních bitvách Kingdom Come, jako by tu neexistovaly hry jako Total War, Mount and Blade či třeba Chvialry:

Jedním z přínosů, nebo chcete-li záporů (podle úhlu pohledu) otevřeného vývoje her je časté nahlížení za oponu, jak to vlastně ve studiích funguje a že je za vším spousta neviditelné práce.

Zdržení konzolových verzí Kingdom Come do léta 2016?

Připustili to i Warhorse v reakci pro EG.

Vlastní zpráva - Domácí fanstránka si všimla, že studio Warhorse v jednom z inzerátů na pozici designéra uživatelského rozhraní začalo uvádět toto: "Hra je vyvíjena na PS4, Xbox One a PC, předpokládané datum vydání je Q2 2016."

Zatím skromné cíle pro konzolové Kingdom Come

Už se pracuje na převodu z PC.

Nejen alfou na PC se momentálně zabývají v pražském studiu Warhorse. Koncem loňského roku přišlo na řadu rozchození rozpracované hry na nových konzolích, pro které má toto autentické historické RPG časem též vyjít.

Warhorse Studios chtějí vyvrátit rozšířené povědomí, že alchymie znamená magii. V jejich chystaném RPG bude o bylinkách a chemických či fyzikálních procesech při snaze o historickou věrnost a odlišení se od většiny ostatních her. Proto prý používají reálné ingredience, jako jsou rostliny běžně dostupné v české přírodě (světlík, heřmánek, třezalka...). A suroviny, které se dají běžně nalézt v kuchyních, spolu s chemickými ingrediencemi.

Jak vznikal poslední trailer Kingdom Come?

Vlastní zpráva - Pondělní upoutávka na alfu ve světě trochu zapadla kvůli způsobu jejího šíření novinářům. Přesto není od zajímavosti se detailněji podívat na to, co vlastně obsahovala a jak se zrodila. I třeba kvůli běžné praxi v herním průmyslu, kdy takové trailery dlouho před vydáním moc neodpovídají vzhledu finální hry a různě se upravují.

"Všechny scény z teaseru vznikaly přímo v CryEnginu, nebyly dotvářeny v žádném dalším 3D softwaru. Finální úpravy po exportu se týkaly jen color gradingu, takže se postprodukčně nic neměnilo ani neretušovalo," ujistil Eurogamer Martin Klekner z pražského studia Warhorse, mimochodem bývalý herní redaktor.

Podle něj by se do každé scény z teaseru dalo přímo skočit a procházet v ní, resp. přehrávání přerušit a rozhlédnout se kamerou někam jinam. Použita pochopitelně byla herní mapa oblasti, kde se brzký alfatest pro podporovatele bude odehrávat. Jen animace se pak nahrály na motion capture a animátoři je doupravili.

Číst více...

Finální trailer z alfy Kingdom Come i ve 4K kvalitě

Finální trailer z alfy Kingdom Come i ve 4K kvalitě

Info o obsahu + graf podporovatelů dle zemí.

PR manažer studia Warhorse Jiří Rýdl nás dnes pozdě večer zasypal spoustou novinek okolo jejich historického RPG Kingdom Come: Deliverance, kvůli nimž stálo za to vylézt v nekřesťanskou hodinu z postele:

Předně to je finální verze traileru na alfu, jehož pracovní verzi jste mohli vidět v posledním videoblogu. Nyní je už hotov a hlavně dostupný i ve velmi vysokém rozlišení 4096 x 2304 k downloadu (1 GB, MP4, heslo eurogamer).

Ranná alfa verze Kingdom Come: Deliverance nabídne zatím omezený náhled na život středověkých obyvatel jedné malé vesničky uprostřed lesů. Tato základní verze bude každé dva až tři měsíce postupně doplněna o nové minihry a herní možnosti jako jsou jízda na koni, střelba z luku nebo boj s mečem.

Číst více...

Přestože jsou pražští Warhorse Studios momentálně ve značném stresu kvůli dodělávání první hratelné verze jejich historického RPG pro veřejnost, neúnavně odpovídají na dotazy fanoušků na Twitteru. Otamtud tak pochází potvrzení, že pro vydání alfy Kingdom Come stále platí slibovaný přelom září a října, což není tak daleko. Beta se pak pro podporovatele objeví až ve 3. čtvrtletí 2015.

Jak půllitr s pivem v Kingdom Come křičí do okolí

Dan Vávra vysvětluje inteligenci objektů.

Vlastní zpráva - V návaznosti na nedávné oznámení, že i každá s odpuštěním blbá ovce bude mít v Kingdom Come: Deliverance svou umělou inteligenci, vyšlo také prostřednictvím PCGamesHardware najevo, že určitou AI budou ve hře disponovat i vybrané objekty.

Video o pokroku Kingdom Come: lukostřelba, tekoucí potok, divoká zvěř

Do hry přidán i štít do ruky, nový hrad, fronta u dveří, ležící kůň, log úkolů či minihra vrhcáby.

Mnoha přednáškami a možná až příliš rozhovory pro média vytížený Dan Vávra také sepsal další blog hned v češtině, který opět shrnuje události z uplynulého měsíce. O většině z nich jsme už psali, nové je jen to o stěhování příští měsíc a vymýšlení řešení, jak rozpohybovat postavy a jejich obličeje. Prý je skoro výhodnější pořídit si vlastní malé studio než si platit nahrávání v zahraničním profi studiu.

Na Kingdom Come se dá přispět už i napřímo

Warhorse spustili vlastní platformu pro přítok peněz.

Měsíční kampaň na Kickstarteru už dávno skončila úspěchem, stále se však ozývají další hráči, kteří by tvůrce Kingdom Come v jejich snažení rádi podpořili. Jinou skupinu tvoří lidé, kteří jsou jim ochotni poslat peníze jen přes systém PayPal, což dosud nešlo. Nehledě na známý fakt, že Kickstarter si z vybraných peněz strhne nemalý podíl a vyžaduje mít zprostředkovatele v zahraničí i náležité právní ošetření.

Jak za poslední měsíc pokročila jednání o Kingdom Come?

O hledání partnerů na GDC, web-shopu či nevejití se do kanceláří.

Den po anglické verzi publikoval Dan Vávra z Warhorse nový blogový příspěvek už i v českém jazyce, v němž detailně popisuje prakticky všechno, co za poslední měsíc museli řešit. Po skončení kickstarterové kampaně se zjevně nenudili ani na vteřinu. Jako vždy se jedná o poutavé čtení, které dovoluje nahlédnout hluboko pod pokličku vývoje.

Jak dlouho trvá přeběhnutí mapy v Kingdom Come?

Dan Vávra se pustil do srovnání s Oblivionem.

Když bylo oznámeno, že mapa v prvním aktu českého historického RPG Kingdom Come: Deliverance (exkluzivní preview z konce ledna) má "jen" 9 kilometrů čtverečních, některým lidem to připadalo moc málo, protože Oblivion jich má mít 41.

Na Kingdom Come přispěly čtyři tisíce Čechů

Proč Warhorse získají jen 60% z vybrané částky? Plus spousta dalších novinek.

Specializovaným herním médiím, které se v uplynulých týdnech zmohly jen na neustálou recyklaci informací z lednového preview, aniž by zjistily něco opravdu nového, vypálil rybník byznysový magazín Borovan.cz, když tento týden přinesl dlouhý, velmi zajímavý rozhovor s Danem Vávrou z Warhorse o Kingdom Come: Deliverance.

Kingdom Come prý obsahuje nepřesnou barvu slepic i kabátů

Dan Vávra o nahlášených historických nepřesnostech.

Nejúspěšnější česká hra na Kickstarteru, který dnes mimochodem oznámil celkové vybrání miliardy dolarů, byla v minulých měsících probrána snad ze všech možných úhlů. Pro novináře je těžké přijít s něčím objevným, pokud nechtějí pouze opakovat to, co už každý zná nazpaměť.

Kingdom Come právě vybralo neuvěřitelný milion liber

Stihne za zbývající necelý den pokořit další hranici?

Kdo by to byl býval před pár měsíci tipoval? Česká hra Kingdom Come: Deliverance dokázala na Kickstarteru v tuto chvíli, přesně ve středu 19. února ve 23:19, vybrat od 31 tisíc podporavatelů neuvěřitelný milion britských liber, tedy více než trojnásobek požadované částky.

Záznam hodinového dema Kingdom Come je k dispozici

Také zahájilo spolupráci s Chrisem Robertsem, tvůrcem Star Citizen + dva nové obrázky.

Na dobu krátce před skončením kampaně na Kickstarteru si Warhorse schovali nejlákavější materiál, kterým je zhruba půlhodinové demo rozpracované verze. Tedy úplně to samé, co v lednu viděli novináři a pak na základě toho psali preview, nebo co se předtím prezentovalo vydavatelům ve snaze je zaujmout, což, jak známo, nedopadlo. Uvidíte také příklady hraní questů, co v dosavadních deníčcích chybělo. Jelikož jsme to už viděli, můžeme slíbit, že se máte opravdu na co těšit! :)

Souhrn odpovědí o Kingdom Come z Redditu

O splození dětí, srovnání s Mount and Blade, nájezdech na ostatní hrady, bojích s více nepřáteli či ohraničení mapy.

Ještě předtím, než dnes večer vypustí očekávané půlhodinové demo z hraní questu a než oznámili dohodu o samopublikování digitálních PS4/X1 verzí po úspěšné dohodě se Sony/Microsoftem, nebo psa coby společníka jako odměnu za pokoření hranice milionu liber na Kickstarteru, odpovídali Warhorse na Reddit AMA. Hezký večer ve společnosti fanoušků si tam včera udělali Martin Klíma a Dan Vávra, z jejichž odpovědí vybíráme to nejzajímavější:

PS4 a Xbox One verze Kingdom Come budou oproti PC technicky ořezané

Nižší dohled do dálky, možná i méně postav na scéně.

Tomáš Blaho, sympatický hlavní programátor Warhorse Studios a předtím tvůrce Mafia 2 či Forza Horizon, prozradil něco, co možná neměl. Ačkoli to jinak dává logiku, když konzole jsou neupgradovatelné a průměrná konfigurace herních počítačů bude v době vydání za dva roky někde úplně jinde než nyní.

Deníček o živoucím světě Kingdom Come

Jaké mají obyvatelé denní rutiny a reagují na vaše činy?

Krátce po přiblížení šermování, koní či oblékání vypustili Warhorse další video, ve kterém se tentokrát věnují hernímu světu. Stejně jako minule přinášíme i český přepis pro ty, kteří neumí anglicky.

Vysvětlení soubojového systému Kingdom Come

12 minut o principu šermování + přepis do češtiny.

Trochu nervózní designér Viktor Bocan z pražského studia Warhorse vám v pořadí už čtvrtém vývojářském deníčku objasní, proč přesně si myslí, že jejich zpracování bojů je tak revoluční. Součástí je jako vždy i nemálo nových záběrů ze hry.

Warhorse vydali další video, ve kterém se tentokrát zaměřili na koně a jejich chování ve hře. Dozvíte se například, že mají několik rychlostí, povídá se také o tom, jak dokáží automaticky přeskakovat přes překážky nebo vám nedovolí seskočit ze srázu. Příští video by podle Dana Vávry mělo být o šermování.

Podívejte se na místa, kde se odehrává Kingdom Come: Deliverance

První dokument z přípravy hry s novými záběry!

Dan Vávra v prvním dokumentu z přípravy hry Kingdom Come: Deliverance ukazuje, jak vybíral místo pro to, kde by se měla hra odehrávat a jak měnil skutečné lokace do herních lokací. Také se podíváme do opravdových míst, kde se ocitnete i ve hře.

Dabing Kingdom Come není snadná záležitost. Proč?

Nejde ani tak o peníze, jako spíš o čas a prioritní angličtinu.

Natáhnete prst, ukousnou vám ruku. Po čtvrtečním oznámení titulků do Kingdom Come se mnozí běžní hráči pozastavili nad tím, proč vlastně ve hře odehrávající se v našich dějinách nebude i český dabing. Zvlášť když předešlé velké hry z domácí produkce obvykle dabing měly. Není na tom něco podivného? Není hloupost, aby se děti učily o české historii v cizím jazyce?

Za překročení cíle Kingdom Come hraní za ženu, reportáž z České televize

Warhorse konečně zveřejnili, jak naloží s vyšší částkou.

Protože Warhorse ani ve snu nenapadlo, že by mohli peníze vybrat tak bleskově, neměli připraveny dodatečné cíle na Kickstarteru při překročení požadované částky. V noci na dnešek to konečně napravili, když zveřejnili, co do hry přidají při vybrání více vybraných peněz. A také upřesnili, že těch 300 tisíc liber (10 milionů korun) je pouze desetina celkových nákladů na hru, co do ní vloží investor, jinými slovy, celé Kingdom Come bude stát až 100 milionů korun.

Dan Vávra popisuje, jaké zlomové okamžiky předcházely oslavám

Stačilo málo a Kingdom Come nemuselo existovat.

Po úspěchu s vybráním 10 milionů korun na pouze částečné zafinancování Kingdom Come za pouhých 36 hodin (nyní už skoro 12 milionů korun), k čemuž Warhorse dnes gratuloval i prestižní časopis Forbes, se Dan Vávra ohlédl za událostmi posledních měsíců v novém blogu (zatím dostupném jen v angličtině).

Důkaz zájmu o Kingdom Come pro investora má do dvou dnů splněno

I díky osobnostem + objasnění náplně aktů a češtiny.

Vlastní zpráva - Dnešní probuzení muselo navzdory mrazu zahřát u srdce každého vlastence. Domácí realistické RPG mělo ráno na Kickstarteru nastřádano už 200 tisíc liber, tedy dvě třetiny cílové částky. V těchto chvílích je už na 235 tisících, takže po raketovém startu je prakticky zaručeno, že maximálně do dvou dnů od spuštění, zřejmě už dnes večer, bude mít splněno. Naplnila se tak úterní prognóza vyslovená před startem Kickstarteru, že to často bude láska na první pohled, i díky odstranění nedomyšleností jiných RPG.

Za čtyři hodiny vybrána pětina peněz na Kingdom Come

Co tvůrci označují za riziko, pokud je podpoříte na Kickstarteru?

Domácí studio Warhorse je na koni. Nejen že dnes celá branže snad nemluví o ničem jiném (i díky exkluzivnímu preview), ale za pouhé dvě hodiny po dopoledním startu kampaně na Kickstarteru tam od tisíce hráčů dokázalo vybrat desetinu požadované částky - 30 tisíc liber, tedy v přepočtu milion korun z deseti milionů. UPDATE - za zhruba čtyři hodiny a něco je projekt díky 1800 podporovatelům už na dvojnásobku, 60 tisíci librách, tedy pětině cíle!