Shadow of the Colossus

VEFDIKT: V tomto věrném a nesmírně nádherném remaku se znovuzrodilo melancholické mistrovské dílo.

Zásadní události

Přestože předělávka klasiky v mezitýdenním srovnání prodejů spadla o 72 procent, nemělo by se na ni tak rychle zapomínat. Pomůže v tom jedenáctiminutové videosrovnání všech cutscén z celé hry Shadow of the Colossus (Alza.cz) mezi PS4 remasterem a PS3 verzí (ta byla též předělávkou z PS2 originálu). Můžete tak porovnat, jak velkou práci studio Bluepoint odvedlo při modernizaci a oživení všech nepřátel.

Je hezké vidět, že vývojáři drží pospolu. A když některé jiné studio vypustí očekávanou hru, neberou ji jako svou konkurenci, nýbrž pozitivně. Možná i protože sami nejlépe vědí, kolik tvrdé dřiny se za tím dokončením skrývá.

RECENZE Shadow of the Colossus PS4

Shadow of the Colossus je stejně jako jeho předchůdce Ico a nástupce The Last Guardian uměleckou hrou. Její vrchní tvůrce Fumito Ueda je umělec a animátor, jehož styl je okamžitě rozpoznatelný: prasklý kámen, vybělené sluneční světlo, kouřové stíny, křehké končetiny a bledé, nesoustředěné a nečitelné tváře. Tyto tři hry jsou pozoruhodné kvůli svému minimalistickému designu a technicky jsou také na výši, ale jejich světy plné nevinnosti a zkázy se nám do paměti nesmazatelně zapsaly právě kvůli té umělecké stránce.

Shadow of the Colossus (PS4 remaster)

Výrobce: Bluepoint

Číst více...

Ještě předtím, než se zítra vynoří první recenze Shadow of the Colossus pro PS4 (Alza.cz), přišli kolegové z Digital Foundry s technickým rozborem novinářské verze. Z výsledku práce studia Bluepoint byli naprosto nadšeni, protože zachovává atmosféru originálu pro PS2, přičemž souběžně vše posunuje na novou vizuální úroveň. Díky kombinaci nových grafických podkladů s výkonným enginem prý dostanete jednu z nejhezčích her této generace a jeden z nejlepších remaků, co kdy vznikl:

Umělecký ředitel Bluepoint Games, Mark Skelton, v novém oficiálním videu předvádí Photo režim zabudovaný v rychle se blížícím remasteru Shadow of the Colossus pro PS4 (Alza.cz). Názorně vám ukáže, jak si budete měnit filtry (různé tóny barev či zvýraznění stínů), aplikovat efekty typu depth of field či pohybovat úhel pohledu kamery nebo oddalovat ji od postavy.

Tradiční mrtvo pondělního dopoledne rozčísnul alespoň úlovek od partnerského kanálu VG247, který natočil úvodní čtvrthodinu hraní z očekávaného remasteru Shadow of the Colossus (Alza.cz). Záběry pocházejí z PlayStation 4 Pro verze, jinak připomínáme vydání už 7. února a to i krabicově.

Jak se remasteruje Shadow of the Colossus

Studio Bluepoint netřeba představovat, znáte ho z oživení Uncharted či God of War. V novém vývojářském deníčku jeho členové vypráví, jak probíhá remasterování Shadow of the Colossus (Alza.cz), není to totiž vůbec jednoduchý proces, jak se může zvenčí zdát:

Protože tvůrci znají hru jen jako zákazníci, netuší nic o designových rozhodnutích či zákulisí původního vývoje. Musejí proto provést rozsáhlý výzkum týkající se původního designového dokumentu i artworků, aby pochopili, o co vlastně autorům originálu šlo nebo proč se rozhodli tak, jak se rozhodli. Když by třeba do remasteru chtěli přidat něco vlastního, aby věděli, jestli to vůbec ladí s původní vizí, jelikož ze hry nemohou dělat holubník.

Číst více...

Opravdu pěkný doklad pokroku v grafice her mezi lety 2005 až 2018. Když se zaposloucháte do geniálního orchestrálního soundtracku (skladba Swift Horse o klisně Agro) a vybavíte si vzpomínky z té doby, neomylně u toho naskakuje husí kůže a někomu i slzy. Těch obřích neohrabaných bossů je vám pak spíš líto, než že byste měli chuť je zničit jako v jiných hrách. Tohle je umění v té nejlepší interaktivní podobě:

Mark Skelton, Marco Thrush a Peter Dalton z Bluepoint Games nám ukazují a komentují úvodní minuty filmečku z předělávky klasiky Shadow of the Colossus pro PlayStation 4 (Alza.cz). Hovoří o uměleckém směřování a technických vychytávkách oproti předešlé generaci konzole. Hra vyjde už začátkem února 2018:

Remake Shadow of the Colossus vyjde v únoru, podívejte se na trailer

Remake Shadow of the Colossus pro PS4 vyjde příští rok 6. února.

Spolu s datem vydání vydalo Sony také novou upoutávku, která ukazuje, jak předělávka bude vypadat na novém systému. Píše se v traileru, že jde o záběry přímo ze hry běžící na PlayStation 4 Pro.

Pokud jste hru hráli, určitě jste poznali úvodní sekvenci ze hry, ale nikdy jste ji neviděli takhle pěkně graficky zpracovanou.

Číst více...

Videosrovnání Shadow of the Colossus

Je to remake či reedice?

Když byla Sony na konferenci skoupá na slovo o vylepšeních, internet si zkusil pomoci sám v pátrání, jak moc se změní včera ohlášený Shadow of the Colossus pro PS4 a zda ho nazývat re-edicí, remakem či pořádným remasterem. Porovnán nebyl s originálem na PS2, nýbrž s pozdější verzí pro PS3 v rámci Ico a Shadow of the Colossus Collection HD, kterou spáchali ti samí Bluepoint Games (jako teď na PS4) ve spolupráci s JAPAN Studio.

Předělávky ICO a Shadow of the Colossus

Oznámí je Sony oficiálně v Tokiu?

O tom, že by se jedny z nejlepších her, které se objevily na konzoli Playstation 2, tedy ICO a Shadow of the Colossus, měly objevit v předělané HD verzi také na PS3 podobně jako God of War Collection, se mluví už nějakou dobu. Teď se zdá, že by k tomu mohlo skutečně příští rok dojít.

Team ICO by rád udělal FPS

Fumito Ueda si zamiloval Half-Life.

Fumito Ueda, šéf Team ICO, který stojí za takovými skvosty, jako ICO a Shadow of the Colossus, se nechal slyšet, že by velice rád vytvořil nějakou FPS hru.

ICO a Shadow of the Colossus na PS3?

Nejlepší hry ze dvojky PS se vrátí?

Už na Playstation 2 vznikaly hry, které byly spíše umělecká díla. Hry plné emocí, s imaginativním příběhem a grafikou, která místy bere dech i dnes. ICO a Shadow of the Colossus jsou asi nejlepšími příklady. Za oběma stál Fumito Ueda, který nyní připravuje The Last Guardian a jak se zdá, rád by se k nim vrátil.