Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Grand Theft Auto 6 v nepotvrzených, ale uvěřitelných detailech

Rio de Janeiro a výběr toho nej z RDR2 či starých dílů.

Je to takový ten typ spekulace, který je buď kompletně vycucaný z prstu, nebo naopak velmi přesný, což by v případě potvrzení mohlo poskytnout spoustu cenných informací dlouho před oficiálním oznámením.

Někdo na Redditu tvrdí, že mu kamarádi s dobrými konekcemi a zkušenostmi z Kotaku či PC Gameru sdělili následující detaily o Grand Theft Auto 6. Navíc jeho kamarád, který pracuje pro Rockstar, to prý nepotvrdil ani nevyvrátil. Když je prý jindy konfrontován s nějakými drby, obvykle je smete ze stolu coby naprostý nesmysl, ale to tentokrát z nějakého důvodu neudělal a pouze konstatoval něco ve stylu "kamaráde, přece víš, že se o těchto věcech nemohu s nikým bavit".

Hra je prý ve vývoji od roku 2012, tedy začalo se na ní dělat už rok před vypuštěním GTA5 pro PS3/X360. Nicméně plná výroba se nerozjela dříve než v polovině 2015 a i později prý pozornost ubíralo soustředění se na Red Dead Redemption 2. Teď je vše ještě v pre-alfě a dokončení tedy bude ještě trvat, ani není žádný nástřel data vydání. Jisté je, že na PlayStation 4 a Xbox One už verze existovat nebude, pouze pro příští generaci konzolí.

GTA6 má pracovní označení Project Americas a jde o výsledek součinnosti všech studií Rockstaru po celém světě, nikoli pouze jednoho či dvou.

Odehrávat se má jak ve starém známém Vice City, tak v nové fiktivní lokaci inspirované brazilským Rio de Janeiro, přičemž některé přísně lineární mise (tzn. nikoli otevřený svět) mají být zasazeny ještě do Liberty City (něco jako Ludendorff v GTA5). Vyloučena není ani nějaká bokovka na Kubě.

Hra z období let 1970 až 1980 (sasmozřejmě s úžasným dobovým soundtrackem) se bude snažit o vybalancování realističnosti a arkády, rozhodně to nebude realistické jako Red Dead Redemption 2.

Na rozdíl od pětky tu bude jen jediná ovladatelná postava, kterou je muž. Jmenovat se má Ricardo, který se chce stát drogovým bossem. Zpočátku prý budete pašovat kokain mezi Vice City a Jižní Amerikou, než se přidáte k dalším drogovým dealerům a vypracujete si cestu až na vrchol podsvětí. Nemalou roli má sehrát nějaké rozsáhlé vězení a pro vyprávění příběhu klíčová postava jménem Kacey. Opětovně potkáte i osobu Martina Madraza a jeho rodinu, pro kterou splníte některé mise. Systém budování drogového impéria má být podobný tomu ve Vice City Stories, ale v mnohem větším rozsahu, něco jako GTA Online vynásobené deseti.

GTA6 má být rozděleno na systém kapitol jako v RDR2 či filmech od Quentina Tarantina, i TV seriálem Narcos od Netflixu. Objeví se v něm i témata jako HIV, imigrační krize či Fidel Castro. Značný důraz má být kladen na rozmary počasí, to znamená hurikány, záplavy a podobně.

Budovy ve hře se postupem času mají měnit, stejně jako dopravní prostředky. Čili starší, vzácné vozy budou později při hraní dražší a ve hře má fungovat vlastní plnohodnotná ekonomika. To prý tvůrcům způsobovalo noční můry, ale nakonec to dokázali rozběhnout.

Hráč bude schopen u sebe nosit pouze pár zbraní, žádné skryté v neviditelném baťohu, něco jako RDR2 či Max Payne 3. Vaše osobní vozidlo bude to samé jako sedlo na koni v RDR2, tudíž takový mobilní inventář. V autě si také schováte své brnění, které má být vždy na postavě přímo vidět.

Celkově má být GTA6 hodně ukecanou hrou (jako Max Payne 3), kde bude potřeba důležité číst titulky, jelikož řada postav mluví sprostě či svým nativním stylem. Navíc se ocitnete v Jižní Americe, kde mluví anglicky málokdo, takže titulky budou sloužit jako překlad. Oproti tomu při hraní ve Vice City samozřejmě bude převládat angličtina.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments