If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Gray Matter

Nadějná adventura od autorky Gabriel Knight.

Osobnost spisovatelky a designérky Jane Jensen je mezi hráči adventur skutečným pojmem. Tedy alespoň mezi těmi, kteří měli tu příležitost a zahráli si legendární sérii Gabriel Knight, jejíž poslední část vyšla už v roce 1999. Prakticky od té doby Jane Jensen pracovala na dalším projektu s názvem Gray Matter, oficiálně oznámeným již před sedmi lety. Bohužel smůla jí šlapala na paty. Od tvůrců Syberie 2 a Broken Sword: Sleeping Dragon se dostala oklikou přes několik herních studií až k WizardBox Studios a vydavatelství dtp entertainment.

Příběh Gray Matter sleduje osudy studentky, cestovatelky a pouliční kouzelnice Samanthy Everett. Při cestě do Londýna se jí však rozbije její motorka a během velké bouřky je nucena vyhledat pomoc v nedalekém středověkém sídle. Na dveřích je vzkaz pro budoucí asistentku doktora Davida Stylese a během jeho čtení Samanthu osloví mladá slečna, která kvůli tomuto inzerátu právě přišla. Má ale pěkně naspěch a cestou stačí Samanthě vzkázat, aby se držela od sídla co možná nejdále. Je však temná noc a hlavní hrdinka potřebuje nutně někde přespat. Naoko tak přijme práci a nastěhuje si svoje věci do sídla Dread Hill.

Právě v tom okamžiku skončilo úvodní intro, které je provedeno pomocí sledu několika obrázků a trochu připomíná komiks. Po grafické stránce se jedná o skvělý počin a podobně poutavě jsou provedeny všechny cutscény. Mým prvním úkolem po ránu bylo nakrmit mého králíka Houdiniho a sbalit si pár věcí, než se vydám prozkoumat samotné sídlo. Hru jsem testoval na konzoli X360 a tato úvodní sekvence byla pouze jakýmsi tutoriálem, jak se ovládají jednotlivé prvky inventáře. Kupodivu ani s gamepadem jsem neměl příliš problémů a rychle jsem se naučil kombinovat jednotlivé předměty. Stačilo totiž jeden předmět uchopit a uložit do jakési „mezipaměti" a druhý k tomu pouze přidat.

Grafická stránka hry byla vytvořena podobně jako ta u Posla Smrti. Postavy jsou plně 3D a pozadí je pouze dvourozměrné s tím, že se na něm objeví sem tam nějaká zajímavá animace. Osobně mi však grafika u Gray Matter přišla minimálně o kategorii horší než u třetího dílu původně českého titulu. Pozadí zde nepůsobilo příliš plastickým dojmem a modelům postav scházelo na dnešní dobu pár polygonů. Dokonce i animace působily trochu prkenně.

Po chvíli šmejdění v domě a kontrole svojí stále rozbité motorky jsem narazil na hospodyni, která mi prozradila několik informací o sídle Dread Hill. Její zaměstnavatel neurobiolog David Styles před pár lety přišel o svou ženu při strašlivé nehodě a od té doby prakticky nevychází z domu. Služebná mě však přesvědčila ke splnění prvního úkolu, který byl umístěn v obálce na dveřích pracovny doktora Stylese. Zadání to bylo relativně jednoduché a stačilo pouze sehnat šest studentů z Oxfordu na večerní seanci.

Příběh Gray Matter není pouze obyčejnou detektivkou, ale děj je plný paranormálních jevů a otázek, kam až je člověk schopný zajít, aby získal svoji milovanou osobu zpět. Za tento příběh musím Jane Jensen opravdu pochválit a skutečně ani na okamžik se nebudete nudit. "Na každém kroku totiž budou číhat indicie k rozřešení záhad sídla Dread Hill, doktora Stylese a jeho pokusů, které provádí," zmínil prezentující a celý děj posunul o kousek dopředu do chvíle oné zmiňované seance.

Šlo o experiment, který vycházel z předpokladu, že myšlenka produkuje energii a pokud spojíte dostatek lidí dohromady, vnuknete jim nějakou společnou vizi či halucinaci, lze pomocí této energie změnit skutečný svět. Bohužel během této seance se něco strašlivým způsobem zvrtlo a během následujících pár dnů začnou plnit jména studentů, kteří se celé akce zúčastnili, přední stránky novin. Jak to funguje, se dočtete na další stránce...

Tagged With
About the Author

Michal Havryluk

Contributor

Comments