Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Prologem Metal Gear Solid 5: Phantom Pain bude Ground Zeroes

Rozklíčování dvou odlišných her a Kojimovy vize.

Zimní virálka Hideo Kojimy a středeční trailer MGS5, který byl nadmíru povedený a jeho skladba Not Your Kind of People od Garbage zní v uších ještě teď, ale vnesl do toho smícháním obojího ještě větší zmatek, nadělala starosti Konami. Ti nyní musejí pečlivě dekódovat myšlenkové pochody japonské legendy, které běžní smrtelníci jaksi nestíhají postřehnout, natož rozklíčovat všechny souvislosti a záměry.

Takže: Ground Zeroes (to zářijové video se zajateckým táborem a starým Snakem lezoucím po skalách za deště) a Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain (zafačovaný hrdina motající se po chodbách nemocnice z prosincových VGA) jsou dvě odlišné, ale vzájemně související hry. Ground Zeroes dle Konami bude takovým prologem The Phantom Pain.

Avšak už není jasné, jestli budou prodávány společně v jednom balení nebo coby dva různé produkty, ani kdy se tak stane. Kojima jen na GDC řekl, že distribuční model nemůže komentovat, ale že Ground Zeroes vyjde před Phantom Pain a že to bude taková menší ochutnávka mnohem většího zážitku s Phantom Pain.

"Ground Zeroes, do série chronologicky umístěné ihned po MGS: Peace Walker, naučí hráče plížit se a pohybovat se po herním světě. A až si pak na vše zvyknou, později je vhodíme do gigantického otevřeného světa Phantom Pain," snaží se o aspoň trochu srozumitelné vysvětlení Kojima.

Středeční trailer

Že půjde o nový typ Metal Gear hry, chtějí tvůrci reflektovat i v tom, že vůbec neoslovili Davida Haytera, dabéra Solid Snaka a Naked Snaka už od roku 1998, protože by rádi využili služeb někoho nového. Konami prý vnímají velkou konkurenci akčních her ze Západu, což je motivuje k novému uchopení série.

Design obou chystaných her prý bude úplně jiný než v minulých dílech série, které Kojimy sebekriticky nazval jen takovým "příběhem na kolejích". Ground Zeroes i Phantom Pain mají být opravdovými stealth hrami v otevřeném světě, s mnoha možnostmi rozhodnout se, jak postupovat, a dynamicky se vyvíjejícími konsekvencemi. Například pokud se rozhodnete některu misi splnit v noci, odrazí se to na méně hlídačích, ale bude pro vás složitější je vidět.

Dnešní prezentace Fox enginu MGS5

A proč vlastně Kojima rozjel tu virálku s Phantom Pain? "Chtěli jsme něčím nabudit komunitu a také získat nezaujaté názory na nový Fox Engine, aniž by lidé věděli, že jde o MGS." Platformami pro MGS5: The Phantom Pain zůstávají X360 a PS3 (o nextgenu pořád ani slovo), ačkoli veškerý vývoj i prezentace probíhají na PC, které stále nebylo oficiálně potvrzeno (v září k němu řekli, že v plánu není).

Read this next