Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Novinkou Obsidianu je isometrické fantasy RPG Project Eternity

Odkaz Planescape: Torment a Icewind Dale.

Tak ne Fallout 4 ani Wheel of Time, jak se po týdenním vábení předpokládalo. Nýbrž Project Eternity, nové isometrické RPG, kutí v Obsidianu (studio podepsané pod KoTOR 2, Alpha Protocol či Fallout New Vegas). Chtějí tam vzdát hold klasikám žánru jako Planescape: Torment, Baldur's Gate či Icewind Dale, jen ve vlastním fantasy světě.

Pokud vám připadá podezřelé, že by některý z předních vydavatelů do takového oldschoolového projektu v současnosti šel, máte pravdu. Jedná se ve skutečnosti o další počin, který se uchází o váš finanční příspěvek na vývoj prostřednictvím Kickstarteru, aby nemusel dělat kompromisy na přání kravaťáků.

Project Eternity, což je pracovní název, potřebuje ke své realizaci vybrat 1,1 milionu dolarů. Zadařit by se to mohlo, protože za pár desítek minut po rozjetí kampaně již má na kontě 50 tisíc dolarů (aktualizace: po pár hodinách už čtvrtinu požadované částky a po půlnoci na sobotu už na 566 tisících!). Kromě toho tento retro styl frčí, viz Wasteland 2, který překonal cíl trojnásobně a skončil s rozpočtem téměř tří milionů dolarů.

Novou hru Obsidianu zašťitují legendární jména jako Chris Avellone (hlavní designér Planescape: Torment), Tim Cain (tvůrce Falloutu), Josh Sawyer (Icewind Dale 1 a 2) a další lidé spojení se sériemi Fallout či Planescape: Torment, včetně autora Vault Boye.

Příběh Project Eternity se má zabývat vážnými tématy a postavit vás před komplexní, obtížná rozhodnutí. I herní princip zůstane tradiční, což je zde zjevně záměrem. Vytvoříte si hrdinu, po cestě naberete společníky, se kterými si popovídate v rozvětvených dialozích, pokud jim zrovna nebudete udílet pokyny v taktických bojích v reálném čase s možností zapauzování.

A proč je od "předplatitelů" potřeba vybrat tak vysokou částku? "Vytváříme úplně nový svět, novou grafiku, nové postavy či animace. Od začátku navíc v designu počítáme s tím, že pokud by se vybralo peněz více, hra půjde snadno rozšířit o dodatečné levely, NPC nebo vlastnosti."

Zatím se neví, v jakém stavu se nyní Project Eternity nachází, jestli už je rozdělaný nebo teprve v plenkách. Spíš ta druhá možnost, vzhledem k absenci obrázků a zamýšlenému datu vydání až v dubnu 2014.

Read this next