Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Výzkum: Čím jsou hry větší, tím méně lidí je kompletně dohraje

Data u tuctu PS4 titulů mluví jasně.

Všeobecně se má za to, že čím více obsahu hry nabízejí, tím to je automaticky dobře pro hráče. Ale je to pravda? Kolik lidí vlastně dokáže dokončit příběh takových velkých her? Není to spíš náhodou naopak?

Tuhle otázku si položili na GameRevolution, kde podnikli průzkum trofejí v PS4 verzích tuctu hitovek z minulých dvou let.

Zajímalo je, kolik lidí dostane trofej za dokončení hlavního příběhu (nikoli za konzumaci veškerého vedlejšího obsahu a bonusů, co hra nabízí). Což je důležité i vzhledem k tomu, že Sony přiběhové singleplayerovky tlačí a do budoucna to chce dělat i Microsoft.

Jen pětina lidí u Red Dead Redemption 2 (Alza.cz) může být způsobena čerstvostí hry a hlavně masivním otevřeným světem, který volá po prozkoumání, že snadno zapomenete na finišování příběhu. Za rámeček si nedají 25 procent hráčů ani tvůrci Assassins Creed Odyssey. Tahle série se prostě každým dílem stává příliš velkou, že už ani lidé nemají sílu příběh dokončit.

Naopak výborné vysvědčení si odnesly tři PS4 exkluzivity přímo od Sony - zejména Detroit a Spider-Man (na to, že jde o otevřený svět). Příběh Petera Parkera zkrátka dokázal chytit a nepustit, navzdory cílení na mainstreamové publikum, což vypovídá o práci Insomniacu. U God of War zase asi bavily souboje a příběh, pro srovnání minulý díl Ascension dokončilo jen 35 procent hráčů.

V případě Far Cry 5 je zase divné to, že závěrečné titulky viděla jen třetina hráčů, když únorové polo-pokračování New Dawn navazuje na konec předchůdce.

  • Detroit: Become Human - 61.7%
  • God of War - 53.6%
  • Spider-Man - 50.3%
  • Yakuza Kiwami 2 - 49.1%
  • Uncharted 4 - 41.7%
  • Darksiders 3 - 37.9%
  • Far Cry 5 - 35.8%
  • Persona 5 - 34.8%
  • Assassins Creed Odyssey - 24.6%
  • Red Dead Redemption 2 - 22%
  • Dead Cells - 15%
  • Crash Bandicoot - 12.6%

Read this next