If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Jak Watch Dogs ořežou pro PS3/X360 a jak simulují vše ve městě?

Do hloubky o pilířích Disrupt enginu i o vstupu do mulťáku.

Namísto servírování toho samého přes desetidílný vývojářský deníček dnes UbiSoft raději o Watch Dogs sepsal rozsáhlý blogový příspěvek, který se zabývá základními pilířy jejich nového Disrupt enginu a odkryl tak řadu doplňujících informací o této očekávané listopadové akci. Zaujmou vás dva dny po videu z GTA 5 nebo je jejich srovnávání nemístné, protože jde o dost odlišné projekty?

"Víme, že ne každý z vás ihned poběží koupit PS4 či Xbox One, takže na to bereme ohledy. Náš engine byl navržen primárně pro nextgen, ale důležité je vědět, jak vše vhodně ořezat, aby to běželo na obou generacích konzolí," vysvětlují tvůrci.

Na PS3/X360 proto ve městě potkáte menší počet lidí, avšak jinak to bude stále ta samá hra, ujišťuje UbiSoft. Prý se těchto verzí nemusíte vůbec obávat, protože nepřijdou o žádné herní mechanismy. Jedním dechem ale dodává, že HD zážitek dostanete jen od nextgenu, kde budou hezčí stíny, lepší simulace větru a vody, více partiklů a celkově silnější atmosféra.

Hnacím motorem Disrupt enginu má být dynamika a provázanost všech systémů ve městě. Simulované bude řízení aut jejich řidiči, simulovaná bude elektřina, simulovaná bude voda, simulovaný bude vítr. A tyto jednotlivé simulace reagují na ty ostatní.

"Pokud najednou začne pršet, chodci vytáhnou deštníky, světla se začnou odrážet od vlhkého povrchu. Vítr bude měnit směr padání kapek, bude unášet nepořádek na ulici různými směry, ale vlhkost ho bude držet při zemi. Všechny tyto drobnosti zařídí bezprecednentní úroveň vtažení do Watch Dogs," lákají autoři.

Když dojde ke srážce aut na ulici, způsobí to ve městě konsekvence. Někteří lidé (NPC) vylezou ze svých aut uvízlých v zácpě a půjdou vyšetřovat, co se vlastně stalo. Jiní zůstanou zapříčeni ve vraku nebo zavolají záchranáře. Tohle se jindy projeví i v závislosti na vašem chování v různých nastalých situacích, jak už se ví déle: Pokud se vydáte na cestu masového zabijáka, NPC postavy zalarmují policii ihned, co vás někde uvidí, protože vás budou znát z televizních zpráv. Nebo mohou zavolat strážníky, jen když zrovna něco špatného provedete přímo před nimi. Typy těchto reakcí prý nemají být jen černé nebo bílé a posílí hráčův pocit, že má na život ve městě vliv.

Poslední drobek se týká multiplayeru. Dosud se často mluvilo o tom, že ve vaší hře se může náhle ocitnout živý hráč, aniž byste to dopředu věděli. Vývojáři nyní vysvětlili princip, jak to přesně bude fungovat: "Nemusíte se bát, že by tisíce lidí svévolně sledovali nebo hackovali vaší hru. Někdo cizí se do ní bude moci dostat jen tehdy, pokud přijme kontrakt s vaším jménem. Od té doby se může toulat ulicemi vaší hry a šmírovat vás až do okamžiku, než se rozhodne zaútočit. Bude vypadat nerozeznatelně od kteréhokoli jiného obyvatele Chicaga, ale na obrazovce nikdy nebudou dva Aidenové naráz."

Comments