If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Jak Tomb Raidera vylepší Definitive Edition na PS4 a Xbox One?

Všechny detaily, obal a video.

Na dřívější únik z Amazonu v noci na dnešek navázalo oficiální potvrzení Definitive Edition, předělávky březnového Tomb Raidera (recenze) nově pro PlayStation 4 a Xbox One. Vyjde už 28. ledna 2014.

Stará hra dozná zásadních úprav, aby byla hodna výkonu nových konzolí. Poběží tedy v rozlišení 1080p, kvalita textur se zvedne čtyřikrát pro maximální detaily, stejne tak budou o něco hezčí prostředí a nepřátelé "při snaze o jejich hloubku a ještě realističtější vzhled." Herní svět má jít více zničit než minule, abyste měli pocit, že v něm zanecháváte svou stopu.

Zkrátka z této okrášlující kůry samozřejmě neodejde ani samotná Lara Croft, která bude v remaku na PS4/X1 opatřena novým modelem i obličejem, ostatně není náhoda, že i na obalu níže vypadá trochu jinak. Její vlasy mají vlát díky známé technologii TressFX, pleť bude jako po faceliftingu a přepracováno prý bylo i nasvícení hrdinky, aby se "podtrhlo její fyzično během cesty lemované špínou, potem a krví." Objekty na jejím těle, jako šípy nebo horolezecká výbava, se také budou hýbat nezávisle na Laře a mít vlastní interakci s okolím. Krásnější čekejte i efekty počasí, např. déšť s dynamickými kapkami.

Trailer na Definitive Edition z VGX

Výkonný producent ze Square Enix říká, že nový hardware jim konečně dovolil realizovat původní vizi v plné kráse: "Přestavěli jsme celou hru s důrazem na detaily a vyšperkování grafiky, aniž bychom však měnili to, díky čemu vyhrála řadu cen. Bude apelovat jak na fanoušky série, tak na nováčky."

Z popisku se zdá, že srovnávání nové verze se starou verzí odkazuje spíš na PS3/X360. Ale jaké budou rozdíly oproti PC verzi, která už téměř před rokem obsahovala Tress Fx i jiné vizuální vychytávky? O ledasčem vypovídá, že vývoj Definitive Edition byl logicky svěřen studiu Nixxes, které bylo předtím odpovědné za PC verzi originálu a na remaku dělá už od loňského jara. Pomáhají mu ještě United Front Games (autoři Sleeping Dogs) pod dohledem Crystal Dynamics, kteří se tak mohou naplno soustředit na pokračování (první drobky). Však také autoři několikrát naznačují, že toto je jen první náhled na budoucnost Tomb Raidera na nové generaci.

Aby se ospravedlnila plná cena re-edice činící 60 dolarů, zahrne také veškerá multiplayerová DLC, včetně Tomb of the Lost Adventurer (DLC dostupné u předobjednávek na vybraných obchodech), šesti oblečků pro Laru, digitální artbook a digitální komiks The Beginning. O možnosti vydat tuhle "definitivku" také na PC se zatím nikde nemluví, ačkoli se to přímo nabízí.

Comments