Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Jen 1,5 % času na Xbox One se stráví se zpětně kompatibilními hrami

Průzkum Ars Technica.

Včera se za jeden výrok a šťouchanec do Microsoftu snesla na adresu Sony nezvykle tvrdá kritika, ale... co když má vlastně pravdu? Netouží po tom vážně jen křiklouni v diskusích, ale v reálu funkci používá málokdo?

Potvrzuje to nezávislý test magazínu Ars Technica, který sledoval chování majitelů Xbox One mezi únorem 2016 a únorem 2017.

Za pomoci third-party API analyzoval téměř milion aktivních uživatelů (Gamertagů) na Xbox One, z čehož vzešla velmi zajímavá data.

Zejména že staré hry z X360, puštěné přes zpětnou kompatibilitu, tvoří jen 1,5 % stráveného času na konzoli. Nejvíce lidé logicky hrají nové Xbox One hry (55 %), koukají na Netflix (16 %) a používají další aplikace pro TV, YouTube atd. (dohromady celkem čtvrtina času).

Že jsou hry s nálepkou BC tak málo používané, to se dosud nevědělo a shazuje to význam služby Xbox Game Pass, kde X360 hry tvoří většinu nabídky. Skoro pro média ani nemá smysl o těchto hrách psát, když lidé průměrně strávili s BC hrami jen 23 minut za 5 měsíců.

Existují ovšem samozřejmě výjimky: nejpopulárnější starou hrou hranou na Xbox One je Call of Duty: Black Ops, po nichž s velkým odstupem následují Rayman, Skate, Halo Reach, Battlefield Bad Company či Burnout.

Co se týče nových her určených přímo pro Xbox One, nejvíce času lidé v uvedeném období strávili s Battlefield 1, FIFA 17, GTA 5, NBA 2K17, Call of Duty Infinite Warfare, Madden NFL 17 a Overwatch, což přesně odpovídá žebříčkům prodejnosti.

Read this next