If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Konec výzvědné služby SteamSpy

Kvůli změně soukromí na Steamu.

Smutná zpráva hlavně pro novináře, kteří na ni často spoléhali. A v malé míře pro PR manažery, kteří občas měli bič na recenzenty ohledně počtu odehraných hodin z jejich profilu.

Možná i kvůli současné kauze okolo vyzobávání dat o milionech lidech na Facebooku (viz noční slyšení Marka Zuckerberga v americkém Senátu) a celkovému kladení většího důrazu na soukromí uživatelů, sáhli Valve po změně fungování uživatelských profilů na Steamu.

V základním (defaultním) nastavení už nebudou ukazovat, které hry kdo vlastní, jako tomu bylo doposud. Právě otamtud čerpala data populární výzvědná služba SteamSpy, která tím pádem bude muset skončit své další sbírání dat.

Už se tedy nebudeme schopni dozvědět, kolik kusů nových her se prodalo na Steamu, pokud se přímo sám výrobce hry nepochlubí oficiálními čísly, což je zlé. SteamSpy se do budoucna stane nepřesné, protože jen naprosté minimum lidí si aktivně zvolí, že si přejí data zveřejňovat, což jako vzorek pro rozumný odhad prodaných kusů bohužel nestačí.

Autor SteamSpy, Sergey Galyonkin, na Twitteru ujistil, že stará data aspoň nechá na webu coby archiv. Nadále prý může odhadovat počet prodaných kusů podle špičky počtu hráčů, ale bude to prý mnohem namáhavější a vyžadovat manuální práci.

Paradoxně, na konferenci GDC minulý měsíc jeden přednášející z Valve prohlásil, že SteamSpy je nejužitečnějším nástrojem pro vývojáře, protože se dle něj mohli orientovat i v tom, které hry frčí a do čeho se mají příště pustit, nemluvě na rady ohledně cenotvorby a další velmi cenná analytická data.

Valve se zkrátka zjevně bojí, že by se z tohoto sběru dat o uživatelích mohl časem stát průšvih jako u Facebooku, kvůli kterému by třeba museli platit pokutu, omezit svůj provoz nebo by to uškodilo jejich renomé, tak zvolili pro ně nejjednodušší řešení.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments