Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Kontinuální reportáž z Gamescomu

Nastal čas bilancovat.

Tradiční blogy redaktorů nebo velké souhrny z celého dne už jsou dnes pasé. Doba díky rozmachu sociálních sítí neuvěřitelně zrychlila tempo. Jestli dříve platilo, že není nic staršího než včerejší noviny, dnes se dá s nadsázkou říct, že není nic neaktuálnějšího než pár hodin staré zprávy. S touto kontinuální reportáží z veletrhu Gamescom, stejně jako u té minulé z E3, se pokusíme, abyste se při čtení cítili, jako byste na místě sami osobně byli a mohli nasát atmosféru.

Průběžně po celý den od úterý do pátku sem dva speciální zpravodajové českého Eurogameru - Michal Jonáš a Miloš Bohoněk - píší své bezprostřední dojmy a postřehy přímo z Kolína nad Rýnem. Plány na jeho pokrytí a seznam domluvených schůzek na jednotlivé dny čtěte zde.

Our live coverage of this event has finished.

Vítáme vás u kontinuální reportáže českého Eurogameru z největší, avšak nikoli nejvýznamnější herní výstavě na světě - Gamescomu - kterou vás budou provázet naši dva speciální zpravodajové - Michal Jonáš a Miloš Bohoněk.

Jan Doskocil

MICHAL: Právě jsme letecky na cestě do Kolína nad Rýnem (německy Köln, anglicky Cologne), starobylého města vody po holení vzdáleného od Prahy asi 700 km, které je proslulé svojí nádhernou katedrálou - Dómem, v němž leží ostatky velmi vzácných mužů z historie.

Jan Doskocil

MICHAL: Nyní 4. největší město Německa žije asi něčím jiným - největší evropskou herní výstavou Gamescomem. Ta oficiálně začne sice až ve středu 17. srpna speciálním dnem pro obchodníky a novináře, a potrvá do neděle 21. srpna, ale už dnes EA a Sony tradičně zahájí se svými konferencemi, na něž už v trochu menším duchu naváže neformální večeře s českým Microsoftem, který tu na nějaké větší konference dlabe.

Jan Doskocil

MICHAL: Vzhledem k termínu odletu z Prahy budeme úvodní EA konferenci jen tak tak stíhat, no přinejhorším pofrčíme z letiště rovnou na místo i s bágly. Každopádně se přihlásíme buď přímo z akce EA, nebo večer po ní s prvními dojmy a zkusíme každý z nás něco povědět i do videoblogu, jenž je ovšem závislý na dostupnosti kvalitního připojení, tak uvidíme, na co kde narazíme.

Jan Doskocil

MILOŠ: Děkuji kolegovi Jonášovi za dějepisný i kulturní úvod a jen kvituji, že německý Kolín je atmosférou gamescomu už teď určitě prosáklý. V porovnání s losangelskou E3 je totiž gamescom tradičně mnohem více na očích, plakáty s herní tématikou visí doslova na každém rohu a třeba loni byl onen zmiňovaný Dóm vtipně "hlídán" jednotkou Spartanů - aneb nepřehlédnutelné promo na Halo: Reach. Upřímně tedy doufám, že s něčím obdobným se vytasí třeba THQ v kontextu Saints Row: The Third, vždyť dvojce přeci jméno dělala Tera Patrick...

Jan Doskocil

MILOŠ: Ale dost pubertuálních řečiček, nebo dostanu od svého souputníka v letadle pokáráno. Ostatně, co do věku by mi Michal klidně mohl dělat tatíka... Takže snad na těch večerních akcích s distributory a s kluky ze zahraničních poboček EG - kterých máme domluveno pomalu více, než samotných předváděček her -, brzy nespadne někam pod stůl. Jednou mají Češi nějakou reputaci, tak si jí přeci nezkazíme zrovna v Německu, u našich největších pivních konkurentů. Ale zpátky k výstavě a trochu věcněji: upřímně řečeno, letošní gamescom zatím působí docela slabě a asi více než jindy ho zasáhla nabitá červnová E3, po níž tvůrci neměli chuť, čas nebo sílu v tak krátkém intervalu koncipovat zbrusu nové předváděčky.

Jan Doskocil

MILOŠ: Má to ale i jednu ohromnou výhodu. Po těch x letech, co obdobné show objíždím, budu konečně mít čas v klidu si celé výstaviště projít, nafotit hostesky, nesčetněkrát se ztrapnit svojí němčinou, pojíst bratwursta, a hlavně bez výčitek i časového pressu se zastavovat u záležitostí, které bez jakéhokoliv předchozího hypu prostě "jen" zaujmou. Slibuji si od toho, že objevím nebo lépe poznám řadu méně známých, leč o to atraktivnějších kousků. Takže pokud v následujících dnech a týdnech narazíte na titulce Eurogameru na článek o hře, jejíž název je pro vás neznámou, neberte nohy na ramena a naopak se do něj mrkněte. Možná jste právě narazili na budoucí perlu...

Jan Doskocil

MICHAL: Táák, po z našeho pohledu nemastné prezentaci EA už s Milošem sedíme v centru Kolína na konferenci Sony, která ale měla začít v 19h, ale ještě jak vidno nezačala. Lidí je tu o dost více, než na EA, také tu mají pivko a na každé sedačce byla přichystána voda - milé. WiFi tu ale na rozdíl od EA nemají. Připojuji se pře mobil.

Reportér z Gamescomu

MICHAL: Očekávám nějaké pěkné věci k VITA a možná i ohlášení zlevnění PS3. Každopádně VITA má kvůli problémům 3DS vyklizený trh, zdejší PR Sony jsou z ní samo nadšení. V sále může být tak přes tisíc novinářů. Na konferu EA jsme přijeli pozdě a stáli jsme, tady už je židlí dost. Snad něco pořádného uvidíme.

Reportér z Gamescomu

MILOŠ: Poté, co prezentující na EA tiskovce pokoušeli naší trpělivost a toleranci pro slova "revoluční" či "nejlepší" (ačkoliv o většině her jsme si mysleli spíše opak), teď sedíme na Sony Media Briefingu... kde nám Andrew House dává PR lekci ne nepodobné té z EA. Každopádně tu mají více židlí, takže po spoustě chození po Kolíně konečně sedíme. Jen stojany s PS3/PS Vita sem nikdo nepřivezl a oproti loňsku si tak nic nezahrajeme, ale aspoň se Michal nebude nudit, až se na budoucí kousky zajde podívat v průběhu výstavy. Mimochodem, také jsme se právě od českého PR dozvěděli, že v září si pořádně osaháme PS Vita. Těšíme se!

Reportér z Gamescomu

MILOŠ: S kolegou jsme se právě shodli na tom, že na trhu JE ještě místo pro jednu další herní konzoli - pro tu, která bude zcela ignorovat sociální sítě a bude absentovat cokoliv s "face" v názvu.

Reportér z Gamescomu

MICHAL: Resistance na VITA vypadá stejně jako jiné, ale to házení granátů dotykem se mi líbí. Aha, má tu být i hratelné demo. Zas tak odlišné od normálních dílů mi to ale nepřipadne. Klasika s odlišným ovládáním.

Reportér z Gamescomu

Každopádně tady mají oproti EA mnohem lepší a větší plátno, vidíme dobře i z druhého konce sálu. A nazvučení je také čistší.

Reportér z Gamescomu

MICHAL: Miluju, jak každý spíkr dokáže udělat z obyčejné hry mega dílo, které změní svět. :-)

Reportér z Gamescomu

MICHAL: The Escape Plan - podle nás rázem zatím nejlepší kousek na GC. Je to vtipné, chytré, černobílé jako Limbo a hádankovité. Pro mě must have hra na VITA.

Reportér z Gamescomu

MILOŠ: Takže žádný Syndicate (EA), žádné GTA V... řada oznámení potěšila (z hlavy např. sleva PS3, PSP reedice za 99 éček, kompaktní Sony 3D televize za dobrou cenu, krvavé Infamous 2, The Escape Plan), ale beztak jsme od dneška na gamescomu čekali více - zejména od EA. Škoda. Chuť ale mně osobně spravila taneční show Diversity na soňácké konferenci, jó, tohle já můžu. Pro udržení dobré nálady se teď vydáváme ještě za Microsoftem. Do hospody! Abychom se na ten zítřek řádně připravili, to se ví. Už dneska se mi o Borderlands 2 zdálo, zítřejší highlight je tedy aspoň u mě jasný.

Reportér z Gamescomu

MILOŠ: Je po 3. hodině ráno, Michal už tady vedle spokojeně chrápe a já, jakožto poctivější dříč co píše pozdě do noci, tak spláču nad výdělkem, protože pokoj je neuvěřitelně mrňavý a utéct nemám kam. Pomalu to tu vypadá jako přestavěná věznice nebo tak něco. Každopádně, po vydatné večeři a socializování se s kolegy od konkurence i lidí od českého Microsoftu, jsme stihli sepsat několikero dojmů z her, které jsme si na vlastní pracky ozkoušeli po Sony tiskovce. (Tímto dementuji zprávu, že žádné hands-on hraní nebude - ale říkal nám to chlapík z české Sony. SCEE si naší krajinu očividně hýčká, považuje ji za kritickou a velmi pečlivě tudíž své místní zástupce informuje ;-). Jasným hitem se stal již zmiňovaný Escape Plan, takže jsem si vydupal, že se o něm i nejvíce napíše. Snad to naladí! Zatím tedy "Eurogamer GC team out", brány výstaviště se otevírají v 9 ráno.

Milos Bohonek

MICHAL: Ráno bylo vstávání dosti obtížné, ale na výstavišti už jsme byli krátce po desáté. To byly stánky ještě docela volné. Veletrh je rozdělen jako vždy do dvou částí. Do veřejné má přístup každý - tam jsou ty obří a krásné stánky s miriádou konzolí a počítačů pro hraní. Business část je mnohem menší, méně výstavní a probíhají tam uzavřené prezentace pro novináře. Právě jsem absolvoval první dvě: hodinové vlastní hraní Saints Row 3 a malou video prezentačku Darksiders II.

Milos Bohonek

MICHAL: U THQ jsem měl z pekla štěstí, protože registrace přes Comgad do Kolína nějak nedorazila. Nicméně jsem udělal psí oči a hostesky mě pustily. Prezentace byla pouze pro 6 lidí, navíc ke štěstí dva přihlášení přišli pozdě a už je dovnitř nepustili. Museli tak čekat na další rundu. Ani by si už stejně nesedli, protože megatlustý novinář asi z Pákistánu tak zatížil naši trojmístnou sedačku, že dvakrát zapraskala a s rupnutím se propadla skoro až na podlahu. Ještě, že jsem seděl na druhém kraji. Kolega vedle mě se tak lekl, že vyrval všechny kabely od jopypadu a sluchátek.

Milos Bohonek

MICHAL: Každopádně Saints Row nezklamalo, opět je to hustá absurdita skoro na každém rohu s ujetými vtípky. Hra se ale v ještě nehotové verzi na debugových xboxech dost kousala a docela cukala, to je ale na vrub rozpracované verze. Hodina volného hraní úvodu hry za to stála. Dojmy právě píšu na stánku THQ.

Milos Bohonek

MICHAL: Oproti Saints Row 3 měla druhá prezentovaná hra Darksiders II mnohem menší záběr. V ministudiu pro 12 lidí se ukazoval jen asi patnáctiminutový gameplay trailer s výřezem dvou úrovní hry. Oproti jedničce moc změn nečekejte, ale výtvarně hra vypadá solidně, ani grafika není špatná. Rozhodně lepší než u Saints Row. Dojmy také škrábu.

Milos Bohonek

MILOŠ: Gamescom jede! Zatím nejvíce dneska potěšily Borderlands 2 a to jednoduše proto, že vypadají skoro stejně jako jednička, hrají se skoro stejně jako jednička, ale pod kapotou mají zbrusu nový motor. Naopak nejméně potěšila arogantní recepční u Deep Silver, která mě suverénně odpálkovala při snaze domluvit si předváděčku Risen 2. Šmarjá, tohle se mi v životě nestalo ani u Activisionu Blizzardu a ti jsou nosánkem nahoru proslulí. Že se ještě s větším nezájmem bude chovat distributor ze sousedního Německa, to jsem fakt nečekal.

Milos Bohonek

MILOŠ: Pokud by to někoho zajímalo - jakože tohle VŽDYCKY zajímá KAŽDÉHO -, nejhezčí hostesky tu má zřejmě Razor, výrobce herního hardwaru (a asi i božských dámských outfitů). K večeru se s Michalem vydáme na lov. Fotek...

Milos Bohonek

MICHAL: Odpoledne se u stánků trochu uvolnilo, tak se dalo ledacos dobře a dlouho zahrát, jako třeba F1 2011 na xboxu, Kdybych to nevěděl, tak bych nepoznal od minulého ročníku vůbec žádné odlišnosti, to se musíte pod kapotu podívat více. Např. warhammerská střílečka Space Marine vypadala jako jasný klon Gears of Wars. Nyní mě ještě čeká rozhovor o Forze 4 a půjdu si potom ještě projít nějaké expozice, ať máme materiál pro první videoblog, jenž jsme včera kvůli nedostupnému rychlému internetu nestihli.

Reportér z Gamescomu

Překvapil mě ale nový Driver (já ho doma ještě nestihl zahrát), který na zdejších tv vypadal náramně, detailně a ostře, stejně jako Uncharted 3, v němž se tady vesele pošťuchuje v multiplayeru. Ten včerejší trailer s tím Antonovem byl supr, snad jen to CCPC místo CCCP mi trochu vadilo.

Reportér z Gamescomu

MILOŠ: Výstaviště za hodinu a půl zavírá, začíná se vyprazdňovat, ideální čas vyrazit na showfloor a ormknout hry, které už zítra budou obsypané hladovým hráčským publikem. Jinými slovy, fronta na Diablo III se zkrátila na pouhé... tři hodiny!? Aha, takže dneska už asi ne.

Milos Bohonek

Nahozeny Milošovy fotky ze středečního dopoledne a z včerejších konferencí Sony / EA: http://www.eurogamer.cz/articles/fotky-z-prvniho-dne-gamescomu-2011

Jan Doskocil

MILOŠ: Po grandiózních ohlasech na E3 video-blogy jsme s Michalem právě natočili naše premiérové pohyblivé obrázky z GC. Už se klepete nedočkavostí? Tak radši kousněte do ručníku, ať vám nevypadají zuby, neboť zlobí internet a možná je ani nikam nenahrajeme...

Milos Bohonek

MILOŠ: Na herní výstavy jezdím už... no, zase tak dlouho ne, ale tohle byl každopádně nejslabší den, který na podobných akcích pamatuji. Různé průtahy s předváděčkami v business centru a nečekaně dlouhé fronty na showflooru způsobily, že více než čtyři články by ze mě dneska nikdo nevymlátil. Přitom normálně to po prvním dni výstav bývá tak dvojnásobek...

Milos Bohonek

MILOŠ: Kecám! Vlastně pět her jsem dneska viděl, zahrál a jejich tvůrce aspoň trochu vyzvpovídal. Kromě suverénně nejlepších Borderlands 2 mě hodně zaujalo druhé The Darkness (nápadité, temné, brutální a uspokojivé!) a notně vylepšený soubojový systém v Batman: Arkham City. Naopak LOTR: War in the North o svých kvalitách stále nepřesvědčil, což ostatně platí i pro Prototype 2.

Milos Bohonek

MICHAL: Jo jo, Prototype 2 za mě snad až moc naštvaná hra. Hlavní hrdina už vypadá skoro jako pekelník, naštvanější postavu jsem na výstavě neviděl. Hratelnostně tipuji až moc podobné minulému dílu.

Reportér z Gamescomu

MICHAL: Já si užil NBA 2K12. Hraje se totiž skvěle, nádherně a prakticky fotorealisticky vypadá, snad jen mimika a tváře jsou mírně za standardem. Oproti tomu mě trochu zklamaly F1 2011. Formule jsem hrál na xboxu přes hodinu a oproti skvělé verzi pro Vitu ta xboxovka prostě nešla poznat od minulého dílu. Fyzika mi přišla stejná (rozumějte stále moc arkádová), ale s nastavením nešlo hýbat a zřejmě tam měli easy, protože monoposty nešlo ani škrábnout. Očekávám, že to bude prostě F1 2020 s funkcemi, které v prvním dílu ještě chyběly.

Reportér z Gamescomu

Pákistánce jsem nefotil, protože jsem zrovna lovil třísku v zadku a asi by to bylo neetické, když se zrovna propadl asi o metr a dělal, jako že nic.

Reportér z Gamescomu

Super byla prezentačka a rozhovor s Danem Greenawaltem o Forze 4, opravdu vypadá jako Donald Sutherland zamlada. Mlel o forze jako o závod, něco nového prozradil a před námi chvilku hrál. Z těch 20 minut jsem pochytil, že čtyřka vypadá skoro stejně jako trojka, ale v online funkcích spojí to nejlepší od sebe, TDU (kluby) a NfS (Autolog).

Reportér z Gamescomu

MILOŠ: Je trochu po druhé hodině ranní a EG tým zdraví z hotelu! Nálada panuje dobrá, po vydatné večeři s českou Sony jsme se přesunuli na noční posezení do EA Sports baru na břehu Rýna, odkud jsme utekli až když Dušan Benza, PR chlapík z českého EA, prohodil něco o druhé rundě vodky. Což poctiví a pilní reportéři nemohou příliš riskovat. Ale na každý pád milý večer. Ostatně, včerejšek byl v tomto ohledu také milý. Hernajz, na zítra už ale nikam pozvaní nejsme, musíme se někam vnutit, sic zůstaneme hlady.

Milos Bohonek

MILOŠ: Každopádně jsme s Michalem neskonale unavení a já mu upřímně závidím, že zítra začíná až v 10:30, a to předváděčkou Uncharted 3. Zatímco já už v 9 ráno musím stát v pozoru u Bethesdy. Ještě štěstí, že tu máme parádní snídaně, že v Bethsedě ukazují údajně božské Dishonored, nové segmenty ze Skyrimu i Prey 2, a nechají zahrát plnou verzi Rage. Následně se plánujeme s kolegou někde opět srazit a společně vyrazit k EA. Michal si brousí zuby na Battlefield 3, já jsem zase tuze zvědav na nové záběry z Mass Effect 3 a Kingdoms of Amalur: Reckoning.

Milos Bohonek

MILOŠ: K tomu bych ještě rád přihodil, že po dnešním scoutingu celého výstaviště se zítra chceme, v závislosti na času, možnostech a hroznech lidí, podívat na české Memento Mori 2, čerstvě oznámené MMO Wildstar, Dragon's Dogma, Diablo III, Lone Wolfa anebo Guild Wars 2. Poslední jmenovaný slibuje svým způsobem docela unikátní článek, protože ani jeden z nás online RPG skoro nehraje - a kvůli snaze zachovat si normální život ani hrát nechce :-)

Milos Bohonek

MICHAL: Miloš se pěkně překlikl, napsal, že v Bethsedě něco ukazují. Možná roztomilý dvojsmysl, že Miloš bude sedět na Bětce, kolegyni z Replaye. :-) Každopádně jak kolega řekl, objevil jsem stánek Lone Wolfa, připravovaného RPG na motivy legendárních gamebooků Joe Devera, tak se tam vetřu. Zamlada jsem je hrál všechny. Videoblogy jsou zatím bohužel pasé, za což se omlouváme, protože tu nikde na výystavě ani v hotelu není rychlé připojení. Teď už ale jdeme spát.

Milos Bohonek

MILOŠ: Tři a půl hodiny u Bethesdy (v sedě). Uff! Ale musím říct, že vyrovnanější a kvalitnější line-up tady snad nikdo jiný nemá. Ukazovali sice "jenom" čtyři hry (viz naše posty z dnešní noci), ale jedna byla lepší než druhá a po slabším včerejšku konečně přišla nějaká kompenzace.

Milos Bohonek

MICHAL: Já si dopoledne užil příjemné prostředí hotelu Radisson kousek od výstaviště, kde Sony předváděla gameplaye z Uncharted 3 (krapet delší, než z traileru + jeden level navíc) a také Resistance 3. Uncharted je supr, kvituji jasný důraz na atmosféru a filmovou prezentaci v duchu nejlepších blockbusterů. Resistance 3 je pro mne ale docela zklamání. Hra vypadá zastarale a hraje se stejně přímočaře, jako její předchůdci.

Reportér z Gamescomu

Včera byl povinný dvojboj večeře se Sony CZ a party v EA baru na břehu Rýna. Takže zase spaní ve tři ráno a hrozné vstávání. Miloš si pak zapomněl batoh v putyce ze Sony a tak se pěšmo protáhl nočním Kolínem z jedné putyky do druhé a zpět. S klukama z EA jsme se shodli, že NBA 2K12 vypadá náramně, ještě lépe, než jejich FIFA12. A také společně vychválili Battlefied, který se líbí snad všem, ale všichni také tvrdí, že v prodejích Modern Warfare stejně nepřekoná.

Reportér z Gamescomu

Nakoukl jsem také asi do nejstřízlivějšího stánku na GC, totiž jednoho stolku a maskovací plachty malinkého a nového nezávislého polského studia z Waršavy, které kutí RTS ála Commandos Uprising 44 z 2. světové války. Odvaha jim ale nechybí, když mají hotovo podle jejich slov asi 25 % hry (má vyjít do roka!) a podle mých tak 10 %. A to to ještě chtějí vydat i na X360! No, držím jim palce, zatím sem viděl tak pár baráčků, stojící tramvaj a pár panáků zcela bez interface.

Reportér z Gamescomu

MICHAL: A posléze jsem se asi ve 30 minutách opravdu přesvědčil, že nová akční rubačka Cursed Crusade pochází také sice od frantíků, ale s Assassins Creed to nemá mnoho společného. Graficky nic moc, docela se to ještě trhalo, ale temnou dobu křížových výprav pěkně osvěžuje dobrá využitelnost prostředí, kdy jsem se hodně nasmál třeba tomu, když jeden ze dvou hl. hrdinů popadl nepřítele a strčil mu hlavu do kotle s hořícím olejem.

Reportér z Gamescomu

Dnes je první den pro veřejnost a ty davy jsou tu enormní. Občas vám trvá cesta skrz jeden pavilon asi 10 minut, proudy lidí se jen líně hýbou. Ale u Blizzardu byl dnes krásný koncert vážné herní hudby celého orchestru, akorát je nebylo skrze ruch haly úplně dobře slyšet.

Reportér z Gamescomu

MICHAL: Opravdu na pikaču je to tady s internetem. Připadá mi, jako bych se vrátil zpět do minulosti. Tady na výstavě není žádný volný internet, jen někteří vystavovatelé mají svoje WiFi, ale k němu se mimo stánek nedostanete. Město má WiFI placené a všechno spojuje úděsná rychlost jako z analogových modemů. Ještě jsem nenašel nějaký hotspot, abych mohl vůbec uloadovat videa. Někteří kolegové mají solidní net v hotelu, jiní to řeší drahým, leč neomezeným datovým roamingem, jenž vyjde za dny výstavy na tisíce.

Reportér z Gamescomu

MICHAL: Jinak neradujte se předčasně, to zlevněné PSP bude schválně ořezáno o WiFi, aby konektivity chtiví zákazníci museli kupovat Vitu. Jinak dostalo dotyková tlačítka pod displejem a nově konečně matné plasty.

Reportér z Gamescomu

MILOŠ: Michala bych poopravil, že internet volný tu je. Novináři mohou zajít do press centra a tam mají roztahanou wi-finu. Jedním však však musím dodat, že v životě jsem nezažil press centrum, kde by se ten internet dal rozumně využívat, kde by nebyl přetížený, kde by nepadal, kde by se bez čekání načetlo video..., a letošek SAMOZŘEJMĚ není výjimkou. Ale to už nikoho nevzrušuje, ostatně na E3 je to každoročně úplně stejné. Ale tam aspoň mají dodatečnou novinářskou halu s desítkami PC připojených přes kabel. Jak si včera na večeři stěžoval "Pan PlayStation" Ivan Bradáč, nadvláda digitální distribuce je stále ještě dost daleko.

Milos Bohonek

MILOŠ: Většina herního průmyslu si zjevně myslí opak (i když Commander Shepard naštěstí udělal své), ale mně němí hrdinové vadí. Dneska mě to zase trklo při hraní Rage, když hned na začátku mi můj virtuální zachránce řekl: "We need to talk".

Milos Bohonek

MICHAL: Tak mám po dnešní poslední prezentaci. Michael Jordan po basketu nyní dělá PR šéfa Kinectu pro celý svět. Ne, dělám si srandu, ale jménem i výškou si mohou oba podat ruce. Každopádně dostává cenu za nejveselejšího chlapíka výstavy. Při ukázce nových her a hříček pro Kinect se smál od ucha k uchu. Trochu naznačím: Kinect Star Wars - tragédie, moc dobře to nefunguje. Kinect DisneyLand - stupidnější hříčky pro mrňouse, ale v parádní prezentaci a líbivém kabátku. Nu a Kinect Fun Labs, to bude takový hub, do něhož se budou pravidelně vydávat jednoduché hříčky pro pár okamžiků - takové herní gadgety. Zítra ráno bych měl zkusit lepší kalibr, totiž druhé Kinect Sports. A pak o tom dohromady napíšu, to abyste věděli, co koupit malému bráškovi pod stromeček ke Kinectu od Mikuláše.

Reportér z Gamescomu

Zítra jsme s Milošem domluvili, že oba navštívíme EA a spolu dáme koop v Battlefieldu, abychom mohli přinést dva různé pohledy na věc. To by měl být král výstavy a takové naše vyvrcholení celého podniku, protože zítra tu máme poslední den.

Reportér z Gamescomu

MILOŠ: Michal se vydal do města lovit internet ve Starbucks či Mekáče, aby nahrál naše včerejší video-blogy a komunita mohla konečně uspokojeně spát. To byste nevěřili, kolik lidí se nás na ně včera v hospodě ptalo. Jinak já zůstávám na výstavišti až do zavíračky ve 20:00, abych se dnes poprvé podíval na showfloor. Přes den jsem na to neměl. Prý tam byli lidi. Spooouuusta lidí.

Milos Bohonek

Milošovy fotky z druhého dne Gamescomu: http://www.eurogamer.cz/gallery.php?article_id=1391112

Jan Doskocil

MILOŠ: Právě jsem si připadal hrozně důležitě. Na Halo Anniversary prezentaci byli tři lidé z 343 Industries. Jeden zástupce Eurogameru. A pak už jen spousta Red Bullů.

Milos Bohonek

MILOŠ: S Michalem právě vyrážíme k EA (znova), kde si spolu dáme co-op v Battlefieldu 3 a hlavně tam pak na nás čeká Dr. Greg Zeschuk, s nímž bychom si měli popovídat o Mass Effect 3. S rozhovory obecně tu byly trochu čachry machry, ale tohle se snad už ani nemůže nepovést.

Milos Bohonek

Kluci se poslední den na výstavě snaží oběhat všechny resty a do toho dopisují plno článků (chcete dříve Darkness 2 nebo Skyrim?), takže moc nestíhají updatovat liveblog a proto si dovolím postnout jeden příspěvek za ně, při čerpání z rychlého telefonátu: ulovili interview o Battlefield 3, zahráli lavinový závod z NFS: The Run (prý blbina) a bude i něco o Star Wars: The Old Republic nebo Zaklínači.

Jan Doskocil

A videoblogy, kde jsou ty zpropadený videoblogy? ;) Na hotelu se rozbila zaplacená wifina (net tam nešlape na ničem - smolná volba hotelu), na výstavišti je celkově problém s wifi a hlavně kluci natočili tak dlouhé vstupy, že ani na stánku EG na výstavní ploše není možné je uploadnout. A zabíjet čas jejich stříháním by v průběhu konání výstavy byla škoda - prezentace, rozhovory a psaní článků je důležitější - takže sorry, s videoblogy to nakonec uděláme úplně jinak.

Jan Doskocil

MILOŠ: A já věděl, že to s tím Mass Effect 3 interview nakonec zakřiknu! Grega Zeschuka zaměnil náš rozhlednový PR Dušan za Casey Hudsona, načež přišel Michael Gamble, producent hry. Trochu studená sprcha, hlavně proto, že polovina z mých otázek se týkala spíše BioWare než konkrétní hry... ale i tak to nakonec dopadlo celkem slušně, Michael je príma chlapík.

Milos Bohonek

MILOŠ: Battlefield 3 je bezesporu "THE game of the show". Stačí zajít na showfloor a podívat se na frontu, kterou tam fanoušci jsou ochotní čekat - ráno na jejím konci stála cedulka "9 hours waiting"!!! Takže EA jí zavřeli, aby lidi, kteří přišli v 10 ráno, se na hru vůbec stihli podívat, když výstaviště zavírá v 8 večer... kam se hrabe Modern Warfare 3 se sotva čtvrtinovou lajnou.

Milos Bohonek

MILOŠ: K Battlefieldu 3 ještě přihodím, že s Michalem jsme si dneska dali jednu misi v co-opu. Sice se hrálo na PS3 a konzolová verze vypadá, v porovnání s naprostou božskou PC, trochu tuctově, ale i tak to byla zábava. Více ve společném článku.

Milos Bohonek

MILOŠ: Tak tedy sbohem, Gamescome! S Michalem už odkrvujeme nohy na hotelu, přemítáme nad výstavou, bilancujeme... a zítra se nad tím vším pohádáme v GC-exkluzivním podcastu, na který se slezeme u kolegy Aleše Harazima. Tím však tento liveblog nekončí, právě proto, že teď máme hlavu nacpanou k prasknutí, se sem až do zítra budeme vracet a nahazovat další hlody. Tedy, jen co se zase rozumně připojíme. Měsíc před GC jsem strávil ve střední Asii a co se rozumně přístupného internetového připojení týče, nebylo to tam o moc horší.

Milos Bohonek

MICHAL: Zajímavé, že dnes jsem měl úplně nejnabitější den z celé výstavy, do pěti odpolední jsem se prakticky nezastavil. Díky tomu jsem přišel z Battlefieldu krapet pozdě na předváděčku nového Assassina, ale ta je stejná jako to nové video, co máme na EG. Nicméně mě striktně odmítli s tím, že předvádějící odešel na byznys schůzku a všechny dnešní sloty jsou již zcela plné. Za to jsem projel rovnou tři Men of Wary, omrkl nového Snipera a zcela nakonec jsem si popovídal o nadějné hře Lone Wolf podle slavných gamebooků s šéfem jejího vývoje, byť v hratelné podobě ještě nic nemají.

Milos Bohonek

MICHAL: Takže také díky gamescome, zítra tě zhodnotíme ve speciálním výstavním podcastu a hlavně z tebe bude ještě plno dojmů a preview z toho, co jsme všechno viděli, nebo hráli.

Milos Bohonek

MILOŠ: Hohoho, natočili jsme video-blog! Je trochu delší, ale zase bude nakonec z celé výstavy jediný (což je možná dobře :). Ty předchozí, dílčí, si zaarchivujeme a jednou s nimi budeme strašit naše děti. Nicméně, ve videu jsme letmo probrali některé ze stěžejních zážitků a momentů výstavy a možná až moc si zanadávali, hlavně na místní internetové připojení.

Milos Bohonek

MILOŠ: Také bych rád vypíchl, že po třech dnech snažení jsem se nakonec přeci jen procpal na uzavřenou předváděčku Risen 2 (dost možná nejnedobytnější prezentace v historii herních výstav), a pak ještě hezky fanouškovsky vyzpovídal producenta s producentkou. Kolonizace, střední Amerika, piráti a grog s klapkou přes oko. Už klovu jak divej, to je jasná.

Milos Bohonek

MICHAL: Včera jsme ještě po výstavě zašli ko místní slavné katedrály Dom, kdy navážu na to malé tajemství z úvodu reportáže: Ta nejslavnější věc v Kolíně není ani Gamescom, ani ta nádherná katedrála, nýbrž věc, co je v ní. Ve zlatém relikviáři jsou pochované skutečné ostatky Tří králů - Kašpara, Baltazara a Melichara, kteří šli vinšovat narozenému Ježíši. Ostatně vnitřek katedrály, kam je vstup zdarma, je úchvatný.

Reportér z Gamescomu

MICHAL: Dnes už na výstavě není novinářský a obchodnický pavilon, jen showfloory pro veřejnost a ty davy vystupující z vlaku, kterým jsme jeli na letiště, byly opět enormní. V jednu chvíli na výstavě bylo určitě několik desítek tisíc lidí. Pro ty, kdo nemají rádi davové šílentví je to učiněné peklo.

Reportér z Gamescomu

MICHAL: Když jsme s Milošem sečetli už v Praze tak seškrtaný program (kvůli duplicitě předváděných částí her s nedávnou E3), tak nám to i tak dalo úctyhodný seznam čtyř desítek titulů, které jsme viděli, zahráli a vyzpovídali jejich tvůrce. Nejhorší hra výstavy? Uprising44, protože mladí polští tvůrci mají hotové pouze ukrutně hnusné a prázdné město bez interface. Kupodivu i to tam prezentovali. A nejlepší pro mě trochu fandovsky Forza Motorsport 4, která mě totálně dostala perfektní fyzikou, skvělou grafikou a nádhernou plynulostí.

Reportér z Gamescomu

MICHAL: Zcela největší zabranou plochu měli EA. Uzavřený areál pro novináře jim zabral celé jedno patro pavilonu a i stánky měli zdaleka nejrozlehlejší. Ano, stánek Battlefieldu s Migem 21 a halou se 64 PC pro multiplayer byl zcela největší prezentací výstavy. Za nejsympatičtější přístup si mě ale podmanili v THQ, kde byli velmi příjemní a panoval zde jistý komfort včetně pohodlných sedaček. To při čekání na rozhovory u MS jsme stáli jak dubové sloupy v úzké chodbě zcela bez ničeho.

Reportér z Gamescomu

MICHAL: Zajímavé, že když viděli mou visačku s nápisem Eurogamer, tak mě dvakrát zastavili nějací amatérští vývojáři her pro iPhone, a prosili o propagaci jejich dílek. To potěšilo, ale samozřejmě jsem je slušně odmítl, protože o iPhone hrách na EG zatím nepíšem.

Reportér z Gamescomu

MILOŠ: Mimochodem, to byste nevěřili, jak moc je grafika pro hru důležitá. Třeba Battlefield 3 na PlayStation 3 rázem působil tak nějak... tuctově. Zatímco PC verze rve koule, na tom se nic nemění.

Milos Bohonek

MILOŠ: Čechy krásné, Čechy mé, it's good to be back home! (Hezky po česku.) Právě jsme přistáli v Ruzyni, jdeme ulovit nějakou guláší hotovku a pak se spolu s Adamem Homolou slezeme u Aleše Harazima doma, abych mu zase snědl všechny brambůrky a kolektivně natočili podcast. Čímž však Gamescom pokrytí na Eurogameru zdaleka nekončí - s Michalem máme oba ještě každý po 10-15 kusech, které jsme viděli i hráli, ale ještě ani řádek o nich nenapsali. Jinými slovy, následující týdny by u nás měly by být řádně nabité. Však už také začínají vycházet podzimní pecky...

Milos Bohonek

MILOŠ: Jen co jsme natočili podcast, Michal vystřelil jako torpédo domů za manželkou, aby nás tu nechal a my si z něj proto dělali podle puberťáckou srandu... Každopádně tímto se zde loučíme, doufáme, že vám liveblog Gamescom trochu více přiblížil, dýchla na vás skrze něj jeho atmosféra a jen doufáme, že příští rok se trochu zlepší situace s internetem a budeme moci updatovat pravidelněji. Takže: Auf Wiedersehen!

Milos Bohonek

A kontinální reportáž zakončíme linkem na podcast http://www.eurogamer.cz/articles/podcast4-plny-dojmu-z-gamescomu

Jan Doskocil