Kritika Anthem je podle korporátního viceprezidenta Xboxu kňučením

Nabádá, ať nevěříte recenzím.

Už jste někdy viděli, aby člověk ve vysoko postavené funkci korporátního viceprezidenta Xboxu, tvrdě sepsul specifický článek a konkrétního recenzenta? My také ne, ale časy se zjevně mění...

Mike Ybarra, zaměstnanec Microsoftu, se takto na svém Twitteru obul do někoho z řad recenzentů. Prý to ale nebyl v tweetu linkovaný Samuel Roberts z PC Gameru, který se společně s kolegou odvážil napsat článek 8 největších chyb Anthem.

Hovořili tam o problémech jako dlouhé loadování, tempo hry, uživatelské rozhraní, nudný loot, bugy, špatná designová rozhodnutí, nemožnosti upravit si či zobrazit výbavu ve Free Play atd. Tedy o všeobecně známých věcech (ze základní plné verze na službách EA, před day one patchem), o kterých dokonce česká oficiální stránka Anthem na Facebooku spravovaná výrobcem nechala všelidově hlasovat, takže nejsou nikterak tajné - jestli vám vadí více "časté a dlouhé loadingy, nevychytaný systém respawnování a nebo nepříliš tolerantní teleportace do oblasti mise?"

Korporátní viceprezident Xboxu nazval text onoho recenzenta kňučením, protože prý ani nevěděl, jak se udělá kombo. Je dle jeho názoru zarážející psát recenzi s takovou absencí znalostí.

Přitom kombo chybí v tutoriálu, informace o něm se nachází jen v jednom skrytém menu, takže je to možná spíš neduh hry. Nezávislý vývojář Rami Ismail na to řekl, že pokud je něco nejasného i člověkovi, který hraje mnoho her coby recenzent (nemůže studovat stostránkové wiki / manuály), pak je evidentně potíž na straně autorů s nedostatečným vysvětlením.

Samozřejmě se hned vyrojily otázky, co Ybarru k takovému nevšedně silnému vyjádření, které jindy neslýcháme, protože vysocí představitelé korporací drží jazyk za zuby a spoléhají na své PR oddělení, vedlo. Jestli to náhodou není znepokojení nad dosavadním průměrem jen 64 procent. Nebo zda to není kvůli hodnocením a prodejním výsledkům nedávného Crackdown 3?

Když někdo panu viceprezidentovi předhodil, jestli ho netrápí, že si pořídili práva na reklamu jen u průměrné hry (Microsoft je marketingovým partnerem Anthem), ten mu odpověděl, že hra prý ještě ani nevyšla. Přitom sám v ní nahrál přes 40 hodin na Origin Access Premier. Aneb ta oficiální vysvětlující tabulka od EA zjevně nebyla k ničemu...

Za pozornost stojí ještě následná reakce od takto vysoko postaveného zástupce Microsoftu: Nedoporučuje se řídit textovými recenzemi, protože každý má rád něco jiného. Podle Ybarry je mnohem lepší, takovými "moderními recenzemi", podívat se na streamery, kterak hru hrají, zkusit si demo, naslouchat přátelům z řad hráčů, a teprve pak lépe zjistit, jestli se vám něco bude líbit nebo ne.

Jaký názor na to máte vy?

Anthem