If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Teardown má nejpokročilejší destrukci prostředí. Z tech-dema spadne čelist

Otevřou se nové možnosti hratelnosti.

Švédsko nám dalo Battlefield, který se přívlastkem z titulku pyšnil v minulosti. A nyní se o posunutí hranic pokouší tamní nezávislý vývojář Dennis Gustafsson s chystanou hrou Teardown (2020).

Podobně jako kdysi dávno v sérii Delta Force od Novalogic, i zdejší herní svět je složen z voxelů. Proto ho můžete kompletně zničit v míře, v jaké to jiné hry dosud neumožňují. Kostičkovostí po rozbití stěn trochu připomíná Minecraft.

Třeba se dá nabourat s náklaďákem do zdi, která se následně realisticky sesune, a tímto projetím auta domem si vytvoříte novou zkratku. Nebo využít dřevěných trosek zbouraného prostředí či popadaných plynových rour, abyste se dostali do větší výšky. Prohodit oknem lze kterýkoli dostupný předmět.

Na tech-demu enginu níže nejvíce nadchne, když se proboří dřevěná podlaha a hráč se tak ihned dostane do spodního patra budovy. Jindy umístí nálož, která realisticky udělá díru částečně v obvodové zdi domu a částečně v podlaze. A touto novou dírou pak dovnitř proudí ostré oslňující slunce:

Cover image for YouTube videoThe most advanced destruction physics I've ever seen in a game... introducing Teardown

Vše v herním světě má svou váhu a ta definuje, jakým způsobem struktury spadnou, či jestli je ještě pochroumaná statika udrží. Závisí též na různém druhu materiálu, například dřevěná podlaha pod nohama se hroutí ochotněji. Umělá inteligence navíc dokáže prolézt nově vytvořeným otvorem ve stěně, který tam ještě před chvílí nebyl.

Výborná je i možnost zapálit místnosti, odkud se pak požár plynule rozšíří na celý zbytek domu. Asi netřeba dodávat, jaké herní možnosti se tím v budoucnu otevřou.

Zatímco samotný engine je báječný, zamrzí poněkud prostinká myšlenka Teardown: nejprve se svobodně a bez časového limitu touláte prostředím, ničíte, co se vám zachce, a připravujete si zkratky na později (nesmíte ovšem zlikvidovat to, co je důležité, jinak jste v pytli).

Jakmile aktivujete alarm, máte jen odpočítávanou minutu na to, abyste proběhli po různých budovách po levelu (malé vesnici) a sesbírali všechny karty. Cílem tedy je myslet strategicky a přichystat si předešlou demolicí co nejkratší možnou cestu mezi definovanými body.

HW nároky dle produktové stránky na Steamu zahrnují 64bitový systém, čtyřjádrový procesor, 4 GB RAM, GTX 1060 a jen 500 MB volného místa.

Cover image for YouTube videoTeardown Gameplay Trailer

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments