If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Mafií inspirovaná česká hra Velvetist dnes vychází v prototypu zdarma

Co obsahuje a co je cílem? + včetně českého dabingu + startovní trailer.

Tom Barsweik a Franz Bayer z českého indie studia SiCzech Arts oznámili vydání hry Velvetist: Prototype a to dnes, 15. května na platformě Steam pro jejich Discord komunitu. Tato verze je zatím zdarma a představuje jednu hratelnou misi i volnou jízdu.

"Velvetist Prototyp jsme vytvořili, abychom ukázali naší schopnost vytvořit plnou hru v reálném časovém horizontu. Proto obsahuje většinu funkčních mechanik. Při tvorbě plné hry se pak můžeme především soustředit na produkci misí, na kterých Velvetist stojí. Kromě toho chceme stávající mechaniky i grafiku vylepšit, viz naše plány. Důležité je však zmínit, že plná hra vznikne jen tehdy, pokud se nám podaří získat patřičný finanční rozpočet. Ale věříme, že je možné vytvořit i takovýto typ hry "zespoda", od hráčů pro hráče," okomentovali to.

Jak asi víte i ze Steamu, jde o akci z pohledu třetí osoby zasazené do starého, Sovětským svazem okupovaného města v době studené války. Hra je rozdělena do chronologicky jdoucích lineárních misí, které vypráví příběh hlavního hrdiny jménem Luka Vollek. Ten se dostává do konfliktu se zákonem a mocí. Brzy poznává odvrácenou stranu společnosti a stane se členem undergroundových skupin, které řídí boj proti systému. Revoluce se blíží!

UPDATE - po páté hodině se objevil slíbený startovní trailer:

Základními prvky hratelnosti jsou jízda po městě a přestřelky, které jsou dohromady svázány filmovými sekvencemi, jež vypráví příběh. Dále ve hře setkáte s řešením jednoduchých puzzlů, hledáním objektivů, pronásledováním, ujížděním, nošením beden, konverzacemi a poznáváním nových lidí. Mise jsou složeny z těchto základních prvků, ale přitom má každá svůj vlastní kolorit a hráč se nebude nikdy nudit.

"Od samotného počátku nám bylo jasné, že jde o celkem velké sousto, proto jsme se snažili pracovat co nejvíce systematicky. Pro mě jakožto grafika to znamená pracovat spíše na hrubé kostře a na generátorech, které doladí detaily. Pouze s tímto přístupem bylo možné v jednom člověku smysluplně tvořit celé město. Nyní je ale potřeba dalších lidí na jeho rozšíření," sdělil Franz Bayer.

"Na Mafii 1 jsme jako malí vyrostli a vždy jsme chtěli udělat hru s podobnými mechanikami, smyslem pro humor a důrazem na detail. Bylo pro nás důležité do prototypu vložit anglický i český dabing, který je v Česku tak legendární a který zvýrazňuje náš důraz na filmovost celé hry. Proto také máme v prototypu více filmových sekvencí, než jsme původně plánovali. Doufáme, že se prototyp bude všem líbit a že nám lidi pomůžou s vytvořením plné hry, která bude mít 15 misí," ukončil povídání o prototypu Tom Barsweik. Více na homepage zde.

Comments