Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Microsoft: Xbox One je konzole umějící 1080p i 60fps

Aby prý bylo všem jasno. A stále tlačí cloud.

Zatímco dříve Microsoft zastával oficiální postoj, že se tzv. resolutiongate všude dost zveličuje a že běžný hráč nemá šanci rozdíly poznat (což je pravda), nyní byl donucen strategii změnit. Asi už pochopil, že každodenní zprávy, jak skoro každá nová multiplatformní hra běží na PS4 ve vyšším rozlišení 1080p oproti již standardnímu 900p u něj (naposledy časová exkluzivita Plants vs Zombies: Garden Warfare, Thief a Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes), mu začínají vážně ubližovat. I kvůli tomu se pak Xbox One může prodávat citelně hůře než konkurence a z toho pak pramení kroky, jako včerejší brzké zlevnění v Británii.

Marketingový šéf tamní značky Xbox, Harvey Eagle, proto prezentoval do listu The Guardian jejich nové stanovisko:

"Chceme, aby bylo jasno: Xbox One plně podporuje rozlišení 1080p v 60 snímcích za vteřinu. Podívejte se na takovou Forzu Motorsport 5, která je příkladem, že to dovede. Záleží na jednotlivých vývojářích, aby si vyhodnotili, jaké vybalancování pro ně bude nejvhodnější, aby zajistili hráčům zážitek."

Narážel tím zřejmě na to, že když některé hry chtějí sázet na svou bombastickou grafiku, musejí počítat s tím, že na ni obětují většinu výkonu a pak tedy běží v nižším rozlišení a menším počtu třiceti snímků za vteřinu. Zatímco jiné hry to mohou mít opačně, nepotřebují tolik ohromovat vizuálem, ale potřebují spíš plynulost a vyšší rozlišení.

Sony na toto konto nedávno uvedla, že PS4 v tomto směru většinou vyhrává díky faktu, že jde o konzoli o výkonu, jaký si vývojáři přáli.

Zástupce Microsoftu ještě závěrem definoval, že výkon už nyní neposuzují podle počtu pixelů nebo polygonů, nýbrž závisí na třehc oblastech: hardwaru, softwaru a cloudu. Přihřál si tím tak polívčičiku, aby mohl zbytek rozhovoru stočit na téma, které dlouhodobě mohutně tlačí a které Sony (zatím) nemůže nabídnout, tedy výpočty na dálku: "Jedním z důvodů, proč byla beta Titanfall tak úspěšná, když při dvou milionech účastníků nedošlo k vážnějším problémům, je právě naše rozsáhlá síť dedikovaných serverů."

Odmítl však objasnit, jestli sílu této farmy 300 tisíc serverů smí zdarma využít i studia, která netvoří exkluzivity pro Xbox One, jelikož se dosud týkaly jen takovýchto titulů. "Bylo by od nás hloupé, kdybychom nespolupracovali s vývojáři, aby využili maximum z výkonu v cloudu," zahrál otázku The Guardian do kouta.

Read this next